کد خبر : 1736725 | 21 بهمن 1399 ساعت 20:00 | 93.9K بازدید | 26 دیدگاه

کاپیتان پرسپولیس درخشان‌تر از همیشه

شش امتیاز در دو هفته؛ سِر جلال حسینی

سومین برد پیاپی پرسپولیس در شرایطی در این فصل رقم خورد که بار دیگر ضربه تمام کننده سیدجلال حسینی امضای برد سرخ‌ها بود.

شش امتیاز در دو هفته؛ سِر جلال حسینی

به گزارش "ورزش سه"، اگر خبرنگاران ورزشی در اواخر فصل گذشته آرام آرام به خود جرات می دادند که درباره خداحافظی سیدجلال حسینی سوال کنند، نمایش این فصل آنها را حتی در پرسیدن این سوال مردد می کند. بنابراین زمانیکه سیدجلال خود را به میکسدزون می‌رساند تا همان حرف‌های همیشگی‌اش را رو به دوربین‌ها تحویل خبرنگاران بدهد، صحبت درباره چگونگی دیرپایی او در عرصه فوتبال خواهد بود. سوال مهم از او همین است؛ چطور ممکن است بازیکنی در این سن و سال تا این حد برای تیمش مهم باشد.

 

سیدجلال حسینی که بعد از غیبت در جدال با آلومینیوم اراک که با شکست این تیم نیز همراه شد، از دیدار مقابل ماشین سازی به ترکیب این تیم بازگشته، آنها در غیاب محمدحسین کنعانی زادگان و در حالیکه از کمال کامیابی نیا به عنوان بازیکن مکمل سیدجلال حسینی بهره می‌برند، به سه کلین شیت و سه برد متوالی دست یافته‌اند.

 

کاپیتان باتجربه سرخ‌ها همانند دیدار با تراکتور با پرشی جالب توجه بالاتر از مدافع مامور مهارش، ضربه سر غیرقابل مهار خود را به سمت دروازه کوبید تا اینبار نوشی صوفیانی هم همانند محمد رضا اخباری شاهد شادی گل کاپیتان 39 ساله حریف باشد. مدافع باتجربه سرخ‌ها که پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر نیز محسوب می‌شود، بعد از چهارمین قهرمانی پیاپی همچنان با عطش سیری ناپذیر خود به دنبال موفقیت‌های بزرگتر است. 

 

 

 

 

 

در موزه شخصی سیدجلال حسینی که در سال 2018 از سوی کارلوس کی‌روش از تیم ملی کنار گذاشته شد و به دوران بازنشستگی خود در تیم ملی رسید، حضور در جام جهانی و تجربه بازی در این تورنمنت مهم و همچنین جام ملت‌های آسیا در سطح بین المللی دیده می‌شود. او همچنین تنها بازیکن ایرانی است که سابقه سه بار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد و البته نتوانسته در این رقابت مهم به عنوانی دست یابد.

 

کاپیتان 39 ساله سرخ‌ها که از سه فصل پیش در برابر پرسش مشترک مربوط به زمان خداحافظی‌اش قرار گرفته بود، تنها یک واکنش داشته است؛ سکوتی چند ثانیه‌ای و خیره به فرد پرسشگر و در ادامه اعلام جمله‌ای کوتاه با این مضمون "من برای تمرین فردا آماده می‌شوم" 

 

 

1570937

 

 

سیدجلال حسینی بعنوان پرافتخارترین بازیکن ایرانی لیگ برتر با دستیابی به هشت عنوان قهرمانی لیگ برتر، شش بار دستیابی به عنوان برترین مدافع فصل، یک عنوان قهرمانی جام حذفی و حضور در سه فینال لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنی بی بدیل و دست نیافتنی از حیث این آمار و رکورد شخصی، در این فصل و در 39 سالگی همچنان به مهره‌ای درخشان در ترکیب تیمش تبدیل شده است. بازیکنی که طی دو بازی اخیر و برابر تراکتور و مس رفسنجان با گل‌های سه امتیازی خود تیم را به سمت هدفی بزرگ پیش می‌برد و نمی‌خواهد بگذارد کاستی‌های این تیم آنها را از دستیابی به عنوانی دیگر دور کند. بازیکنی که بیش از هر بازیکن دیگری طعم جام و موفقیت را در لیگ برتر چشیده اما همچنان عطش سیری ناپذیر او می‌تواند الگویی جالب توجه برای بازیکنان محسوب شود.

 

 

1570942

 

سایت آماری یازده در اینفوی عملکرد این ستاره باتجربه با تیتر بنجامین باتن به تحلیل او طی فصول اخیر پرداخته است؛ 152 بازی و 7 گل زده در تاریخ لیگ برتر.

 

 

کاپیتان پرسپولیس در این فصل سه گل برای تیمش به ثمر رسانده است؛ آماری که یک رکوردشکنی دیگر برای او محسوب می‌شود و پیش از این تنها در دو مقطع موفق به ثبت دو گل در فصول حضورش در لیگ برتر شده بود. مدافعی که حضورش در هر تیمی حتی نفت تهران می‌تواند تضمین کننده دستیابی آنها به عنوان برترین خط دفاعی فصل محسوب شود، در این سال‌ها بزرگترین ضعف این تیم را نیز پوشانده و آنها را در جمع برترین خطوط دفاعی قرار داده تا مسیر دستیابی به جام بهتر فراهم شود و البته اینبار نقش جدیدی نیز در دست گرفته و می‌خواهد گلزن برتر تیمش نیز باشد.

 

1570936

 

پس اگر برای تهیه گزارش به استادیوم رفته‌اید، در جلوی کاپیتان پرسپولیسی‌ها از زمان خداحافظی‌اش نپرسید چرا که پاسخ او بار دیگر همان جمله خواهد بود که آماده تمرین فردای پرسپولیس و مسابقات بعدی است. حتی اگر گرد سفید پیری روی محاسن او کاملا خودنمایی کند و حسرت و نگرانی بزرگی برای هواداران این تیم برای روزهای پایان حضورش در تیم شکل دهد.

 

حمید ابراهیمی

دیدگاه‌ها