کد خبر : 1736736 | 21 بهمن 1399 ساعت 21:16 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

شاید از فصل ۲۵-۲۰۲۴ در چمپیونزلیگ رخ دهد

تغییرات گسترده در انتظار جذاب ترین تورنمنت دنیا

ممکن است از سال 2024 رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با تغییرات گسترده ای روبرو شود.

تغییرات گسترده در انتظار جذاب ترین تورنمنت دنیا

به گزارش "ورزش سه"، یوفا تمایل دارد شکل فعلی لیگ قهرمانان اروپا را تغییر دهد. همچنین انتظار می رود الکساندر چفرین، رئیس یوفا در جلسه 9 فوریه برنامه جدید این نهاد را برای 55 فدراسیون اروپایی توضیح دهد.

 

بعد از این که اطلاعاتی در مورد احتمال برگزاری سوپرلیگ اروپایی و توافق باشگاه های بزرگ در این زمینه درز پیدا کرد، حالا یوفا قصد دارد تغییراتی در شکل لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کند اما حاضر نیست این کار را تا پیش از سال 2024 انجام دهد.

 

از طرف دیگر انتظار می‌رود که یوفا در ماه مارس و بعد از شنیدن پیشنهادات کشور های مختلف درباره آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تصمیم گیری کند.

 

 

1570957

 

 

همانطور که گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده ایده مورد علاقه یوفا این است که تعداد تیم های مسابقات به 36 تیم افزایش پیدا کند. به به این معنا که تیم ها به شش گروه شش تیمی تقسیم می شوند و هر تیم حداقل 10 بازی انجام خواهد داد.

 

در پایان مرحله گروهی هشت تیم برتر مسابقات به شکل مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شوند. همچنین دیگر تیم‌های صعود کننده از طریق مسابقات پلی آف مشخص خواهند شد تا 16 تیم نهایی رقابت‌ها را تشکیل دهند.

 

 

1570959

 

 

در واقع با این شکل برگزاری مسابقات تیم هایی که در حال حاضر با 13 مسابقه به فینال لیگ قهرمانان صعود می کنند، با این فرمت برای رسیدن به مرحله نهایی باید 17 بازی انجام دهند. در مجموع تعداد بازی ها از 125 به 209 مسابقه افزایش خواهد یافت اما بر خلاف پروژه جدید سوپرلیگ، هیچ تیمی حضور ثابتی در مسابقات نخواهد داشت.

 

موضوع قطعی این است که یوفا تا قبل آغاز فصل 25-2024 هیچ علاقه‌ای به ایجاد تغییر در فرمت فعلی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ندارد. این در حالی است که انتظاری برای قبول قطعی این پیشنهاد از سوی تیم ها وجود ندارد. در مورد درآمد مسابقات نیز هیچ چیز قطعی نیست اما اگر تغییرات حاصل شود این موضوع می تواند تا 500 میلیون یورو نیز افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها