کد خبر : 1739362 | 04 اسفند 1399 ساعت 19:36 | 44.7K بازدید | 0 دیدگاه

وقایع نگاری این هفته در تاریخ لالیگا؛

بارسلونا این گریزمان را می خواهد

در دهه پایانی فوریه در لالیگا اتفاقات مهیجی در این رقابت ها رخ داده است.

بارسلونا این گریزمان را می خواهد

به گزارش "ورزش سه"، در اواخر لالیگا معمولا اوج حساسیت در رقابت های لالیگا حاکم است و اتفاقاتی تاریخی و به یادماندنی در این مقطع رخ داده است. آنتوان گریزمان در برابر لگانس چهار بار موفق به گلزنی شده و فیلیپ کوتینیو نیز برای اولین بار در لالیگا در لباس بارسلونا دروازه خیرونا را باز کرده است.

 

22 فوریه: جشنواره گلزنی دیگو تریستان و روی ماکای

 

در تاریخ 22 فوریه 2003 و وقتی لاکرونیا و آلاوس به مصاف هم رفتند، جشنواره ای از گل از سوی لاکرونیا به راه افتاد و مطابق انتظار روی ماکای و دیگو تریستان نقش اول این دیدار بودند. بعد از گذشته 16 دقیقه تریستان از زاویه ای بسته ریچارد دوتروئل، دروازه بان تیم میهمان را شگفت زده کرده و دروازه حریف را باز کرد. فانتوم خیلی زود با جا گذاشتن سه مدافع آلاوس موفق به زدن گل دوم هم شد. اما روی اشتباه آبلاردو مدافع آلاوس (سرمربی فعلی این تیم) این روی ماکای بود که پیش از پایان نیمه اول موفق شد دروازه آلاوس را باز کند.

 

1575364

 

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم ماکای در موقعیتی تک به تک از سد دوتروئل گذشت و باز هم دروازه را باز کرد. در ادامه و روی ارسال خوان کاپدویا بود که تریستان هت تریک خود را تکمیل کرد و آلبرت لوکه، بازیکن تعویضی لاکرونیا گل ششم را نیز به ثمر رساند. روی ماکای در همین فصل با زدن 29 گل در 38 بازی و تریستان فصل قبل با 21 گل در 34 بازی عناوین بهترین گلزن فصل را از خود کرده بودند. معدود زوج هایی در تاریخ لالیگا اینگونه درخشان ظاهر شده اند.

 

24 فوریه: اولین گل فیلیپ کوتینیو برای بارسا در لالیگا (2018)

 

خیرونا در تاریخ 24 فوریه 2018 میهمان نیوکمپ بود و دبل لوئیس سوارز و لیونل مسی بعد از گذشت یک ساعت از بازی بارسلونا را 4-0 پیش انداخت. وقتی سوارز ارسال کوتاهی برای فیلیپ کوتینیو در نزدیک گوشه محوطه جریمه داشت به نظر نمی رسید این موقعیت خطرناک باشد. اما کوتینیو کنار خطر شروع به حرکت کرده و  با زیرکی تا سد پره پونز، هافبک خیرونا گذشت.

 

1575365

 

حالا کوتینیو در حالی که فاصله زیادی با دروازه داشته و سمت چپ قرار داشت، به سمت دروازه بونو ضربه زد و توپ تبدیل به گل شد. این اولین گل کوتینیو در لالیگا برای بارسلونا بود. کوتینیو یک ماه قبل از لیورپول به بارسا پیوسته بود. این بازیکن برزیلی که در حال حاضر به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از میادین دور است، در طول دوران حرفه ای خود 19 گل در لالیگا به ثمر رسانده است (از جمله 5 گل در زمان حضور قرضی در اسپانیول در فصل 13-2012)، اما بی شک ضربه تماشایی کوتینیو مقابل خیرونا از بهترین گل های اوست.

 

 

24 فوریه: پیروزی عجیب ختافه برابر رئال مادرید در برنابئو (2008)

 

یک ساعت از زمان بازی در برنابئو گذشته و دیدار رئال مادرید برابر ختافه با تساوی بدون گل در جریان بود. اما همه چیز در شرف تغییر به نظر می رسید. میگل تورس، مدافع رئال مادرید (که بعدا برای ختافه بازی کرد) به سمت جلو حرکت کرده و شوت زد. روبرتو آبوندانزیری، دروازه بان تیم مهمان، توپ را دفع کرد و ضربه برگشتی به رائول گونزالس رسید. او با آرامش موقعیتی برابر دروازه خالی برای آرین روبن مهیا کرد تا او دروازه را باز کند. بازیکنان رئال مادرید متوجه نشدند آفساید واضح رائول اعلام شده و این گل را جشن گرفتند.

 

1575363

 

آبوندانزیری پرچم را دیده و به سرعت بازی را آغاز می کند. ناگهان چهار بازیکن ختافه به سمت ایکر کاسیاس، دروازه بان رئال حرکت می کنند و فقط دو مدافع رئال مادرید متوجه اتفاقات شده اند. ایکه چوکوو اوچه، ملی پوش نیجریه ای به راحتی برابر کاسیاس موفق به گلزنی می شود و ختافه با همین یک گل به برتری می رسید. تا امروز این تنها پیروزی ختافه در لالیگا در برنابئو بوده است.

 

28 فوریه: درخشش آنتوان گریزمان زیر باران در واندا متروپولیتانو (2018)

 

طوفانی شدید در تاریه 28 فوریه 2018 در ورزشگاه واندا متروپولیتانو اتلتیکو مادرید رخ داد، اما آنتوان گریزمان، ستاره فرانسوی اتلتیکو عملکرد فوق العاده ای ارائه داده و چهار بار دروازه لگانس را باز کرد. جرارد گومبو هافبک لگانس  و گریزمان هر دو در ابتدای بازی یک بار دیرک دروازه حریف را به لرزه درآوردند. اما اولین گل گریزمان روی پاس فوق العاده کوکه و ضربه ای زمینی به ثمر رسید.

 

1575362

 

دومین گل گریزمان یک ضربه آزاد از نزدیکی محوطه جریمه و هت تریک او با یک ضربه سر چرخشی و روی سانتر فیلیپه لوئیس به ثمر رسید. دیری نپایید که او ارسال دیگو کوستا را نیز تبدیل به گل کرده و تبدیل به اولین بازیکن فرانسوی شد که در یک بازی لالیگایی چهار بار موفق به گلزنی شده است. گریزمان که هفته قبل برابر سویا هت تریک کرده بود، در هفت روز هفت گل به ثمر برساند. بازیکن فعلی بارسلونا در طول دوران حرفه ای خود روزهای درخشانی داشته، اما هنوز در بارسلونا موفق به انجام چنین کاری نشده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها