کد خبر : 1736461 | 20 بهمن 1399 ساعت 16:41 | 196.8K بازدید | 1 دیدگاه

بازی حساس بلژیک تحت تاثیر درخشش دو خارجی؛

بیرانوند شریک یاغی قرمزپوش در دربی آنتورپ (عکس)

علیرضا بیرانوند با دو سیو درخشان خود زمینه ساز پیروزی آنتورپ در دربی حساس مقابل بیرشات شد.

بیرانوند شریک یاغی قرمزپوش در دربی آنتورپ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ژوپییر لیگ بلژیک دربی خاصی ندارد و به همین خاطر تقابل رویال آنتورپ با بیرشات، به عنوان تقابل دو تیم همشهری به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و این فصل نیز دو تیم قرمز و بنفش پوش، باتوجه به موقعیتشان در جدول نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی داشتند و در نهایت این یاران علیرضا بیرانوند بودند که به برتری رسیدند.

 

وبسایت VRT با اشاره به اهمیت برد در دربی آنتورپ نوشت که «شاگردان فرانکی ورکاترن با برد در این بازی مهم، به رتبه دوم جدول لیگ بلژیک صعود کردند اما همچنان 14 امتیاز با تیم صدرنشین یعنی کلوپ بروژ» اختلاف دارند. وبسایت today24 گزارش جالبی را منتشر کرده و به گلزنی بازیکن کامرونی تیم آنتورپ پرداخته؛ همان بازیکنی که ماه قبل با پوشیدن پیراهن بیرشات و حضور در تمرین آنتورپ، تلاش کرد تا مدیران باشگاه را مجبور به جدایی کند.

 

1570585

 

تودی 24 نوشت: «او سالهاست با اقدامات تحریک آمیز و نامتعارف در خارج از زمین فوتبال مورد توجه قرار می‌گیرد اما کاری که این بار کرد بسیار عجیب تر بود. لامکل زی مهاجم کامرونی پس از پایان قرارداد قرضی و بازگشت از اندرلخت، پیراهن این تیم را پوشید به تمرین رفت تا اجازه جدایی پیدا کند اما مسئولان باشگاه او را در تیم نگه داشتند و حالا توانسته با ثبت چهار کلین شیت در 5 بازی اخیر، ستاره تیمش باشد.»

 

او دیروز گل اول تیمش را به ثمر رساند و آنتورپ را از حریف سنتی پیش انداخت و پس از گل هم باوجود هوای برفی و لغزندگی شدید سکوها، به سمت جایگاه تماشاگران رفت و آن جا نشست تا نشان دهد «هوادار تیم رویال آنتورپ» است. اما آیا هواداران این بازیکن را بخشیده اند؟ لامکل زی در اینستاگرام پس از کامنت های تند هواداران نوشت: «از طرفداران RAFC عذرخواهی می‌کنم.»

 

اما برخلاف او، علیرضا بیرانوند دیگر بازیکن خارجی تیم آنتورپ از محبوبیت بالایی برخوردار است. او که پس از مصدومیت ژان باتز فرانسوی به دروازه بان شماره یک این تیم تبدیل شده، روز گذشته تا دقیقه 89 موفق به ثبت کلین شیت شده بود اما یک ضربه سر در شلوغی محوطه جریمه سبب شد تا دروازه او باز شود. با این حال وی یکی از بهترین بازیکنان زمین بود.

 

1570583

 

در آغاز نیمه دوم ارسال رافائل هولزهاوزر روی دروازه بیرانوند با ضربه سر بازیکن بلند قامت بیرشات همراه شد اما دروازه بان تیم ملی در شرایطی که زمین نیز برفی بود، با شیرجه تماشایی این توپ را سیو کرد و مانع از بازشدن دروازه تیمش شد. این البته تنها هنرنمایی بیرانوند در دربی شهر آنتورپ نبود.

 

چند ثانیه مانده به پایان مسابقه، تیم بنفش پوش صاحب یک ضربه کرنر شد و دوباره ستاره سابق اشتوتگارت و آگزبورگ پشت توپ ایستاد. در محوطه جریمه مهاجمان بیرشات در مقابل علیرضا بیرانوند حضور داشتند تا مانع از خروج موفق او شوند. آن ها احتمالا نسبت به این توانایی بیرانوند شناخت کامل داشتند و می‌خواستند به این شکل آن را خنثی کنند. اما بیرو با خروج تماشایی توپ را در آغوش گرفت و مانع از فرو ریختن دروازه تیمش شد.

 

1570584

 

 

عملکرد او مورد تمجید کاربران شبکه های اجتماعی نیز قرار گرفت و حتی صفحه رسمی بیرشات هم با تمجید از عملکرد بیرانوند سیوهای این دروازه بان را «محکم» خواند و وی را عامل کلین شیت آنتورپ تا آخرین دقایق بازی دانست.

 

1570588

 

1570589

 

رویال آنتورپ که پیش از حضور ورکاترن روی نیمکت و بیرانوند در درون دروازه در رتبه هشتم جدول جای داشت، حالا به جایگاه دوم رسیده و با این روند شانس خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم خواهد داشت و هیچ بعید نیست که سال آینده بیرو در کنار گلرهای بزرگ دنیا در مهم ترین مسابقات باشگاهی اروپا نقش آفرینی کند.

 

1570611

 

دیدگاه‌ها