کد خبر : 1737966 | 28 بهمن 1399 ساعت 10:31 | 312.1K بازدید | 8 دیدگاه

پرتابهای تو خطرناک نیستند

اختصاصی: توصیه دستیار کلوپ به نادر محمدی

توماس گرونمارک، مربی پرتاب اوت لیورپول، تایید کرد که از دیدن پرتاب های بلند نادر محمدی تعجب کرده اما معتقد است که او برای داشتن پرتاب‌های خطرناک‌تر، باید تغییراتی در آن بدهد.

اختصاصی: توصیه دستیار کلوپ به نادر محمدی

به گزارش "ورزش سه"، با انتشار ویدئوی پرتاب های نادر محمدی در صفحات مجازی پربازدید خارجی، یکی از کسانی که بیش از همه در مورد آنها مجبور به توضیح شد، توماس گرونمارک، مربی پرتاب اوت معروف دانمارکی، است که در فصول اخیر به طور ثابت با لیورپول و چندین معروف اروپایی کار کرده است.


گرونمارک که خود زمانی رکورددار بلندترین پرتاب اوت دنیا بود، تایید کرد که از دیدنی پرتاب های محمدی غافلگیر شده ولی معتقد است این پرتاب ها نمی تواند چندان باعث غافلگیری تیم های حریف بشود.
او به "ورزش سه" گفت:" من ویدئوی پرتاب های او را در توئیتر دیدم؛ واقعا پرتاب های بلندی دارد؛ احتمالا چیزی حدود 54-53 متر. احتمالا می‌دانید که دوست آمریکایی من، مایکل لوئیس، رکورددار پرتاب اوت دنیاست با پرتاب 59.78 متر. پرتاب های این بازیکن خیلی نزدیک به این رکورد است.


اما خیلی از این پرتاب ها برای حریف خطرناک نیستند و حریف را غافلگیر نمی‌کنند؛ خیلی جالب و تماشایی هستند اما خیلی از پرتاب های اوت آکروباتیک بسیار بلند هستند؛ به همین دلیل من پرتاب های اوت بلند به شکل معمول را ترجیح می‌دهم. 

 

1573077


اما می توان پرتاب های آکروباتیک را با ارتفاع پایین تر هم انجام داد. مثلا تابستان سال قبل مایکل لوئیس به دانمارک آمد تا روی پرتاب های اوت آکروباتیکش را کار کنیم تا آنها را با ارتفاع کمتر انجام بدهد. بنابراین بسیار مهم است که این پرتاب ها خیلی بلند نباشد. اما باز هم باید بگویم این پرتاب هایی که دیدم، واقعا فوق العاده بود. می دانم که انجام چنین پرتاب هایی چقدر سخت است. چون قبلا رکورد این پرتاب ها با 51.30 متر در اختیار خودم بود؛ در حالی که تجربه ای هم در ژیمناستیک نداشتم.


از نظر مسافت پرتاب، محمدی نیاز به پرتاب های بلندتری ندارد چون همین حالا هم احتمالا بلندتر از هر بازیکنی در دنیا توپ‌ها را پرتاب می کند اما باید روی ارتفاع پرتاب هایش کار کند و تا جایی که می تواند دیرتر توپ ها را پرتاب کند چون هرچقدر که زودتر توپ را پرت کند، پرتاب هایش ارتفاع می گیرد. این مهمترین توصیه ای است که می توانم به او بکنم.

 

1573079


یکی از کارهای من به عنوان مربی پرتاب اوت، یاد دادن پرتاب های بلند به بازیکنان است اما ترجیح می دهم بازیکنان این کار را به شکل معمول انجام بدهند زیرا انجام چنین پرتاب هایی برای بازیکنانی که قبلا تمرینات ژیمناستیک نداشتند، بسیار خطرناک است. به همین دلیل به بازیکنان توصیه می کنم دورخیزهای معمول را امتحان کنند و روی تکنیک پرتاب شان کار کنند."

 

مصاحبه از: بهنام جعفرزاده

دیدگاه‌ها