کد خبر : 1738443 | 30 بهمن 1399 ساعت 14:07 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد تاریخی بانوی پیر در UCL؛

یوونتوس، متخصص گل‌خوردن‌های زودهنگام!

شب گذشته با دو گل زودهنگام در آغاز نیمه اول و دوم شاگردان پیرلو نتوانستند دست پر از پرتغال به تورین بازگردند و حالا سرنوشت صعود به نتیجه بازی برگشت گره خورده است.

یوونتوس، متخصص گل‌خوردن‌های زودهنگام!

به گزارش "ورزش سه" در ادامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته در ورزشگاه دراگائو پرتغال، دو تیم پورتو و یوونتوس به مصاف همدیگر رفتند و میزبان توانست با غول‌کشی دور رفت را با دستاوردی مهم به پایان ببرد و یاران رونالدو دست خالی به تورین برگشتند؛ دیداری که هنوز دو دقیقه از آن نگذشته بود اما روی انفعال دفاع یوونتوس، ستاره ایرانی و فرصت‌طلب پورتویی‌ها توانست قفل دروازه بانوی پیر را بشکند و در آغاز نیمه دوم در همان ثانیه‌های ابتدایی تیر خلاص و گل دوم وارد دروازه شزنی شد.

 

دو گل سریعی که باعث شکست یوونتوس در دور رفت شد و حالا شاگردان پیرلو امیدوار به جبران نتیجه در بازی برگشت خانگی هستند؛ اما دو گل شب گذشته مهاجمان پورتو، در تاریخچه لیگ قهرمانان به ثبت رسید و یک رکورد منفی ویژه را علیه یوونتوس ساخت. چرا که گل مهدی طارمی، سومین گل زودهنگام تاریخ UCL بود و رگا هم سریع‌ترین گل دریافتی تاریخ یوونتوس در نیمه‌دوم مسابقات این تیم در ادوار لیگ قهرمانان اروپا.

 

اما جالب است بدانید که در جدول سریع‌ترین گل‌های لیگ قهرمانان اروپا هم نام یوونتوس قرار دارد و دو گل سریع تاریخ این تورنمنت وارد دروازه بیانکونری شده است.

 

سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در ثانیه 24 / داوید آلابا (بایرن‌مونیخ – یوونتوس) 

مدافع چپ بایرنی‌ها در فصل 2013-2014 مسابقات لیگ قهرمانان اروپا توانست در مصاف مرحله یک چهارم نهایی میان بایرن مونیخ و یوونتوس در ثانیه 24 گلزنی کند و رکورد سریع‌ترین گل مراحل حذفی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند.

 

آندریاس مولر زودتر از یک دقیقه بانوی پیر را به قتل رساند! / (دورتموند - یوونتوس)

داوید آلابا سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان و مرحله حذفی را زده اما اگر بخواهیم سریع‌ترین گل مرحله گروهی را معرفی کنیم، باید به 26 سال قبل بازگردیم؛ جایی که در دوئل دورتموند و یوونتوس، آندریاس مولر ستاره آلمانی زنبورها در ثانیه 59 توپ را به تور دروازه یووه چسباند و این‌چنین نام خود را در تاریخچه UCL به یادگار گذاشت.

 

و حالا طارمی و مارگا؛ بازهم قربانی همان همیشگی!

در دیدار شب گذشته هم که مهدی طارمی و موسی مارگا دو مهاجم زهردار و فرصت‌طلب پورتو توانستند با گلزنی‌های خود تاریخ‌سازی کنند؛ مهدی طارمی در ثانیه 63 سومین گل سریع تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را زد و موسی مارگا هم با گلزنی در ثانیه 19 نیمه دوم، سریع‌ترین گل دریافتی تاریخ یوونتوس در نیمه‌دوم مسابقات این تیم در ادوار لیگ قهرمانان اروپا.

با نگاهی به آمار و ارقام به ثبت رسیده حالا یووه‌ای‌ها رکورددار دریافت سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان هستند و این‌چنین نامشان در تاریخ مسابقات به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌ها