کد خبر : 1738810 | 02 اسفند 1399 ساعت 12:21 | 36.3K بازدید | 0 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ 

جام جهانی 86؛ حذف دردناک ایران بدون مسابقه (عکس)

اوایل انقلاب مصادف شد با آغاز جنگ تحمیلی ، جنگی که ورزش ایران را هم تحت تاثیر قرار داد.

جام جهانی 86؛ حذف دردناک ایران بدون مسابقه (عکس)

به گزارش "ورزش سه "، سال ها قبل و بعد از جام ملتهای آسیا1984 در سنگاپور که تیم ملی ایران در عین ناباوری در مرحله نیمه نهایی و رده بندی  مغلوب عربستان سعودی و کویت شد و به مقام چهارم این رقابت ها بسنده کردکیهان ورزشی از مشکلات آن روزهای ورزشکاران از سه فوتبالیست نامدار تیم ملی عبدالعلی چنگیز ، اصغر حاجیلو و ضیا عربشاهی سوال کرده است .


نکته قابل توجه در متن گزارش  ،حضور تیم ملی ایران در کنار بحرین و یمن در مقدماتی جام جهانی 1986مکزیک بود که نگارنده به آن اشاره کرده است . ایران علیرغم حضور در گروه مقدماتی آسان آن روزها به دلیل عدم اجازه میزبانی فیفا به کشورهای درگیر جنگ ، با توجه به جنگ تحمیلی از رقابت ها کنار کشید تا نسل پرستاره ای  که می توانست  به جام جهانی صعود کند به راحتی این تورنمنت معتبر را از دست بدهد. نسلی که در هر پست آن چند بازیکن مطرح بازی می کردند  و خیلی راحت جام ملتهای آسیا را ازدست داده بود.


کشورمان در سال 64 و 65 در دروازه مردانی چون بهروز سلطانی، وازگن صفریان و حافظ طاحونی را داشت، در دفاع پنجعلی، رجبی، فرزام نیا، محمود معمار، شاهین بیانی، شکورزاده، حاجیلو، فنونی زاده، میر آخوری و عبادزاده، در خط میانی، قایقران، درخشان، شاهرخ بیانی، احدی، مختاریفر، مهران نجفی، عربشاهی، ودر خط حمله ناصر محمدخانی، پیوس، چنگیز، علیدوستی، یکه،باوی، بیژن طاهری و... را داشتیم، تیم قدرتمند ما از میزبانی و حضور در المپیک محروم شد، در سال 64 ایران برای نشان دادن امنیت و قدرت تأمین آن مسابقات بین المللی دهه فجر را با حضور تیم‌های امید رومانی و لهستان، تیم ملی سوریه و پاکستان و غنا برگزار کرد. بعد از جام جهانی 1986 ایران ممنوعیت خود از میزبانی در مسابقات بین المللی را پذیرفت و در مسابقات مقدماتی المپیک 1988 سئول شرکت کرد.

 

1574520

دیدگاه‌ها