کد خبر : 1736586 | 21 بهمن 1399 ساعت 11:09 | 437.8K بازدید | 16 دیدگاه

از کریمی و مهدوی کیا تا رضاییان و طارمی؛

ترابی در تیمی که تصورش را هم نمی‌کنید! (گزارش)

در سال های اخیر ستارگان زیادی بوده‌اند که پس از ترک پرسپولیس، دوباره به این تیم برگشتند.

ترابی در تیمی که تصورش را هم نمی‌کنید! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، مهدی ترابی ستاره نیم فصل اول تیم العربی، تنها چند روز پس از ورود به ایران با پرسپولیس قرارداد بست تا نخستین انتقال بزرگ زمستان 1399 فوتبال ایران را به نام خود زده باشد. این انتقال با واکنش های جنجالی زیادی در فضای مجازی همراه بود و بسیاری بازگشت بازیکنی که قراردادش را چند ماه قبل با پرسپولیس فسخ کرده بود را اقدامی نادرست از سوی مدیران باشگاه می‌دانستند اما ترابی فارغ از نحوه جدایی، اولین بازیکنی نیست که پس از مدتی حضور در تیمی دیگر، دوباره به پرسپولیس برمی‌گردد.

 

میثاق معمارزاده، شیث رضایی، سروش رفیعی، محمد نصرتی، حسین ماهینی، هادی نوروزی، احمد نوراللهی و امید عالیشاه بازیکنان سرشناسی بودند که بعد از ترک پرسپولیس دوباره به این تیم آمدند اما در این گزارش داستان 10 بازیکن دیگر که بیشتر مورد توجه قرار گرفتند را بررسی می‌کنیم. با این توضیح که بررسی از آغاز سال 1390 بوده است:

 

1. مهدی طارمی؛ 1396-1397
مهاجم بوشهری در دوره علی دایی به پرسپولیس آمد و در لیگ چهاردهم آقای گل باشگاه شد و سال بعد آقای گل ایران. در پایان لیگ پانزدهم تصمیم به جدایی گرفت و به همراه رامین رضاییان راهی ریزه اسپور شد. حضور ناگهانی این دو بازیکن در تیم ترکیه ای با واکنش تند پرسپولیسی ها مواجه شد و هواداران پرسپولیس کمپین آنفالوی این دو بازیکن را استارت زدند. چند هفته بعد آن ها پشیمان از این انتقال در جستجوی یک راه بازگشت افتادند؛ طارمی خیلی زود به تهران برگشت اما رضاییان با مشقت فراوان راه بازگشت را پیدا کرد. سپس طارمی یک سال دیگر هم آقای گل شد اما با محرومیت نقل و انتقالاتی به همکاری اش با قرمزها خاتمه داد.

 

1414093

 

2. مهدی مهدوی کیا؛ 1390-1392
وقتی پس از 12 سال درخشان در بوندسلیگا تصمیم به بازگشت به ایران گرفت، بسیاری پیش بینی می‌کردند که پیراهن سرخ پرسپولیس را برتن کند اما اتفاقات رخ داده سبب شد تا او دو سال را در استیل آذین و داماش سپری کند و بعد راهی پرسپولیس شود. مهدوی کیا در تابستان 1390 با قرمزها قرارداد بست و در تیم حمید استیلی پس از چهارده سال دوباره به عنوان بازیکن پرسپولیس نقش آفرینی کرد. مهدوی کیا در دوران مصطفی دنیزلی، مانوئل ژوزه و یحیی گل محمدی هم عضو این تیم بود اما در نهایت از سوی یحیی کنار گذاشته شد و در بازی فینال جام حذفی نیز آخرین بازی اش را انجام داد.

 

1491528

 

3. مهرداد اولادی؛ 1390-1391
مهاجم شماره 33 که حالا با آه و افسوس داستان های او را مرور می‌کنیم، چند سال پس از حضور در لیگ امارات به ایران برگشت اما ابتدا به بندرانزلی رفت تا سربازی اش را در ملوان سپری کند. او در حالی به امارات رفته بود که 300 هزار دلار را به پرسپولیس رساند. بازگشت اولادی به ایران با درخشش همراه بود و وی توانست 16 گل برای ملوان بندرانزلی بزند و بعد به پرسپولیس برود. اولادی هم در تیم استیلی - دنیزلی حضور داشت و در دربی معروف ایمون زاید هم از زمین اخراج شد. سرانجام مهرداد که با پشتک هایش بعد از گل در اذهان مانده، در پایان فصل و با یک گل زده پرسپولیس را ترک کرد.

 

1570755

 

4. سیدجلال حسینی؛ 1395-حالا
کاپیتان کنونی پرسپولیس در لیگ دوازدهم به این تیم پیوست و دو فصل درخشان را داشت که در نهایت منجر به نایب قهرمانی با هدایت علی دایی شد. سپس او تصمیم گرفت که به الاهلی برود که البته این جدایی به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامد و با واکنش های تند همراه شد. با این حال سیدجلال یک سال بعد به ایران آمد و حتی در دفتر مدیر وقت سرخ ها (نژادفلاح) حضور یافت تا بسیاری او را نخستین خرید پرسپولیس بدانند ولی برانکو ایوانکوویچ که به هیچ وجه نمی‌خواست در بدو ورود، این حس را ایجاد کند که بازیکن تحمیلی قبول کرده، روی نام سیدجلال قلم قرمز کشید. با این حال یک سال بعد، برانکو سیدجلال را در فهرست خود قرار داد که البته این موضوع نیز با جنجال های زیادی همراه بود. سرانجام حسینی پرسپولیسی شد و تا حالا نیز در این تیم حضور دارد.

 

 

5. وحید امیری؛ 1398-الان
پرسپولیس در یک دوئل سخت نقل و انتقالاتی، امیری را به خدمت گرفت و مانع از استقلالی شدن این بازیکن شد. او در دو قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم و هفدهم نقش آفرینی کرد اما بعد از درخشش در جام جهانی به ترابزون اسپور رفت تا قرارداد دلاری و حضور در اروپا را تجربه کند. اما پس از یک فصل، او به ایران آمد و پرسپولیسی شد. در شرایطی که تصور می‌شد او افت کرده و از فرم خارج شده باشد اما اینطور نبود و امیری در تیم گابریل کالدرون و یحیی گل محمدی به ستاره ای تمام عیار تبدیل شد.

 

 

6. محمدحسین کنعانی زادگان؛ 1398-الان
او به قول خودش یک پرسپولیسی تمام عیار است اما وقتی که قرمزها از نظر مالی نتوانستند نظرش را جلب کنند، به اردوی تیم علیرضا منصوریان رفت و آبی پوش شد. اما کنعانی در تیم استقلال مصدوم شد و در پایان فصل از این تیم رفت تا به عضویت ماشین سازی در بیاید. او در تبریز درخشید و به پیراهن تیم ملی هم رسید تا مورد توجه پرسپولیس قرار بگیرد. کنعانی نیز مثل احمدزاده با ایرج عرب قرارداد بست و شماره شش قرمزها را در اختیار گرفت و حالا یکی از کلیدی ترین بازیکنان این تیم به حساب می‌آید.

 

1555310

 

7. محسن مسلمان؛ 1394-1397
مسلمان یک نیم فصل را در زمان علی دایی به عنوان بازیکن پرسپولیس بازی کرد و اتفاقا عملکرد درخشانی هم داشت اما باتوجه به قرارداد با ذوب آهن، به این تیم بازگشت. مسلمان به فولاد رفت اما آنجا نتوانست مهره همیشگی باشد و در روزهایی که دور از فرم ایده آل بود، به پرسپولیس پیوست. او یکی از بازیکنانی بود که گفته می‌شد علی اکبر طاهری به برانکو تحمیل کرده اما چند وقت بعد مسلمان زیر نظر برانکو به ستاره ای تبدیل شد که سه فصل فوق العاده را در میانه میدان برای قرمزها رقم زد. اما سرانجام او نیز در پایان لیگ هفدهم از جمع سرخپوشان کنار گذاشته شد.

 

1570756

 

8. علی کریمی؛ 1390-1392
ستاره شماره هشت فوتبال ایران که حالا وارد کارزار انتخاباتی برای ریاست فدراسیون شده، ابتدا یک فصل را پس از پایان کار در بایرن مونیخ و القطر در پرسپولیس سپری کرد اما آخرین دوره بازی به عنوان بازیکن پرسپولیس را از سال 1390 تا 1392 تجربه کرد. او پس از جدایی علی دایی، این بار از شالکه به پرسپولس آمد و مانند مهدی مهدوی کیا دو سال در پرسپولیس ماند و بعد یک خداحافظی احساسی از فوتبال بعد از جام حذفی داشت. کریمی که در این دو سال کاپیتان سرخ ها شده بود، با ورود علی دایی کنار گذاشته شد و به تراکتور رفت تا کیلومترها دورتر از تهران در تبریز فوتبالش را تمام کند.

 

1570757

 

9. جواد کاظمیان؛ 1390-1391
بعد از بازگشت به ایران تمایل داشت پرسپولیسی شود اما علی دایی او را نخواست تا پس از جلسه با امیر قلعه نویی، پیراهن طلایی پوشان را برتن کند. اما او در اصفهان به توفیقی نرسید و یک سال بعد همراه با علی کریمی و مهدوی کیا به پرسپولیس برگشت تا عضوی از تیم سرخ ها در لیگ یازدهم شود. کاظمیان در آن فصل یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس شد و در مقابل صنعت نفت نیز هت‌تریک کرد تا نظر مدیرعامل باشگاه که در غیاب سرمربی برای لیگ دوازدهم تیم می‌بست را جلب کند. او در دوره ژوزه کم و بیش بازی می‌کرد اما با ورود یحیی گل محمدی کنار گذاشته شد تا در زمستان 1391 پرسپولیس را ترک کند و به جایی برود که آغوشش را برای پرسپولیسی ها باز کرده بود؛ تراکتور.

 

1570758

 

10. فرشاد احمدزاده؛ تابستان 1398- زمستان 1398
شماره 10 سابق پرسپولیس در روزهایی که این تیم با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه بود، این تیم را ترک کرد و به رویای بازی اش در فوتبال اروپا جامه عمل پوشاند و پیراهن اشلانسک وورتسلاو را برتن کرد. اما یک سال بعد به ایران برگشت و مورد توجه سه تیم پرسپولیس، تراکتور و سپاهان قرار گرفت. پرسپولیس اولویت او بود و به دیدار ایرج عرب رفت و با قراردادی بسیار خوب را امضا کرد و سرخپوش شد تا یکی از بازیکنان تیم گابریل کالدرون لقب بگیرد. اما طولی نکشید که این بار پرسپولیس فرشاد را کنار گذاشت؛ یحیی گل محمدی به محض ورود روی نام او خط کشید تا احمدزاده هم به فولاد برود و توانایی اش را این بار در تیم سرخپوش جنوب ثابت کند.

 

1570760

دیدگاه‌ها