کد خبر : 1738311 | 29 بهمن 1399 ساعت 16:58 | 50.5K بازدید | 1 دیدگاه

مهدوی کیا: مقابل یوونتوس بدرخش، مهدی طارمی!

مهدی مهدوی کیا با انتشار یک استوری برای مهدی طارمی آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پورتو امروز در ورزشگاه خانگی اش از یوونتوس میزبانی خواهد کرد. یک دیدار بسیار حساس برای تیم پرتغالی که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران را در ترکیب خود دارد و همین موضوع سبب شده تا حساسیت و جذابیت این بازی برای طرفداران ایرانی بیشتر شود. اما این اولین باری نیست که یک بازیکن ایرانی مقابل یووه قرار می‌گیرد.

 

به جز تقابل های رحمان رضایی در سری آ با یوونتوس، در فصل 2000-2001 لیگ قهرمانان اروپا تیم هامبورگ در مرحله گروهی با یوونتوس ایتالیا همگروه شد تا مهدی مهدوی کیا فرصت رویارویی با یاران زین الدین زیدان را داشته باشد. بالاخره 23 شهریور روز موعود فرا رسید و یاران مهدوی کیا در فولکسپارک از یوونتوس میزبانی کردند. این دیدار در یک ساعت ابتدایی با نتیجه 3-1 به سود میهمان دنبال می‌شد تا این که جادوی ستاره ایرانی نتیجه را تغییر داد.

مهدوی کیا ابتدا روی سماجت خود در دقیقه 65 توانست توپ را از مقابل دروازه تبدیل به گل کند. سپس در دقیقه 70 با فراری دیدنی یک پنالتی گرفت تا هانس یورگ بوت دروازه بان پنالتی زن این تیم گل سوم هامبورگ را به ثمر برساند. روی صحنه گل چهارم مهدوی کیا در سمت راست صاحب توپ شد و با ارسالی تند و تیز نیکو کواچ را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن کروات کامبک را کامل کند و هامبورگ را پیش بیاندازد.

 

1573676

 

1573677

 

البته در ادامه اینزاگی مهاجم ایتالیایی یوونتوس یک گل زد تا بازی 4-4 شود اما به هر حال همین نتیجه تساوی هم برای هامبورگ نتیجه درخشانی محسوب می‌شد؛ تساوی ای که با درخشش مهدی مهدوی کیا به دست آمد و در نهایت هم یووه را به قعرنشین جدول تبدیل کرد تا یک سال بعد از عملکرد فوق العاده علی دایی با هرتا برلین مقابل چلسی و میلان، یک ایرانی دیگر در  لیگ قهرمانان اروپا بدرخشد.

 

1573675

 

حالا مهدوی کیا با انتشار یک استوری از لیگ قهرمانان 2000-2001 و بازی با یووه، یاد و خاطره آن مسابقه را زنده کرده و همچنین برای مهدی طارمی نیز آرزوی موفقیت داشته است؛ آیا طارمی می‌تواند دو دهه پس از آن بازی معروف، دوباره یک ایرانی را تبدیل به مهم ترین بازیکن دیدار با یوونتوس کند؟

دیدگاه‌ها