کد خبر : 1738775 | 02 اسفند 1399 ساعت 09:50 | 27K بازدید | 4 دیدگاه

توهین قومیتی به زلاتان در بلگراد؛

عذرخواهی رسمی ستاره‌سرخ از زلاتان

در دیدار پنجشنبه شب میلان برابر ستاره سرخ بلگراد، زلاتان ابراهیموویچ، ستاره روسونری، که ریشه های بوسنیایی دارد، هدف توهین های نژادپرستانه یکی از هواداران صرب قرار گرفت.

عذرخواهی رسمی ستاره‌سرخ از زلاتان

به گزارش "ورزش سه"، ستاره سرخ بلگراد با انتشار بیانیه ای بابت آزارهای نژادپرستانه ای که زلاتان ابراهیموویچ در طول بازی میلان برابر این تیم در لیگ اروپا هدف آنها قرار گرفت، عذرخواهی کرد.

 

زلاتان در طول این بازی که به تساوی 2-2 در بلگراد انجامید، روی نیمکت نشسته بود و به زمین نرفت. اما دوربین های تلویزیونی هواداری را نشان دادند که رو به زلاتان که ریشه هایی بوسنیایی دارد، توهین هایی قومیتی را فریاد می کشد.

 

1574461

 

در بیانیه تیم صربستانی ستاره سرخ بلگراد آمده است: "ستاره سرخ شعارهای توهین آمیزی که در طول بازی برابر میلان در لیگ اروپا خطاب به زلاتان ابراهیموویچ مطرح شد را به شدت محکوم می کند. باشگاه هر چه در توانش بود انجام داد تا این بازی در سطحی بالا برگزار شود و ما به یک فرد بدوی اجازه نخواهیم داد تا مهمان نوازی سنتی صربستان را لکه دار کند.

 

ما با مقامات مربوطه برای شناسایی هویت شخص توهین کننده همکاری خواهیم کرد و همچنین اصرار داریم که این شخص به شدیدترین شکل ممکن در قانون مجازات شود. ستاره سرخ بار دیگر صمیمانه از زلاتان ابراهیموویچ عذرخواهی می کند و تاکید می کنیم که این باشگاه در آینده نیز هرگز چنین رفتارهایی را تحمل نخواهد کرد."

 

1574462

 

مهاجم باتجربه میلان در سوئد به دنیا آمده است و مادری کاتولیک و کروات و پدری بوسنیایی و مسلمان دارد. هواداری که به زلاتان توهین کرد از اصطلاحی تحقیر آمیز که برای توهین به مسلمانان بوسنیایی به کار می رود استفاده کرد. در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که زلاتان هیچ عکس العملی نسبت به این توهین از خود نشان نداد.

 

صربستان، کرواسی، بوسنی و هرزگوین و چند کشور دیگر در گذشته و پیش از تجزیه، همگی بخشی از کشور یوگسلاوی بودند.

در سالهای ابتدایی 1990 میلادی جنگی خونین که ریشه هایی نژادی و قومی داشت، بین کشورهایی که سابقا همگی بخشی از یوگسلاوی بودند در گرفت و ساکنین این مناطق هنوز قربانیان آن جنگ را به یاد دارند.

دیدگاه‌ها