کد خبر : 1738548 | 30 بهمن 1399 ساعت 23:55 | 126.3K بازدید | 0 دیدگاه

درباره ستاره ایرانی چمپیونزلیگ

چیزهایی که باید درباره مهدی طارمی بدانید

گل برق آسای مهدی طارمی در دیدار شب گذشته پورتو برابر یوونتوس، آب سردی بود که بر آتش آرزوهای دور و دراز یووه در چمپیونزلیگ ریخته شد.

چیزهایی که باید درباره مهدی طارمی بدانید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود تمام تلاش هایی که یوونتوس در سال های اخیر برای موفقیت در چمپیونزلیگ کرده و مشکلاتی که در راه پیروزی در این رقابت ها داشته، هیچکس فکر نمی کرد که آنها پس از بازی رفت از دور یک هشتم نهایی برابر پورتو، برای ماندن در این رقابت ها مجبور به مبارزه باشند.

 

بانوی پیر در ثانیه های آغازین هر دو نیمه بازی برابر پورتو با گل هایی برق آسا و غیرمنتظره غافلگیر شد و در نهایت با شکست 2-1 به تورین برگشت تا چشم به بازی برگشت داشته باشد. مهدی طارمی زننده اولین گل بازی در ابتدای نیمه اول بود که توانست نهایت استفاده را از اشتباه مدافع یووه در همان ابتدای کار ببرد.

 

گل طارمی در ابتدا ممکن است گلی ساده از یک مهاجم نه چندان سرشناس به نظر برسد، اما چیزهای بیشتری راجع به شماره 9 پورتو وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

 

1574109

 

1.او تازه وارد است... کمی تا قسمتی!

با وجود اینکه طارمی 28 سال داد، سنی که اغلب بازکنان به نقطه اوج خود در حرفه شان می رسند، او تازه در سال 2019 به فوتبال اروپا آمده است.

او به سختی تلاش کرد تا خود را به لیگ پرتغال برساند، هر چند در این راه برای تفریح در قطر و تیم ملی ایران نیز به گلزنی پرداخته بود.

چمپیونزلیگ برای طارمی چالش جدیدی است و گل شب گذشته او نخستین گل این بازیکن در این رقابت ها بود، هر چند او مشتاق به ثمر رساندن گل های بیشتری است.

سن تنها یک عدد است.

 

1574107

 

2.او چهار ماه از بازی کردن محروم بود

طارمی در مسیر خود تا اینجا روزهای سختی را نیز تجربه کرده است.

در فصل 18-2017 مشخص شد که مشکلاتی در فسخ قرارداد او با تیم ترکیه ای ریزه اسپور در سال 2016 و پس از اینکه طارمی تصمیم گرفت ترکیه را ترک کرده و تیمن پرسپولیس بازگردد، وجود داشته.

با شکایت ریزه اسپور فیفا به نفع تیم ترکیه ای رای داد و طارمی در سپتامبر سال 2017 تا ژانویه همان سال محروم شد. این محرومیت اما تاثیری در پیشرفت او نداشت.

 

 

1574108

 

3.یک شکارچی سرسخت گل

ستاره 28 ساله پورتو از موهبت داشتن استعداد تکنیکی چشمگیری که به او برتری خاصی نسبت به دیگر بازیکنان بدهد برخوردار نیست، اما او متخصص دوختن توپ به تور دروازه است.

طارمی یک شکارچی گل تمام عیار است. او خودش را در میان مدافعان حریف جا می دهد و ناگهان در محوطه جریمه ظاهر شده و کار را تمام می کند، یا با خونسردی مثال زدنی پرتاب بلندی را تبدیل به گل می کند.

جاگیری او در محوطه جریمه و آگاهی او نسبت به جایی که توپ فرود خواهد آمد استثنایی و چشمگیر است و نشان از هوش سرشار این مهاجم دارد.

 

1574106

 

4.رکوردشکن در چمپیونزلیگ

گل مهدی طارمی برابر یوونتوس او را تبدیل کرد به پنجمین بازیکن ایرانی که در این رقابت ها گلزنی کرده است.

گل او همچنین اولین گل یک بازیکن ایرانی در دور حذفی چمپیونزلیگ بود.

 

1574111

 

5.دومین گل سریع چمپیونزلیگ

یک رکورد دیگر در چمپیونزلیگ؛ طارمی نه تنها پرچم ایران را در رقابت های چمپوینزلیگ به اهتزاز درآورد، بلکه گل او، یکی از سریع ترین گل های به ثمر رسیده در مرحله حذفی این رقابت ها بود.

گل ثانیه 63 طارمی، پس از گل ثانیه 24 دیوید آلابا برای بایرن مونیخ در سال 2013، دومین گل سریع تاریخ مرحله حذفی چمپیونزلیگ بود. جالب اینکه هر دو گل برابر یوونتوس به ثمر رسیده اند.

 

1574105

 

6. طارمی برای تیم مفید است

طارمی واقعا برای تیم هایش مفید و سودمند است. او در فصل 14-2013 در لیگ دست دوم ایران آقای گل شده و در فصل های 16-2015 و 17-2016 نیز دوبار پیاپی آقای گل لیگ برتر ایران شده است.

او در فصل 20-2019، در نخستین فصل خود در لیگ پرتغال و در تیم ریو آوه به صورت مشترک آقای گل شد و در حال حاضر نیز در پورتو و در بازی های این فصل از لیگ پرتغال 9 گل زده و هفت پاس گل داده است.

دیدگاه‌ها