کد خبر : 1737254 | 25 بهمن 1399 ساعت 17:43 | 199.4K بازدید | 39 دیدگاه

همه چیز از بازی بزرگ نقش جهان

همراه با حاشیه های فینال نیم فصل(ویژه)

سپاهان برنده بزرگ دوئل صدرنشینی لیگ برتر در هفته پایانی نیم فصل نخست بود. محرم توانست در اصفهان مچ فکری را بخواباند.

همراه با حاشیه های فینال نیم فصل(ویژه)

 

به گزارش "ورزش سه"، هفته پایانی نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر آغاز شد و در مهمترین دیدار هفته، سپاهان و استقلال در استادیوم نقش جهان به مصاف هم رفتند که نبرد دو تیم در نهایت با برتری زردپوشان اصفهانی به پایان رسید. شاگردان نویدکیا در همان نیمه نخست نسخه استقلال را پیچیدند. شهباززاده و رفیعی، بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس، گلزنان این دیدار بودند.


با این نتیجه، سپاهان جای استقلال را در صدر جدول رده بندی گرفت و امیدوار است پرسپولیس در دو بازی باقیمانده اش، نتایج دلخواه اصفهانی ها را کسب کند تا تیم محرم نویدکیا، عنوان قهرمانی نیم فصل نخست را تصاحب کند.


در این صفحه، می توانید گزارش لحظه به لحظه از حواشی و اخبار دیدار استقلال و سپاهان را دنبال کنید:

 


در این صفحه، می توانید گزارش لحظه به لحظه از حواشی و اخبار دیدار استقلال و سپاهان را دنبال کنید:

 

 


21:33- پیام نیازمند که بازوبند کاپیتانی را در جدال با استقلال بر بازو بست، موفق شد پس از 5 هفته برای تیمش کلین شیت کند. او در دوئل حیثیتی با مظاهری، سربلند بود هر چند که در دیدار امروز دروازه اش به شکل جدی تهدید نشد.

 

1572237


21:20- عکسی جالب از جدال خلعتبری و ریگی. مهاجم سپاهان در پایان لیگ بیستم 38 ساله می شود و ممکن است پس از جدایی از سپاهان از فوتبال خداحافظی کند و یا راهی تیمی در دسته اول شود که اگر این اتفاق رخ دهد، بازی امروز، آخرین تقابل او با استقلال در استادیوم نقش جهان بوده است.

 

1572236


20:51- سروش رفیعی درباره اینکه آیا گل دوم این تیم را خودش به ثمر رساند یا شهباززاده توضیح داد: شهباززاده گل را به ثمر رساند. البته وقتی وی من را نشان داد منظورش این بود که روی یک کار تمرین شده گل به ثمر رساندیم. یکی دو روز است من و سجاد درباره کاری صحبت می‌کنیم که هیچکس حتی در داخل تیم هم از آن خبر نداشت. سجاد هم وقتی من را نشان داد منظورش همین بود که این گل از همین طریق به ثمر رسید. فکر می‌کنم جهت توپ خیلی تغییر نکرد اما به پای شهباززاده برخورد کرد این گل باید به نام او نوشته شود.

 

1572205


20:46- سجاد شهباززاده با گلی که امروز به ثمر رساند، موفق شد برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر به استقلال گل بزند. شهباززاده به 25 تیم دیگر لیگ گل زده بود و امروز در صدرنشین شدن تیمش نقش مهمی داشت.

 

1572203


20:40- سروش رفیعی در جدال امروز، 80 درصد پاس صحیح داشت و 2 پاس کلیدی نیز برای هم تیمی هایش مهیا کرد. 3 تکل موفق، 3 بار گرفتن خطا از بازیکنان استقلال، 5 عملکرد دفاعی صحیح و ارسال 5 سانتر به روی دروازه حریف، خلاصه عملکرد سروش رفیعی در این بازی حساس بود. رفیعی در پایان این دیدار با کسب نمره 8 بهترین بازیکن زمین لقب گرفت و با ارائه یک بازی خوب، به تیمش کمک کرد تا به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود کند.

 

1572179

 

20:25- استقلال تنها تیم لیگ برتر بود که در این فصل، در 30 دقیقه ابتدایی گل نخورده بود. آنها در دقیقه 14 روی اشتباه خط دفاعی، دروازه شان را باز شده دیدند تا این رکورد را از دست بدهند. علاوه بر این، آنها در نیمه نخست فقط یکبار و توسط حسینی که به اشتباه دروازه اش را در دیدار با نفت مسجدسلیمان باز کرد، گل خورده بودند. آنها همه رکوردهای مثبتشان را در اصفهان جا گذاشتند.

 


20:15- میلاد میداوودی بازیکن سابق استقلال، توئیت معناداری را در حساب شخصی اش در توئیتر منتشر کرد. به نظر می رسد او نیز به صف منتقدین فکری پیوسته است.

 

1572185


19:50- صحبت های دانشگر و اسماعیلی در پایان دیدار با سپاهان، احتمالا در مورد بازی دور از انتظار هم تیمی هایشان است. اما این دو در بازی امروز، جزو بازیکنانی هستند که پایین ترین نمرات را کسب کردند. دانشگر در این بازی یک پاس خوب برای اسماعیلی فرستاد ولی شوت بی دقت او به بیرون رفت. شاید اگر فرشید پاس طلایی دانشگر را به گل تبدیل کرده بود، امروز اتفاقات دیگری رخ می داد.

 

1572181


19:45- چهره مغموم فکری هنگام خروج از زمین مسابقه، سوژه عکاسان شد. او سومین باختش در 15 دیدار نیم فصل نخست تجربه کرد. برخلاف دو شکست دیگر، تیم او در جدال با فولاد و سایپا، موقعیت هایی را خلق کرد و حتی برابر فولاد به گل رسید اما تیم فکری در دیدار با سپاهان حتی یک موقعیت مسلم گلزنی نیز خلق نکرد.

 

1572178


19:30- دو استقلالی که موفق شدند برابر تیم سابقشان به برتری دست پیدا کردند. امید نورافکن یکی از بهترین بازیکنان میدان بود. او اجازه نفس کشیدن به وریا غفوری را نداد و با 80 درصد پاس صحیح، یک پاس کلیدی و 7 عملکرد دفاعی موفق، روی خوبی را پشت سر گذاشت. شهباززاده نیز علاوه بر گلی که به ثمر رساند، خط دفاعی استقلال را در این دیدار آزار داد.

 

1572156


19:25- محمود فکری در کنفرانس خبری پس از بازی، در پاسخ به سوالی مربوط به تغییر سیستم استقلال در هر بازی، نشست خبری را ترک کرد.

 

1572145

 

19:20- دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران که برای تماشای دیدار دو تیم در استادیوم حاضر بود، در حاشیه این دیدار گفت: سپاهان الگوی خوبی برای تیم های ایرانی است و بازیکنان جوان و مستعد زیادی دارد. چند ماه قبل که برای آخرین بار به اصفهان آمدم یک جلسه رو در رو با نویدکیا داشتم. وی در کمال جوانی خیلی باهوش است.

 


19:15- سیدمحمد کریمی که یکی از خوب های سپاهان در جدال با استقلال بود، در نیمه نخست یک کارت زرد از وحید کاظمی داور مسابقه دریافت کرد. بدین ترتیب، کریمی 4 کارته شد و بازی نخست نیم فصل دوم سپاهان مقابل گل گهر را از دست داد.

 

1572144

 

19:10- علاوه بر پیروزی مقابل استقلال در اصفهان پس از 7 سال، طلسم دیگری که محرم امروز آن را از بین برد، طلسم پیروز نشدن سپاهان با مربیان ایرانی مقابل استقلال در اصفهان بود. آخرین باری که سپاهان با مربی ایرانی توانسته بود استقلال را در اصفهان ببرد آذر 88 بود که سپاهان با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی توانست استقلال را در نصف جهان شکست دهد.

 

18:55- روح الله باقری در دقایق پایانی بازی به جای شهباززاده به بازی آمد تا نام او در لیست بلند بالای بازیکنان مشترک دو تیم قرار بگیرد که در جدال استقلال و سپاهان به میدان رفته اند.

 

18:50- سپاهان پس از 7 سال، در آستانه شکست دادن استقلال در اصفهان است. کاری که سرمربیان سابق سپاهان از عهده انجام آن برنیامده بودند، محرم نویدکیا به آن دست یافت.

 

18:43- تست کرونای قربانعلی پور مربی بدنسازی استقلال مثبت شده است. او به همراه تیم به اصفهان هم سفر کرده بود. گفته می شود سعید عزیزیان هم علائم شبیه به سرماخوردگی دارد. حنیف عمران زاده هم چند روزی است به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می برد. تمام این اخبار، باعث افزایش نگرانی استقلالی ها شده است.


18:35- کی روش استنلی مهاجم سپاهانی ها که به دلیل آسیب دیدگی این دیدار را از دست داد، در جایگاه خبرنگاران حضور دارد و بازی را از نزدیک به نظاره نشسته است. بازگشت او به خط حمله سپاهان، توان هجومی تیم محرم نویدکیا را بالاتر می برد.

 

1572134

 

18:28- بازی بد بازیکنان استقلال و سردرگمی آنها در بازی، باعث شد فکری سه تعویض همزمان را انجام دهد که دو مورد آن در خط دفاعی تیمش بود. یزدانی که به نظر عصبی می رسید، جایش را به مرادمند داد، موسوی هم به جای مهدی پور به میدان آمد و تعویض نادری با غلامی دیگر تغییر فکری بود. البته با توجه به غیبت دیاباته، دست او برای تغییرات هجومی بسته است.

 

18:20- در دقیقه 54 مدافعین استقلال در گوشه زمین صاحب توپ شدند که سیاوش یزدانی بدون اینکه توپ در آن منطقه باشد، ضربه ای را به محبی وارد کرد. کاظمی نیز با مشورت کمک هایش یک کارت زرد به یزدانی داد که به نظر می رسید تمرکز لازم را ندارد. او در ادامه تعویض شد و جایش را به مرادمند داد.

 

1572131

1572132


18:15- در حالیکه افراد حاضر در استادیوم و بسیاری از بینندگان تلویزیونی از جمله گزارشگر بازی تصور می کردند این شهباززاده بوده که گل دوم را وارد دروازه مظاهری کرده است، اما در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که ضربه سروش رفیعی بدون برخورد به کسی، به گل دوم سپاهان تبدیل شده است. شهباززاده نیز پس از این گل، با اشاره به رفیعی گفت که او ضربه ای به توپ نزده و خود رفیعی گل دوم را به ثمر رسانده است.

 

1572127

 

18:00- پس از پایان بازی و در بین دو نیمه دیدار، از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی توسط مسئولین سپاهان تقدیر به عمل آمد. اسکوچیچ به همراه کادرفنی اش، از نزدیک نظاره گر دیدار استقلال و سپاهان است.

 


17:55- گرفتن کارت زرد توسط امید نورافکن مقابل استقلال آن هم به دلیل درگیری حاشیه ای، به یک امر تکراری تبدیل شده است. او امروز نیز پس از درگیری با سیاوش یزدانی یک اخطار دریافت کرد. او پیش از این نیز پس از درگیری با وریا غفوری در بازی سال گذشته دو تیم یک کارت زرد دریافت کرد.

 

1572126


17:50- سروش رفیعی که پیش از این با فولاد، تراکتور و پرسپولیس موفق شده بود دروازه استقلال را باز کند، حالا با سپاهان نیز این کار را انجام می دهد. گلزنی با 4 تیم مختلف مقابل استقلال، کاری است که رفیعی از عهده انجام آن برآمده است.

 

1572099

 

17:33- سجاد شهباززاده با بازکردن دروازه تیم سابقش، در لیگ برتر دوازده گله شد. او در لیگ چهاردهم 12 گل برای استقلال به ثمر رسانده بود. این، بیشترین تعداد گل شهباززاده در یک فصل از لیگ برتر بوده است. حالا او با رکورد شخصی اش در لیگ چهاردهم مساوی شد. با یک تفاوت بزرگ که او علاوه بر 70 دقیقه دیگر در بازی با استقلال، یک نیم فصل دیگر نیز فرصت دارد تا این رکورد را افزایش دهد.

 

 

1572057

 

17:23- سروش رفیعی که امروز مقابل استقلال قرار گرفته است، با تیم های سابقش سابقه گلزنی به آبی پوشان را دارد. او در زمان حضور در فولاد، تراکتور و پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه استقلال شده است و امیدوار است با لباس سپاهان نیز به این تیم گل بزند.

 

16:47- سپاهانی در ورزشگاه نقش جهان، قسمتی را به تالار افتخارات خود اختصاص داده اند. آنها جام هایی که به دست آورده اند را در این تالار به نمایش گذاشته اند. کسب 9 قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، باعث به دست آمدن این جام ها برای زردپوشان اصفهانی شده است.

 

1572044

 

16:45- عکس یادگاری نیمکت + سکونشینان سپاهان. شایان مصلح به دلیل آسیب دیدگی این دیدار را از دست داد ولی در اردوی تیمش حاضر شد. محمدرضا مهدی زاده، محمدرضا خلعتبری، مرتضی منصوری، یاسین سلمانی از جمله بازیکنان نیمکت نشین سپاهان در این دیدار هستند که با مصلح عکس یادگاری گرفته اند.

 

16:37- ترکیب استقلال به صورت رسمی اعلام شد و حضور آرش رضاوند به جای داریوش شجاعیان در ترکیب آبی پوشان، تنها تغییر تیم فکری نسبت به بازی با نساجی است. او باز هم بابک مرادی را از ابتدا روانه میدان کرده و خبری از نادری نیست. ریگی نیز همچون دیدارهای قبلی نیمکت نشین شده است. ترکیب 3 نفره خط دفاعی یزدانی، دانشگر و غلامی دست نخورده باقی مانده است.

 

 

1572023

 

1572022

 

16:10- اشتباهات داوری جزو جدانشدنی فوتبال است. در بازی های استقلال و سپاهان نیز اشتباهات سهوی داوری به سود هر دو تیم رخ داده است اما شاید این صحنه، یکی از عجیب ترین اشتباهات داوری جدال های دو تیم باشد. ارسال استقلالی ها به روی دروازه که با آبشار کی روش استنلی همراه شد و هنوز هیچ کس نمی داند چرا محمدحسین زاهدی فر این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. حتی بالا و پایین پریدن های استراماچونی لب خط نیز روی تصمیم داور مسابقه تأثیری نداشت. البته در بازی برگشت فصل گذشته، اشتباه داوری در اعلام پنالتی به سود استقلال، به نوعی این صحنه را جبران کرد!

 

 

1572019

 

1572020

16:07- شاید این لحظه یکی از عجیب ترین سکانس های دیدارهای استقلال و سپاهان باشد. روزیکه مجتبی جباری با لباس زرد سپاهان مقابل تیم سابقش قرار گرفت و به شدت نیز از سوی هواداران استقلال تشویق شد. سپاهان آن بازی را برنده شد ولی اثری از شادی و خوشحالی در چهره جباری دیده نشد.

 

 

1572011

 

1572012

 

15:52- همواره دیدارهای استقلال و سپاهان در استادیوم فولادشهر، جوابگوی حجم عظیمی از تماشاگران نبود. با افتتاح ورزشگاه نقش جهان، مشکل حضور حداکثری تماشاگران نیز حل شد ولی شیوع ویروس کرونا و برگزاری دیدارها بدون حضور تماشاگران، باعث شده است تا نقش جهان بزرگ اینگونه ساکت و به دور از هیاهو باشد. سپاهان از زمان بازسازی نقش جهان موفق به شکست استقلال در این ورزشگاه نشده است.

 

15:48- تاکنون و در جدال های استقلال و سپاهان، داوران 21 بار کارت قرمز را از جیب خود بیرون آورده اند که 13 مورد آن از دقیقه 80 به بعد رخ داده است. احمد باغبانباشی و فرشید طالبی سابقه 2 بار اخراج در برابر استقلال را در کارنامه دارند. محمود فکری سرمربی امروز آبی پوشان نیز در دیدار دو تیم در لیگ سوم در دقیقه 92 از زمین بازی اخراج شده است. استقلال آن بازی را 2 بر یک و با گل های سامره و عنایتی برنده شد. آخرین بازیکن اخراجی جدال استقلال و سپاهان، آرش رضاوند است که در دیدار برگشت فصل گذشته، در دقیقه 43 اخراج شد. استقلال آن بازی را هم دو بر یک با پیروزی پشت سر گذاشت.

 

 

1571991

15:06- تصویری جالب از آخرین بازی لیگ هفدهم در اصفهان که با برتری استقلال به پایان رسید. سیاوش یزدانی و امید نورافکن که رنگ پیراهن امروزشان تفاوت دارد.

 

 

1571989

 

1571990

 

14:55-در تاریخ بازیهای استقلال و سپاهان ۸ بازی در ماه بهمن برگزار شده که هیچ مسابقه ای مساوی نشده است که ۶ بازی با پیروزی استقلال و دو بازی با پیروزی سپاهان به پایان رسیده است. آخرین بازی که در ماه بهمن برگزار شده به ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ برمیگردد که استقلال با گل های ابراهیمی و عنایتی در مقابل تک گل پاپی پیروز شد

 

 

14:15- علیرضا مرزبان با پیشینه پرسپولیسی، امروز از چهره های ویژه بازی خواهد بود که روی نیمکت سپاهان می نشیند. او با پیراهن تیم های مختلف به عنوان دستیار و سرمربی روبروی استقلال ایستاده است. مرزبان با سیاه جامگان و پدیده که اکنون به شهرخودرو تغییر نام داده است، موفق به متوقف کردن استقلال شد. او به عنوان دستیار با افشین قطبی در پرسپولیس و کرانچار در سپاهان، به قهرمانی لیگ برتر ایران رسیده است. محرم نویدکیا نیز در دوران بازی تجربه قهرمانی در فوتبال ایران را دارد و می توان گفت مرزبان سابقه دستیاری سه سرمربی را دارد که در لیگ برتر عنوان قهرمانی را تصاحب کرده اند.

 

14:11- سید وحید کاظمی با کمک های محمد علی پورمتقی و رحیم حاجیلو وظیفه قضاوت این بازی را برعهده دارند. آنها در دیدار امروز وظیفه سخت و خطیری را بر گردن دارند چرا که نتیجه این دیدار نه تنها برای تعیین تیم صدرنشین و قهرمان نیم فصل بلکه می تواند در پایان فصل نیز تأثیرگذار باشد. پس کادر داوری این دیدار به خوبی می داند که باید با نهایت تمرکز و دقت وارد زمین مسابقه شده تا قضاوت بدون مشکلی را پشت سر بگذارند.

 

 

1518501

 

 

14:08- یکی از بازیکنان سپاهان که می توانست برابر استقلال انگیزه های زیادی داشته باشد، شایان مصلح بود. بازیکنی که در دو بازی لیگ و جام حذفی فصل گذشته که با فاصله کمی از یکدیگر برگزار شدند، دو بار مرتکب خطای پنالتی شد و یکبار نیز به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. با غیبت او به دلیل آسیب دیدگی، امید نورافکن در سمت چپ سپاهان قرار می گیرد. مهدی ترکمان نیز ذخیره او در این بازی است.

 

1554731

 

1539823

 

14:05- دیدار امروز استقلال و سپاهان، صحنه جدال رشید مظاهری و پیام نیازمند است. دو سنگربان نامدار دو تیم که همواره برای حضور در تیم ملی ایران، رقابت سختی با یکدیگر داشته اند. اما نقطه اشتراک رشید و پیام این است که این دو علی رغم شایستگی هایی که داشته اند، زیر سایه علیرضا بیرانوند قرار گرفته بودند و اکنون از انگیزه های بالایی برای درخشش و حضور درون قفس توری تیم ملی برخوردارند.

 

 

1571958

 

1571959

 

13:53- در 6 بازی گذشته استقلال و سپاهان در لیگ برتر خارجی ها نقش بسازیی داشتند و ۸ گل به ثمر رساندند! ولی اکنون هیچکدام در این دو تیم حضور ندارند و یا بازی را از دست داده اند. جباروف ، تیام ، استنلی ، پاتوسی، ولسیانی و دیاباته که هیچکدام در این بازی حضور نخواهند داشت

 

 

1571955

 

1571956

 

۱۳:۴۹-یکی از تاثیرگذارترین بازیکنای استقلال و سپاهان  در چند سال اخیر جلال علی محمدی است او یک بار توانست دروازه استقلال و حسینی را باز کند یک بار هم اشتباه تاثیرگزاری داشت او توپ را تقدیم استقلالی ها کرد تا پاتوسی همه را دربیل زده و سپاهان را تنبیه کند .

 

 

 

1571953

 

13:45- جدال استقلال و سپاهان کم از نبرد گلادیاتورها ندارد. نبردی در کولوسئوم کبیر. کولوسئوم یک تماشاخانه در شهر رم است که بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده ‌است. با ظرفیتی میان ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ نفر که بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی پایه ‌گذاری شد.

 

1571952



۱۳:۴۰- بازگشت پرویز مظلومی به اصفهان
پرویز مظلومی پس از برد ۳ بر صفر در فولاد شهر اصفهان مقابل سپاهان که منجر به اخراج حسین فرکی شد این بار به عنوان سرپرست به اصفهان برمیگردد.جالب اینکه مظلومی در رقابت های لیگ برتر مقابل سپاهان شکست ناپذیر بوده! ۶ بازی ۲برد و ۴ تساوی! آیا این رکورد مظلومی به عنوان سرپرست هم باقی خواهد ماند؟

 

13:05 - غیبت شایان مصلح در جدال امروز باعث شده تا امید نورافکن به عنوان جانشین از سوی محرم نویدکیا انتخاب شود؛ مصلح به دلیل مصدومیت جدال امروز را از دست داده و در دو مصاف پایانی استقلال و سپاهان، یکبار با پنالتی‌دادن و یکبار با گل به خودی، روزهای بدی را مقابل آبی‌پوشان پایتخت گذرانده بود.

 

 

13:03 - بازگشت دوباره وریا غفوری به ترکیب استقلال پس از حواشی جنجالی دیدار با نساجی، می‌تواند اتفاق مهمی برای هواداران آبی‌پوش باشد؛ در روزهای گذشته شایعات و اخبار گوناگونی درباره آینده وریا غفوری مطرح شده اما به نظر می‌رسد کاپیتان استقلال امروز در تقابل با تیم سابق خود، بی‌توجه به حواشی و با آمادگی کامل به میدان می‌رود.

 

 

12:50- وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال که در ورزشگاه نقش‌جهان در سال‌های گذشته یکبار آبی‌ها را پیروز نبرد با سپاهان کرد، امروز اولین بازی خود را با تیم الخور در لیگ ستارگان قطر انجام می‌دهد.

 

1571939

 


 

12:48- شبی که مهدی رحمتی از کوره در رفت!
در همان بازی لیگ قهرمانان آسیا که با شکست استقلال همراه بود از روی سکوهای فولادشهر شعارهایی علیه مهدی رحمتی داده شد که باعث شد او عصبانی و به اصطلاح از کوره در برود در پایان بازی علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت سپاهان به استقبال رحمتی رفت و از او دلجویی کرد

 

1571936

 


 

12:45- ترکیب پر ستاره از استقلال و سپاهان اینبار در لیگ قهرمانان اسیا
جایی که سپاهان با دو گل برونو سزار و محسن بنگر توانست شاگردان پرویز مظلومی را شکست دهد.

 

1571935

 

1571934

 


 

12:37- بازم هم فغانی بازهم قلعه نویی. از آخرین برد سپاهان در اصفهان 6 سال میگذرد. در آن دیدار، استقلال با گل میلاد فخرالدینی از حریف خود پیش افتاده بود اما برخورد توپ با "ناخن" خسرو حیدری منجر به اعلام خطای پنالتی به سود سپاهانی ها شد. پس از این صحنه بود که اعتراض های قلعه نویی به فغانی و داوری او آغاز شد. آن پنالتی، منجر به کامبک اصفهانی ها شد. احسان حاج صفی بازی را به تساوی کشاند و شریفی و پریرا نیز گلهای دوم و سوم را به ثمر رساندند.

 

1571933

 


 

12:26- بازی سپاهان - استقلال این از آن دست محک‌های جدی است که مربیان باید قدرت کنترل‌شان در مسابقات مهم را نشان بدهند. هر دو مربی با تیم‌های‌شان تراکتور را در تبریز برده‌اند و با پرسپولیس مساوی کرده‌اند. حالا این یک نبرد بزرگ دیگر است که کیفیت کار محمود و محرم را آشکار خواهد کرد. برنده بازی امروز قطعا بخش مهمی از اعتماد هواداران را به اندوخته‌اش اضافه خواهد کرد.

 


 

12:24-سروش رفیعی با پیراهن همه تیم هایی که در آن بازی کرده توانسته  به استقلال گل بزند. سروش رفیعی در ۱۱ بازی آمار ۳ گل و یک پاس گل را مقابل استقلال دارد

 

1571925

 


 

12:22- آخرین تقابل مربیان تمام ایرانی استقلال و سپاهان در اصفهان به ۴ سال پیش برمیگرد جایی که بازی شاگردان ویسی و منصوریان به تساوی رسیدند و منصوریان با گل دقیقه ۹۲ بهنام برزای از شکست فرار کرد

 

1571927

 

12:21- به نظر می رسد جدایی مهدی کیانی هافبک سپاهانی ها از این تیم قطعی باشد. او در تمرینات تیمش حضور پیدا نمی کند و محرم نویدکیا روز گذشته در کنفرانس خبری دیدار مقابل استقلال گفت که او هیچ بازیکنی را به زود نگه نمی دارد. نکته جالب اینکه یکی از تیم هایی که دوست دارد کیانی را به خدمت بگیرد، همین استقلال است.

 

1571926

 


 

12:10- رشید مظاهری امروز برای یازدهمین بار در رقابت های لیگ برتر مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. او پیش از این 10 بار با لباس ذوب آهن و تراکتور برابر سپاهان به میدان رفته است که سهم رشید 3 پیروزی بوده و 5 بار نیز برابر زردپوشان اصفهانی شکست خورده است. 2 بار نیز تقابل مظاهری و سپاهان با تساوی به پایان رسیده است.

 


 

11:59- حسینی در آخرین هفته های حضور وینفرد شفر و دوران حضور مشترک استراماچونی، مجیدی و نامجومطلق در لیگ گذشته، گلر شماره یک تیمش بود. با وجود آمدن مظاهری به استقلال، او دو بازی ابتدایی لیگ بیستم را نیز به عنوان گلر اول تیم فکری وارد زمین شد. اما شکست برابر فولاد، او را به نیمکت تیم تبعید کرد. فرصت مجدد برای خودنمایی برابر نفت مسجدسلیمان با آن اشتباه عجیب به نابودی کشیده شد تا حسینی امروز نیز احتمالا همچون دیدارهای آینده نیمکت نشین مظاهری باشد. 

 

 


 

11:53- بیشترین تعداد گلی که سجاد شهباززاده در رقابت های لیگ برتر در یک فصل برای یک تیم به ثمر رسانده، 12 گل است. او این گل ها را در لیگ چهاردهم برای استقلال به ثمر رساند. سجاد اکنون با 11 گل آقای گل لیگ برتر است و در صورتی که امروز دروازه تیم سابقش را باز کند، به بهترین رکورد شخصی اش در فوتبال ایران می رسد. اگر این اتفاق رخ دهد، تراژدی جالبی اتفاق افتاده است.

 

 

11:52- خوشحالی های عجیب و جنجالی
امید نورافکن در بازی رفت فصل گذشته با گل دقایق پایانی مقابل استقلال و شادی او با قلعه نویی مقابل تیم سابق خود جنجالی زیادی به پا کرد.
امید ابراهیمی نیز پس از چهار فصل حضور در سپاهان در اولین فصل حضور در استقلال در دقایق پایانی دروازه سپاهان را گشود ولی برخلاف نورافکن به شادی نپرداخت

 

1571913

 

1571914

 


 

11:49- این عکسی از نیمکت نشینان استقلال در دیدار مقابل سپاهان در لیگ هفدهم است. همان دیداری که با تک گل کی روش استنلی به سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید. وینفرد شفر در آن دیدار سیدحسین حسینی را در ترکیب تیمش قرار داد و تبریزی که در ترکیب اصلی بود، در دقیقه 67 جایش را به الحاجی گرو داد. روح الله باقری، فرشاد محمدی مهر و سیدمهدی رحمتی دیگر نیمکت نشینان تیم شفر بودند که در آن بازی به میدان نرفتند. تمامی 4 نفر حاضر در این عکس دیگر جایی در استقلال ندارند.

 

 


 

11:46- استقلال امروز بازی ۶ امتیازی را در برابر سپاهان دارد که بسیار حساس است چراکه علاوه بر اینکه تیم پیروز ۳ امتیاز را برای خود می‌کند ۳ امتیاز حریفی که در کورس صدر جدول قرار دارد را هم اخذ می‌کند. سپاهان به خوبی پیش رفته است و در کنار نویدکیا مربی مثل مرزبان را داریم که به خوبی شرایط را کنترل کرده است. مرزبان تیم حریف را به خوبی آنالیز می‌کند. باید قبول کنیم افرادی همانند مرزبان مربی دوم‌های خوبی هستند که می‌توانند به تیم بسیار کمک کنند.(صادق ورمزیار-برنامه یه روز تازه)

 


 

11:45- فرشید باقری در مقطعی از دوران حضورش در استقلال، مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفته بود. او در دیدار برگشت لیگ شانزدهم، با شلیکی دیدنی در دقیقه 84، گل برتری تیمش را دروازه سپاهان کرد و به نوعی از زیر بار انتقادات خارج شد. باقری اکنون در وضعیت مشابهی با آن زمان قرار دارد با این تفاوت که به نظر می رسد دیگر جدایی او در نیم فصل، قطعی شده باشد.

 

 

11:44 -آخرین کلین شیت سپاهان در اصفهان مقابل استقلال مربوط به بازی ۱۴ آذر ۹۲ برمیگیردد جایی که رحمان احمدی این کلین شیت را ثبت کرد آیا پیام نیازمند میتواند این طلسم را بشکند.

 

1571904

 

 

11:38 - هماهنگ شدن سپاهان و برگزاری بازی‌های عقب‌ افتاده پرسپولیس و اضافه شدن ترابی و آل‌کثیر بزرگترین تهدیدها برای صدرنشینی استقلال محسوب می‌شوند. اگر استقلال امروز در اصفهان ببازد، سپاهان از این تیم سبقت می‌گیرد، ولی حتی برد هم تضمین قهرمانی نیم‌فصل نیست و اگر پرسپولیس پیکان و گل‌گهر را شکست دهد نیم‌فصل را در بالاترین رتبه به پایان می‌برد.

 


 

11:37- محمود فکری سابقه اخراج شدن در بازی سپاهان و استقلال را دارد او در بازی سال ۸۳ در بازی ۳۹ توسط هدایت ممبینی اخراج شد ولی استقلال با برگردان زیبای علی سامره پیروز شد

 

1571898

 


 

 

11:35-نکته عجیب اینکه سپاهان با بازی هجومی‌اش فضای زیادی به حریفان می‌دهد و با 18 گل خورده سومین خط دفاع ضعیف لیگ است.

 

1571899

 


 

11:32- علی‌اصغر قربانعلی‌پور مربی استقلال  در واکنش به این موضوع که گفته اند اردوی تیم استقلال را با حالت قهر ترک کرده است؛ گفت: چه قهری؟ من با محمود فکری تلفنی صحبت کردم و برگشتم. الان هم در بیمارستان لاله حضور دارم تا تست کرونا بدهم.

 


 

11:30-پرگل‌ترین مسابقه به دیدار رفت لیگ برتر ۹۰–۱۳۸۹ مربوط می‌شود که در آن مسابقه هفت گل رد و بدل شد، تیم استقلال با نتیجهه ۴–۳ در این دیدار پیروز شد.مسابقه‌ای که با این شادی دیوانه‌وار از میلاد میداوودی به خاطر می‌آید.

 

1571889

 

11:28- هیس! این حرکت فرهاد مجیدی پس از دیدار برگشت مقابل سپاهان در لیگ نوزدهم بود. البته او چند روز بعد دوباره سپاهان را در جام حذفی شکست داد و دوباره هیس نشان داد. این پاسخ سرمربی آبی‌ها و خط و نشان او به همه کسانی بود که در چند هفته قبل از آن دیدار، سعی داشتند نسخه او را بپیچند؛ فرهاد اما با پیروزی در دو دیدار برابر سپاهان و قلعه نویی، ضربه شست محکمی به آن‌ها نشان داد.

 

1571885

 


 

11:27- نتیجه ی یک بر صفر با ۱۷ مرتبه تکرار پرتکرار ترین نتیجه بازی های دو تیم است. 10 برد برای سپاهان و 7 برد برای استقلال.

 

1571886

 


 

11:25- حسین فرکی با ثبت 2 باخت در 2 بازی مقابل استقلال بدترین آمار را از این حیث دارد

 

1571887

 


 

11:22- درگیری امید نورافکن و وریا غفوری در دیدار برگشت دو تیم در لیگ قبل، یکی از نکات عجیب دیدارهای دو تیم است. نورافکن که از همین استقلال به فوتبال ایران معرفی شد، پس از این اتفاق مورد هجمه شدیدی از سوی هواداران آبی پوش قرار گرفت. البته این بازیکن پس از دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ امسال، برای استقلال در شهرآورد تهران آرزوی موفقیت کرد و اینگونه به نظر می رسید که او از آن اتفاقات رخ داده پشیمان شده و قصد دارد دوباره دل هواداران تیم سابقش را بدست بیاورد.

 

1571880

 


 

11:20- اگر لئون استپانیان را یک خارجی بدانیم او با ۶ گل زده بهترین گلزن خارجی تقابل دو تیم است! استپانیان همچنین به همراه سید امین موسوی با ثبت هتریک تنها هتریک کنندگان تاریخ دو تیم هستند.

 

1571881

 



11:18- گل آیاندا پاتوسی به سپاهان در دقیقه ۹۷ بازی ۷۳ دیر هنگام ترین گل تاریخ دو تیم است.

 

1571879

 

1571878

 


 

11:17- استقلال و سپاهان همواره بازیکنان مشترک فراوانی داشته اند که پیراهن دو تیم را بر تن کرده اند. اما شاخص ترین افرادی که برای دو تیم به میدان رفته اند می توان به این اسامی اشاره کرد: احمدرضا عابدزاده، سیدمهدی رحمتی، پرویز برومند، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، علی حمودی، وریا غفوری، امید نورافکن، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، لئوناردو پادوانی، امید ابراهیمی، علی کریمی، سرور جباروف، مجتبی جباری، فابیو جانواریو، حسین کاظمی، غلامرضا عنایتی، سیدمهدی سیدصالحی، سجاد شهباززاده و علی قربانی.

 

1571877

 


 

11:16- فرشید طالبی با اخراج در دقیقه ۲۵ بازی ۶۰ سریعترین اخراج تاریخ بازی های دو تیم را ثبت کرد.

 

1571876

 


 

11:15- در آخرین تقابل استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی، فرهاد مجیدی هدایت استقلال را برعهده داشت و امیر قلعه نویی سرمربی زردپوشان اصفهانی بود. از آن دیدار 6 ماه می گذرد ولی اکنون هم قلعه نویی و هم مجیدی، دیگر روی نیمکت دو تیم نیستند و جایشان را به نویدکیا و فکری داده اند.

 

1571874

 


 

11-09: محمدرضا خلعتبری در دیدارهای سپاهان و استقلال یک گل و یک پاس گل به ثمر رسانده است. تک گل او در جام حذفی و پاس گل او به لوسیانو پریرا در آخرین پیروزی سپاهان و مقابل استقلال. او یکی از آخرین بازمانده های آخرین برد سپاهان مقابل استقلال است.

 

1571871

 


 

11:00: سیاوش یزدانی در ابتدای لیگ هفدهم از پیکان راهی سپاهان شد. او با لباس این تیم 3 بار مقابل استقلال قرار گرفت که حاصل آن یک پیروزی با سپاهان و یزدانی و دو شکست بود. از زمان پیوستن یزدانی به استقلال، این دو تیم 3 بار به مصاف هم رفته اند که این مدافع تنها در جریان تساوی 2 – 2 دیدار رفت لیگ نوزدهم برای آبی پوشان به میدان رفت. یزدانی امروز می تواند مقابل تیم سابقش به میدان برود.

 


 

11:00- امیر قلعه نویی با ۲۹ بار حضور به عنوان مربی در تاریخ بازیهای سپاهان رکوردار است. بعد از قلعه نویی ، مرحوم یاوری با ۱۲ بازی در رده دوم است

 

1571861

 


 

10:51- گل آرش افشین در ثانیه ۶۰ در بازی شماره ۶۲ دو تیم سریعترین گل تاریخ بازی های سپاهان و استقلال است.

 

1571860

 


 

10:50- سپاهان در 11 بازی اخیر لیگ برتری مقابل استقلال فقط یک برد داشته و 7 شکست و 3 مساوی بدست آورده است و باید آیا شاگردان نویدکیا میتوانند به ناکامی خود مقابل این تیم پایان دهند یا خیر.

 

1571854

 


 

10:20: دیدار امروز دو تیم، تقابل سی و نهم استقلال و سپاهان در لیگ برتر است. آبی های تهرانی 15 بار موفق به شکست سپاهان شده اند و در سوی مقابل، اصفهانی ها نیز 11 بار برنده از زمین خارج شده اند. 12 دیدار دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

 


 

10:15: دیدار استقلال و سپاهان نبرد بین بهترین خطوط حمله و دفاع لیگ است. سپاهان 23 گل در لیگ بیستم به ثمر رسانده که 15 مورد از آن در نیمه نخست بوده است و استقلال نیز تنها یکبار در نیمه نخست دروازه اش را باز شده دیده که آن یک گل نیز همان گل بخودی عجیب سیدحسین حسینی در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان بود.

دیدگاه‌ها