کد خبر : 1738045 | 28 بهمن 1399 ساعت 16:08 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

خرداد و اردیبهشت لیگ تعطیل است

بحران جدید؛ برنامه میکروفشرده لیگ برتر!

با اعلام برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی، برنامه برگزاری لیگ برتر فشرده تر خواهد شد.

بحران جدید؛ برنامه میکروفشرده لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، امروز نشستی بین دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مسئولان AFC و نمایندگان تیم های گروه C مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار شد تا آنها برای برگزاری زمان و مکان این دیدارها به توافق برسند.


پس از این جلسه، مقرر گردید تا ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی به صورت متمرکز در یک کشور و از تاریخ 13 خرداد تا 26 خرداد برگزار شود. تیم ها برای شرکت در این مرحله از بازی ها، باید از تاریخ 10 خرداد وارد کشور میزبان شوند.


بدین ترتیب انتظار می رود برنامه آماده سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در این رقابت ها حداقل از 2 هفته پیش از حضور در کشور میزبان برگزار شود. به عبارت دیگر، در روزهای پایانی اردیبهشت و به صورت تقریبی از 26 اردیبهشت مسابقات لیگ برتر باید تعطیل شوند.
از سوی دیگر، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از 25 فروردین تا 10 اردیبهشت برگزار می شود و نمایندگان ایرانی حاضر در این رقابت ها، عملا از چند روز پیش از آغاز این مسابقات و تا چند روز پس از برگزاری آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، نمی توانند دیدارهای خود در لیگ را برگزار کنند.


در صورتی که تیم ها هر 4 روز یکبار نیز در رقابت های لیگ برتر به میدان بروند، حد فاصل روزهای 10 تا 26 اردیبهشت می توان نهایتا سه هفته از رقابت های لیگ برتر به صورت فشرده برگزار کرد.


طبق آخرین برنامه اعلامی لیگ برتر، هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر در تاریخ 17 اسفند ماه برگزار می شود و بنا بر اعلام سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تعطیلات نیم فصل در فروردین 1400 برگزار می شود و از سوی دیگر، دراگان اسکوچیچ نیز خواستار برگزاری اردویی در فروردین ماه شده است.


با توجه به برگزاری دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، عملا تمام خردادماه صرف بازی های ملی شده و نمی توان هیچ دیداری از رقابت های لیگ برتر را در این ماه برگزار کرد. از سوی دیگر، باید دید اردوی تیم ملی در فروردین ماه در چه تاریخی برگزار می شود.


در نهایت به نظر می رسد سازمان لیگ باید رقابت های لیگ بیستم را تا تاریخ تقریبی 26 اردیبهشت به پایان برساند و چنانچه 3 هفته پایانی لیگ برتر در تاریخ 10 تا 26 اردیبهشت برگزار شود، سازمان لیگ باید پس از برگزاری دیدارهای هفته هجدهم در تاریخ 17 اسفند، برنامه 9 هفته باقی مانده را از 17 اسفند تا 25 فروردین برنامه ریزی کند. با توجه به این نکته که هنوز برنامه رقابت های جام حذفی اعلام نشده، تیم ها راهی تعطیلات نیم فصل نشده و رقابت های لیگ در اغلب کشورهای اروپایی تا تاریخ 2 خرداد به پایان می رسد، باید دید سازمان لیگ چه تدبیری خواهد اندیشید.

دیدگاه‌ها