کد خبر : 1737311 | 25 بهمن 1399 ساعت 16:59 | 21.3K بازدید | 2 دیدگاه

چهارمین باخت متوالی نساجی با آقامعلم؛

نساجی 1 - گل‌گهر 2؛ منشا، ناجی ژنرال در قائمشهر

گل به خودی دروازه‌بان نساجی و گلزنی گادوین منشا پس از 7 هفته باعث شد تا شاگردان قلعه‌نویی پیش از تقابل با پرسپولیس به سه امتیاز ارزشمند برسند و چهارمین شکست متوالی جلالی با نساجی رقم بخورد.

نساجی 1 - گل‌گهر 2؛ منشا، ناجی ژنرال در قائمشهر

به گزارش "ورزش سه" در 26مین تقابل امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی، سرمربی باتجربه گل‌گهر توانست در نیمه مربیان ورق بازی را به سود تیمش بازگرداند و گل‌گهر به سه امتیاز مهم پیش از بازی با پرسپولیس دست یابد؛ در نیمه اول تلاش دو تیم برای گلزنی به تساوی انجامید و دو سوپرواکنش خطیر دروازه‌بان نساجی مانع برتری گل‌گهر شد؛ البته که در نیمه اول روی گل به خودی حسین خطیر بود که گل‌گهر به گل رسید و در ادامه حامد شیری از روی نقطه پنالتی جبران مافات کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

 

با شروع نیمه دوم و ورود منشا به ترکیب، حمله شاگردان قلعه‌نویی دوچندان شد تا این‌که سرانجام حملات سریالی گل‌گهر در دقیقه 85، منشا با ضربه سر به طلسم گل‌نزدن‌های خود پایان داد و پس از هفت هفته موفق شد تا برای تیمش گلزنی کند و هم دهمین گل فصل خود را به ثمر برساند و هم گل‌گهر در آستانه پیروزی در هفته پانزدهم قرار گیرد. در ادامه بازی حملات نساجی ثمری نداشت تا شاگردان قلعه‌نویی پیش از آخرین تقابل نیم‎فصل با پرسپولیس، سه امتیاز بیرون از خانه را کسب کنند و نساجی برای چهارمین هفته متوالی تحت هدایت جلالی، شکست بخورد و نیم‎فصل اول را با 9 امتیاز به پایان ببرد.

 

 

هفته چهاردهم لیگ برتر؛ شنبه: 99/11/25 ؛ ساعت 15:30
استادیوم: شهید وطنی قائمشهر / بدون تماشاگر

داور: علی بای / کمک‌ها: علی میرزابیگی و رضا حیدری؛ داور چهارم: میلاد قاسمی / داور پشت دروازه 1 و 2: یاسر همرنگ و فرهاد امینی / ناظر: محسن ترکی

 

نساجی مازندران

  • حسین خطیر
  • حامد شیری
  • بهزاد داوودی
  • امیر مهدی جانملکی
  • حسن نجفی
  • میلاد کمندانی (84 - امیرحسین مهجوری)
  • ایوب کلانتری
  • علی داوران
  • حسین زامهران (91 - مجتبی بیژن)
  • کریم اسلامی (73 - محمدحسین باباگلی)
  • مصطفی جوادیان

سرمربی: مجید جلالی

 

 

گل‌گهر سیرجان

  • مهرداد بشاگردی
  • آرمین سهرابیان
  • علیرضا آرتا
  • بهنام برزای
  • میلاد زکی‌پور
  • احمدرضا زنده‌روح
  • علی‌اصغر عاشوری (89 - امین پورعلی)
  • علیرضا علیزاده
  • رضا محمودآبادی (53 - گادوین منشا)
  • سعید صادقی
  • یونس شاکری
  • سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

کارت زرد

حامد شیری (58) و بهزاد داوودی (75) از نساجی

میلاد زکی‌پور (93) از گل‌گهر

 

شرح گل:

نساجی صفر گل‌گهر 1 (33:25: گل به خودی حسین خطیر) - روی سانتر تماشایی سعید صادقی، توپ در موقعیتی مشکوک به آفساید به یونس شاکری رسید و مهاجم گلزن گل‌گهر از غفلت دفاع نساجی استفاده کرد و توپ را به سوی دروازه نساجی شلیک کرد؛ در ادامه تلاش مدافعان نساجی برای بازگشت توپ از روی خط دروازه به حسین خطیر دروازه‌بان این تیم برخورد کرد تا این‌چنین گل اول مسابقه به سود گل‌گهر به ثبت برسد.

نساجی 1 گل‌گهر 1 (49:03 حامد شیری از روی نقطه ضربه پنالتی ) - پس از اعلام ضربه پنالتی به سود نساجی، حامد شیری کاپیتان قائمشهری‌ها پشت توپ ایستاد و ضربه محکمی را به سمت راست دروازه گل‌گهر کوبید و علی‌رغم تشخیص درست مهرداد بشاگردی، ضربه زاویه‌دار شیری به گوشه دروازه گل‌گهر رفت و بازی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول به تساوی کشیده شد.

نساجی 1 گل‌گهر 2 (85:30 گادوین منشا ) - روی ضربه ایستگاهی به دست آمده به سود گل‌گهر، سعید صادقی توانست سانتر تماشایی را انجام بدهد و گادوین منشا نیز با ضربه سر دقیق، دروازه نساجی را فرو ریخت تا مجددا برتری از آن شاگردان قلعه‌نویی شود.

 

 

دقایق حساس

 

07:38 - ارسال توپ پشت خط دفاع گل‌گهر برای کریم اسلامی، پیش از رسیدن به مهاجم نساجی با خروج به موقع بشاگردی دفع شد تا یک موقعیت جدی گلزنی برای نساجی از دست برود.

13:35 - شوت زمینی علی‌اصغر عاشوری هافبک گل‌گهر با واکنش به موقع حسین خطیر همراه شد و راهی به دروازه نساجی پیدا نکرد.

28:05 - روی کار تیمی زیبا بازیکنان گل‌گهر، یک موقعیت عالی گلزنی درون محوطه نساجی خلق شد اما ضربه علی‌اصغر عاشوری با فوق‌واکنش تماشایی حسین خطیر دفع شد.

29:50 - ضربه ایستگاهی به سود گل‌گهر نزدیک به محوطه جریمه نساجی، با ضربه فنی سعید صادقی همراه بود اما شوت وینگر گل‌گهر با برخورد به دیوار به دفاعی کرنر رفت و راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.

32:35 - روی ضدحمله بازیکنان نساجی توپ به کریم اسلامی رسید اما مهاجم نساجی با بی‌دقتی توپ را به راحتی از دست داد و نتوانست یک موقعیت خوب گلزنی خلق کند.

37:58 - بار دیگر سعید صادقی با سانتر تماشایی خود یونس شاکری را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما سوپر واکنش حسین خطیر نگذاشت تا برای دومین‌بار دروازه نساجی فرو بریزد.

47:18 - در ثانیه‌های پایانی نیمه اول، روی حرکت تکنیکی حسین زامهران، بهنام برزای توپ زامهران را زد که با تصمیم عجیب علی بای این صحنه پنالتی تشخیص داده شد؛ تصمیمی که باعث اعتراض تند امیر قلعه‌نویی شد و داور مسابقه نیز با کارت زرد او را جریمه کرد.

 

51:48 - یک فرصت شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه برای گل‌گهری‌ها به دست آمد که به ضربه یونس شاکری در اختیار دروازه‌بان نساجی قرار گرفت.

55:36 - اشتباه ایوب کلانتری در میانه میدان باعث شد تا سعید صادقی توپ‌ربایی کند و به درون محوطه نساجی رفت اما پاس صادقی در دهانه دروازه نساجی به یونس شاکری نرسید و به بیرون رفت تا بازی همچنان مساوی دنبال شود.

65:25 - ارسال خطرناک بهنام برزای از سمت راست روی دروازه نساجی، خطرآفرین شد اما یونس شاکری نتوانست از این فرصت استفاده کند و موقعیت دیگری برای گل‌گهر از دست رفت.

68:23 - در ادامه حملات گل‌گهر، گادوین منشا با ضربه‌ای والی را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه نساجی کرد که با واکنش خطیر توپ دفع شد و در ادامه ضربه سر شاکری نیز توسط دروازه‌بان نساجی جمع شد.

75:58 - روی پرتاب اوت بلند درون محوطه جریمه گل‌گهر، صحنه‌ای مشکوک به هند رخ داد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت؛ بهزاد داوودی مدافع تیم نساجی در این صحنه به تصمیم داور مسابقه اعتراض زیادی داشت و از داور کارت زرد هم گرفت.

78:30 - نفوذ عالی بهنام برزای از سمت راست بازهم برای گل‌گهری‌ها موقعیت ساخت اما ضربه علی‌اصغر عاشوری به دفاع نساجی خورد به کرنر رفت.

80:25 - ضربه بازیکنان گل‌گهر برخورد مشکوکی به دفاع نساجی داشت و کادرفنی سیرجانی‌ها اعتقاد به خطای هند و پنالتی داشتند اما داور مسابقه ادامه بازی را در دستور کار قرار داد.

88:58 - روی ارسال ضربه کرنر شاگردان جلالی فرصت عالی برای گلزنی داشتند اما ضربه سر ایوب کلانتری با اختلاف کم از بالای دروازه گل‌گهر به بیرون رفت.

93:50 - چند ارسال متوالی برای نساجی اما ایستادگی دفاع گل‌گهر نگذاشت توپ از خط دروازه بگذرد تا همچنان برتری از آن شاگردان قلعه‌نویی باشد.

 

 

شرح بازی:

 

در 15 دقیقه آغازین مسابقه، دو تیم در حال محک‌زدن یکدیگر بودند و موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق نشد؛ اولین موقعیت جدی مسابقه برای علی‌اصغر عاشوری روی کار تیمی درون محوطه نساجی به دست آمد که درخشش گلر جوان این تیم مانع از باز شدن دروازه‌ها شد. در ادامه سرعت بازی بالا رفت و دو تیم عطش رسیدن به گل داشتند؛ پس از چند موقعیت نصفه و نیمه برای دو تیم، سانتر مواج سعید صادقی و اشتباهات سریالی دفاع نساجی، گل اول بازی را برای شاگردان قلعه‌نویی به همراه داشت. بلافاصله فرصت گل دوم روی سانتر صادقی فراهم شد که سوپر واکنش خطیر نگذاشت دروازه نساجی برای بار دوم فرو بریزد. حملات نساجی پس از چند بار ناکامی سرانجام در واپسین ثانیه‌های نیمه اول، یک ضربه پنالتی مشکوک به سود این تیم به همراه داشت که حامد شیری موفق به گلزنی شد تا دو تیم با نتیجه تساوی راهی رختکن شوند.

در نیمه مربیان، امیر قلعه‌نویی دست به تغییر مهمی در ترکیب تیمش زد و گادوین منشا بهترین گلزن تیمش را به میدان آورد؛ تعویضی که به خوبی باعث تحول در سبک بازی گل‌گهر شد و شاگردان قلعه‌نویی حملات متوالی را روی دروازه نساجی خلق کردند. بی‌دقتی و بدشانسی اما مانع رسیدن به گل برتری شد تا این‌که در اواخر بازی، مهاجم نیجریه‌ای گل‌گهر تعویض طلایی تیمش شد و توانست برای دومین بار دروازه نساجی را باز کند و سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را برای گل‌گهر به ارمغان آورد.

 

در حاشیه

* نیمکت‌نشین شدن گادوین منشا و خروج نام علیرضا حقیقی از لیست 18 نفره امروز گل‌گهر، از اتفاقات عجیب ارنج امروز امیر قلعه‌نویی بوده و سرمربی باتجربه گل‌گهر با چهار تغییر نسبت به دیدار گذشته امروز تیمش را به میدان فرستاده است.

 


* مهم‌ترین غایب ترکیب نساجی در دیدار امروز، محمد مهدی نظری است؛ مهاجمی که تا پایان فصل به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست و احتمالا در نیم‌فصل نامش از لیست نساجی خارج می‌شود.
* هم‌چنین مهرداد بایرامی و سعید بیگی به دلیل محرومیت و محمود قائدرحمتی و عرفان گل‌محمدی به دلیل مصدومیت نساجی را در جدال امروز همراهی نمی‌کنند.
* بازگشت آرمین سهرابیان مدافع میانی گل‌گهر پس از گذراندن دوران محرومیت، مهم‌ترین تغییر ترکیب امروز گل‌گهر است؛ ضمن آن‌که برزای هم مجددا پس از یک بازی غیبت در ترکیب اصلی گل‌گهر امروز به میدان رفته است.
* سید محسن کریمی وینگر سرعتی سیرجانی‌ها امروز به دلیل مصدومیت جایی در لیست گل‌گهر ندارد و احتمال دارد دیدار هفته آینده مقابل پرسپولیس را هم از دست بدهد.
* دو تیم در ادوار گذشته لیگ برتر، در دو بازی فصل نوزدهم مقابل هم قرار گرفتند که بازی رفت با تساوی یک بر یک و بازی برگشت در قائمشهر با برتری یک بر صفر نساجی‌چی‌ها همراه بود.
* علیرضا حقیقی و علی‌اصغر عاشوری در میان بازیکنان گل‌گهر سابقه عضویت در تیم نساجی را دارند.

 

1572000

 

* در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست، اعلام ضربه پنالتی به سود نساجی با سرنگونی زامهران در صحنه‌ای مشکوک، باعث اعتراض تند نیمکت گل‌گهر شد؛ در این اعتراضات امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر نیز با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد.

 

 

 

* مسئولان شبکه مازندران به دنبال آن بودند تا نظر کارشناسی محسن ترکی ناظر داوری این مسابقه را درباره صحنه جنجالی پنالتی جویا شوند که ترکی اعلام کرد حق اظهارنظر در این‌باره را ندارد.

دیدگاه‌ها