کد خبر : 1737546 | 26 بهمن 1399 ساعت 13:33 | 37.1K بازدید | 5 دیدگاه

مدیران استقلال در بوته یک تصمیم اساسی

چشم هواداران استقلال به اخبار رسمی باشگاه در رابطه با آینده سرمربی تیم بعد از یک نیم فصل است؛نیم فصلی که با ناباوری آغاز شد و با انتقاد به اتمام رسید.

مدیران استقلال در بوته یک تصمیم اساسی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در یکی ار حساس ترین مصاف های خود و در  آخرین بازی نیم فصل لیگ برتر در برابر سپاهان اصفهان بازی را با نتیجه 2-0 واگذار کرد تا جای خودش را در صدر جدول با این تیم عوض کند . اما حاشیه قابل توجه این بازی ترک کنفرانس خبری توسط محمود فکری پس از پایان بازی بود که در واکنش به سوال خبرنگار راجع به عدم ثبات سیستم و تغییر مدام چینش بازیکنان بود . این اولین باری نبود که محمود فکری سرمربی استقلال در برابر انتقادات واکنش تندی نشان می‌دهد.


انتقادات بسیاری این روز ها به تیم محمود فکری وارد است اعم از بی برنامگی، نداشتن تاکتیک خاص، سردرگمی بازیکنان در زمین، اتکا به توانایی و مهارت چند بازیکن خاص، تغییر بازی به بازی ترکیب و چینش بازیکنان و ... . بسیاری از اهالی فوتبال از ابتدای شروع محمود فکری ، پایان خوشی با تیم استقلال نمی‌دیدند که البته دلیلشان کمبود تجربه کافی فکری در قامت سرمربی گری بود آن هم برای تیم بزرگی مثل استقلال . حتی با وجود نتیجه گیری و تداوم صدر نشینی در مدت شش هفته متوالی باز هم به سبک بازی تیم و تعویض ها انتقاداتی وارد بود و بخشی از هواداران استقلال با وجود صدرنشینی از عملکرد تیم استقلال ناراضی بودند که دلیل آنها مسلما مقایسه آمار و ارقام عملکرد استراماچونی و فرهاد مجیدی مربیان اسبق استقلال و همچنین تفاوت شایع در کیفیت وسبک بازی این تیم ها بود . از نظر علاقمندان استقلال تیم های دوره ی استرا و فرهاد با برنامه تر وهجومی تر بودند .


با این حال فکری در برابر تمامی انتقادات ، همیشه از نتیجه گیری و جایگاه تیم در جدول لیگ به عنوان سپر استفاده میکرد و گاها واکنش های تند و منفی از خود نشان میداد . فکری تمامی انتقادات را گونه ای از توطئه های هدفدار برای تیمش قلم داد میکرد و آنها  را مانع از اتحاد و همدلی هواداران می‌دانست ، جالب اینکه این طرز تفکر در لایه های مدیریتی استقلال هم در جریان بود و  چیزی که به صراحت در مصاحبه های مدیران می‌توان فهمید این است که افکار مشابه این  پرورش یافته و حالا مثل یک ویروس در کل تیم پخش شده‌است والبته کادر فنی و استقلال را یک گام از شناسایی و اصلاح مشکلات فنی تیم دورتر میکند.


چیزی که اکنون در تیم استقلال به وضوح مشخص است عدم یکپارچگی بین بازیکنان، کادر فنی و مدیران این تیم است که البته مدیران نقش پر رنگ تری در این مشکلات دارند .آنها در کنترل حواشی و فراهم آوردن امکانات مناسب کارنامه ضعیفی دارند و استقلال با حواشی و مسائل  زیادی دست و پنجه نرم کرده و همین مسئله گارد مربی را مقابل بازیکنان پایین می‌آورد.


اما حالا پس از این شکست و ورود استقلال به یک بحران جدید باید دید رویکرد مدیران استقلال چیست؟ آیا به یک تغییر اساسی فکر می‌کنند؟ یا حمایت و ثبات و مدیریت بحران؟


شهاب همتی

دیدگاه‌ها