کد خبر : 1738236 | 29 بهمن 1399 ساعت 11:50 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی جدید گواردیولا؛

موج جدید کرونا امیدهای قهرمانی سیتی را بر باد می‌دهد

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، نگران است که با شروع بازی های ملی بازیکنان در ماه آینده، موج جدیدی از شیوع کرونا امیدهای قهرمانی سیتیزن ها را بر باد بدهد.

موج جدید کرونا امیدهای قهرمانی سیتی را بر باد می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، گواردیولا معتقد است که موج جدیدی از شیوع کرونا شانس قهرمانی در لیگ برتر را از چنگ منچسترسیتی در خواهد آورد.

 

منچسترسیتی د رحال حاضر صدرنشین لیگ برتر است  و در صورت پیروزی در دیدار امشب برابر اورتون می تواند فاصله خود با نزدیک ترین رقیب را به 10 امتیاز افزایش دهد. سیتیزن ها در صورت قهرمانی در لیگ برتر در این فصل، سومین قهرمانی خود در طول چهار سال را دشت خواهند کرد.

 

گواردیولا اما نگران است که ماه بعد و وقتی بازیکنان به کشورهای خود باز می گردند تا در دیدارهای ملی برای تیم کشورشان بازی کنند، شیوع موج جدیدی از کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد و حتی منجر به تعطیلی دوباره بازی های لیگ شود، درست مثل اتفاقی که سال گذشته رخ داد.

 

1573575

 

پپ گواردیولا گفت: "به نظرم لیگ برتر باید نگران این موضوع باشد. همه لیگ ها باید نگران باشند.

من می دانم که تیمهای ملی هم نیاز به بازی دارند، چه در بازی های انتخابی و چه در بازی های دوستانه برای آماده سازی برای بازی های یورو در تابستان آینده، این طبیعی است.

اما دلیل اینکه قبلا موارد زیادی از ابتلا به کرونا در لیگ برتر وجود داشت و الان دیگر هیچ موردی وجود ندارد، این است که مردم دیگر سفر نمی روند و جا به جا نمی شوند.

الان برنامه فقط خانه، زمین تمرین، مسابقه، دوباره خانه است، همین و بس.

اینجا ما در حباب امنیتی هستیم و هر دو روز هم تست می دهیم. لحظه ای که سوار هواپیما شوی و به جای دیگری بروی، همه چیز می تواند اتفاق بیافتد.

حالا بازیکنان به تیم های ملی شان می روند و بعد از آن دیگر کنترل اوضاع خیلی سخت خواهد بود. در نتیجه من فکر می کنم که متاسفانه دوباره آمار مبتلایان افزایش می یابد.

 

1573578

 

خیلی دوست داشتم که بگویم نه چنین اتفاقی نمی افتد، اما از روی تجربه می دانیم که تا کنون دو یا سه موج جهانی داشته ایم پس اگر جا به جا شوید در معرض ریسک ابتلا به کرونا قرار می گیرید.

بازیکنان به تیم های ملی می روند و از شرایط آگاه هستند، ما هم به آنها می گوییم که مراقب باشند.

مطمئنم که تیم های ملی هم پروتکل های بهداشتی خود را دارند اما برای جلوگیری از ابتلا گاهی هیچ چیز کافی نیست.

باید امیدوار باشیم که همه چیز برای بازیکنان و من و همه خوب پیش برود، اما اگر سفر می کنیم باید دقیقا بدانیم که برای پیشگیری از ابتلا چه کار خواهیم کرد."

 

دیدار امشب منچسترسیتی و اورتون، دیدار عقب افتاده ای است که قرار بود در 28 دسامبر برگزار شود اما تنها ساعاتی قبل از برگزاری بازی در آن تاریخ، به دلیل شیوع کرونا در اردوی سیتیزن ها، لغو شد.

 

 

دیدگاه‌ها