کد خبر : 1739983 | 08 اسفند 1399 ساعت 11:23 | 74.9K بازدید | 19 دیدگاه

بالاتر از هری کین و دیبالا

طارمی بیست و ششمین مهاجم برتر دنیا

وب سایت آماری و تحلیلی فوتبال کریتیک مهدی طارمی را در رده بیست و ششم برترین مهاجمین حال حاضر دنیای فوتبال قرار داد.

طارمی بیست و ششمین مهاجم برتر دنیا

به گزارش "ورزش سه"، درخشش مهدی طارمی در لیگ پرتغال و با لباس پورتو، باعث شده است تا رسانه های دنیا توجه ویژه ای به این بازیکن ایرانی داشته باشند و پس از اینکه او در رده دهم برترین گلزنان 15 لیگ معتبر اروپایی در سال 2021 قرار گرفت، حالا او به یک عنوان ویژه و جالب توجهی دست یافته است.


وب سایت فوتبال کریتیک که هر دوشنبه ها اقدام به بررسی، تحلیل و آنالیز مهاجمین فوتبال در سراسر دنیا می کند، در جدیدترین رده بندی خود برای انتخاب 50 مهاجم برتر حال حاضر دنیای فوتبال، مهدی طارمی را در رده بیست و ششم قرار داده است.

 

1576348


عملکرد بسیار خوب طارمی در پورتو، گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس به همراه گلزنی و گلسازی های او در لیگ برتر پرتغال، باعث شده است تا این وب سایت نمره 85 را به طارمی اختصاص دهد. نکته جالب توجه اینکه طارمی بالاتر از مهاجمین مطرحی چون هری کین، پائولو دیبالا، ادین ژکو، سون هیونگ مین، سادیو مانه، لائوتارو مارتینز و... قرار گرفته است.

 

1576347


این وب سایت در معرفی مهدی طارمی نوشته است: مهدی طارمی 28 ساله است و یک فوتبالیست حرفه ای راست پا از ایران است. مهدی طارمی متولد بوشهر است و همچنین در تیم های تیم ریو آوه، الغرافه و پرسپولیس بازی کرده است. او در حال حاضر به عنوان مهاجم (میانی) ، هافبک تهاجمی (چپ) در لیگ برتر پرتغال برای پورتو بازی می کند.


او براساس رتبه بندی و تجزیه و تحلیل عملکرد در هر مسابقه، در حال حاضر دارای نمره 85 از 99 است که در مقایسه با سایر بازیکنان فوتبال در سراسر جهان "در سطح ارزشمندی" قرار دارد. دیدار با ویتوریا گیمارش یکی از بهترین عملکردهای طارمی در این فصل بود. او برای عملکردش در این بازی که موفق شد 2 گل به ثمر برساند، نمره 8.9 دریافت کرد و پورتو با نتیجه 2-3 برنده مسابقه شد.


در این رده بندی که سایت فوتبال کریتیک ارائه کرده است، لیونل مسی و ارلینگ هالند با کسب نمره 99 در رده های اول و دوم قرار دارند، زلاتان سوم است، بنزما در رده چهارم جای گرفته، کریستیانو رونالدو ششم است، گریزمان هشتم و لوکاکو نیز در جایگاه دهم قرار دارد.

دیدگاه‌ها