کد خبر : 1739535 | 05 اسفند 1399 ساعت 16:29 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

قانونی که علی‌رغم مخالفت آذری جهرمی تصویب شد؛

باشگاه‌های فوتبال امیدوار به افزایش دریافتی از صدا و سیما

افزایش ده درصدی دولت درآمد دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی، باعث افزایش درآمدهای صدا و سیما شده است.

باشگاه‌های فوتبال امیدوار به افزایش دریافتی از صدا و سیما

به گزارش "ورزش سه"، دقایق پایانی نوبت صبح نشست امروز (5 اسفندماه 1399) صحن مجلس به بحث و بررسی درباره بندی خاص اختصاص داشت که پیش از جلسه امروز مورد توجه اهالی فوتبال و آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم قرار گرفته بود؛ در این بند به اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، اجازه داده شده تا علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (10) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی واریز کنند. همچنین در بخش درآمدی ردیف دوم این بند اجازه داده می‌شود که حق الامتیاز و حق السهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(10%) افزایش یابد و به حساب درآمد عمومی ردیف واریز شود.


موضوع وقتی برای باشگاه‌های فوتبال در ایران قابل توجه می‌شود که بدانید در بخش هزینه‌ای ردیف 2 ذکر شده است که منابع حاصل به میزان 30 هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت های فرهنگی و نظارت بر فضای مجازی هزینه می شود. مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصرا به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)  سازمان صدا و سیما است.


 محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در توئیتی به همین بند لایحه بودجه اشاره کرده بود و ضمن مخالفت شدید با آن اینطور نوشته بود:« امیدوارم امروز نمایندگان محترم مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.»


این موضوع موجب واکنش برخی از نمایندگان شد. محسن دهنوی عضو کمیسیون تلفیق مجلس به عنوان یکی از نمایندگان معترض به این توئیت و یکی از مخالفان افزایش تعرفه اپراتورها، در صحن علنی گفت: «مگر وزیر ارتباطات برای مجلس تعیین تکلیف می‌کند. در این بند قید خواهد شد دولت و اپراتورها حق افزایش تعرفه در سال آینده را ندارند، لذا اجازه نخواهیم داد که حتی یک ریال از جیب مردم هزینه اضافه صورت گیرد حتی پیشنهاد افزایش نرخ تعرفه های اینترنت نیز در کمیسیون تلفیق رد شد لذا مجلس حامی ثبات در قیمت ها خواهد بود.»


اتفاقات امروز مجلس و افزایش ده درصدی درآمد دولت از اپراتورها که البته بدون افزایش تعرفه صورت گرفته است، سبب شده تا سهیل یحیی زاده معاون اقتصادی باشگاه استقلال هم به آن بپردازد و از  صدا و سیما درخواست کرده کرده که افزایش درآمدی که به بودجه صدا و سیما اضافه شده را در سهم باشگاه های فوتبال که سم اصلی را در تولید محتوای ورزشی برنامه های صدا و سیما دارند، لحاظ کنند.

 

دیدگاه‌ها