کد خبر : 1738433 | 30 بهمن 1399 ساعت 13:40 | 154.5K بازدید | 14 دیدگاه

تب و تاب صعود و شگفتی‌سازی در پورتو

مهدی طارمی؛ مغزی در عضلات در هم تنیده

پورتو در بازی شب گذشته این تیم برابر یوونتوس در شروع هر دو نیمه موفق به گلزنی شد، اما در انتهای بازی اجازه داد تا کیه‌زا برای بیانکونری گلزنی کند و امیدهای یووه برای بازی برگشت جان تازه ای بگیرند.

مهدی طارمی؛ مغزی در عضلات در هم تنیده

به گزارش "ورزش سه"، پورتو توانست در دور یک هشتم نهایی رقابت های چمپیونزلیگ، یوونتوس را با کریس رونالدو 2-1 شکست دهد. نتیجه ای که از جهات دیگری نیز شایسته تحسین است؛ مثل برتری بازیکنان پورتو بر ستاره های یوونتوس.

 

یازده بازیکن منتخب پورتو مطمئنا در رویاهایشان هم انتظار چنین گل غیرمنتظره ای را آن هم در دقیقه دوم بازی نداشتند! پاس اشتباه و مرگبار بنتانکور، که طارمی را پشت سر خود ندید، رو به عقب، باعث شد تا ستاره ایرانی پورتو به نخستین گل خود در چمپونزلیگ برسد.

 

1573865

 

فشار بسیار زیاد پورتو در تمام طول نیمه اول پا بر جا باقی ماند و تیم سرجیو کونسیسائو با جنگندگی و ارائه یک بازی بسیار پر قدرت در تمام طول نیمه اول توانست برتری 1-0 خود را حفظ کرده و تمام نقاط قوت رونالدو و یارانش را خنثی کند.

 

کونسیسائو پیش از بازی نیز هشدار داده بود که پورتو از روحیه ای بسیار بالا و قدرت ذهنی زیادی برخوردار است. این چیزی بود که در زمین بازی هم دیده شد، به اضافه قدرت فیزیکی بسیار عظیمی که این تیم به آن دسترسی داشت.

 

در نیمه اول پورتو بسیار خوب ظاهر شد و همواره، جز چند موقعیت معدود، در زمین بر حریف خود برتری داشت، در مقابل بیانکونری بازی را کاملا واگذار کرده بود و تنها در موقعیت توانستند دروازه بان پورتو را به زحمت بیندازند اما ضربه قیچی برگردان رابیو را آگوستین مارچسین، دروازه‌بان آرژانتینی پورتو، با واکنش دیدنی به کرنر فرستاد.

 

در نیمه دوم نیز پورتو بلافاصله پس از سوت شروع بازی به گل دوم خود رسید. روی اولین حمله جدی از سمت راست زمین و نفوذی که ویلسون مانافا انجام داد، با پاس کات‌بک این بازیکن و شوت زمینی دقیق موسی مارگو گل دوم را در ثانیه ۱۸ نیمه دوم به ثمر رساند.

 

1573864

 

پس از برتری 2-0 نیز پورتو همچنان تیم برتر زمین بود و کنترل بازی را در دست داشت. سرجیو اولیویرا در دقیقه ۵۲ با شوت محکم خود می توانست دروازه یووه را برای بار سوم باز کند اما شزنی این توپ را برگشت داد.  با توجه به حضور بی فروغ رونالدو در زمین، پورتو توانست تا دقایق پایانی بازی برتری 2-0 خود را حفظ کند.

حملات یوونتوس در دقایق پایانی نیمه دوم بالاخره در دقیقه ۸۲ نتیجه داد و نفوذ رابیو از جناح چپ زمین و سانتر زمینی این بازیکن را کیه‌زا بدون مکث و با شوت بغل پای چپ تبدیل به گل کرد تا امیدهای یووه برای جبران نتیجه در لحظات پایانی بیشتر شود.

 

1573861

 

در ثانیه‌های پایانی بازی و در دقیقه 90+4، در صحنه ای بحث برانگیز رونالدو در محوطه جریمه پورتو سرنگون شد اما داور با وجود مشورت با کمک‌داوران ویدئویی اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت تا این بازی با گل‌های طارمی و مارگا در مقابل تک گل کیه‌زا با برتری ۲ بر یک پورتو به اتمام برسد و یوونتوس با توجه به گلی که در خانه حریف زد چشم امید به بازی برگشت داشته باشد.

 

سرجیو کونسیسائو پس از پیروزی برابر یوونتوس گفت: "یوونتوس در 70 دقیقه فقط یک موقعیت خطرناک داشت و ما داریم در مورد قهرمان ایتالیا صحبت می کنیم که بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارد. این بارزترین اثبات این موضوع است که ما در این بازی عملکرد بسیار قدرتمندی داشتیم. ما خوب بودیم و حتی می توانستیم با به ثمر رسیدن موقعیتی که سرجیو اولیویرا داشت بازی را 3-0 کنیم. احساس تلخ و شیرینی است، بازیکنان ما مستحق دریافت گلی که خوردیم، نبودند.

 

1573873

 

ما تصادفی برنده نشدیم. روی فشاری که به یووه آوردیم و پرس این تیم تمرین کرده بودیم. بازیکنان کاملا چیزهایی را که در زمین می خواستیم پیاده کردند. آنها یک بازی خارق العاده را انجام دادند. به آنها تبریک می گویم، آنها کارگردانان این پیروزی بودند."

 

به رغم برتری در این بازی و داشتن دست بالا در بازی برگشت در تورین، کونسیسائو مایل به صحبت در مورد بازی برگشت نبود.

سرمربی پورتو افزود: "حالا وقت استراحت است. بازی بعدی ما در لیگ برابر ماریتیمو است. می خواهیم در مادیرا دوباره به رقابت بر سر قهرمانی باز گردیم."

 

1573878

 

در پایان نمایش درخشان مهدی طارمی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت و گل زیبایی که با جایگیری مناسب و فشار به دروازه بان به ثمر رساند خلاصه ای از عملکرد فداکارانه او در طول بازی نامیده شد که همواره بدون خودخواهی و با از خودگذشتگی در خدمت تیم است. رسانه های پرتغالی نوشتند که عملکرد طارمی به دلیل ثباتی که در طول 90 دقیقه دارد و همچنین نبوغی که در کنار قدرت بدنی بالا در نمایش او وجود دارد، بسیار شایان توجه است.

 

یاران طارمی روز سه‌شنبه نوزدهم اسفندماه دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه آلیانز تورین برابر یوونتوس برگزار خواهند کرد و امیدوار هستند با توجه به برتری در دیدار رفت، راهی مرحله بعد شوند.

 

پژمان راهبر

دیدگاه‌ها