کد خبر : 1740187 | 09 اسفند 1399 ساعت 12:44 | 107.2K بازدید | 32 دیدگاه

فوتبال ایران باید قدر یحیی گل محمدی را بداند؛

مطهری: هدف پرسپولیس در سال جدید قهرمانی آسیاست

حمید مطهری می‌گوید که پرسپولیس در سال جدید برای کسب قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا وارد زمین خواهد شد.

مطهری: هدف پرسپولیس در سال جدید قهرمانی آسیاست

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی نیم فصل اول را به پایان رساند که پس از نتایج نامطلوب در 10 هفته نخست، بازیکنان این تیم با کسب 5 پیروزی متوالی خود را به عنوان قهرمان نیم فصل معرفی کردند. در این بین شاید سوالات زیادی از کادرفنی پرسپولیس مطرح بود که بخشی از آن ها را با حمید مطهری، دستیار یحیی گل‌محمدی در میان گذاشتیم؛ گفتگو با او را می‌خوانید:

 

* بعد از یک استراحت دو روزه، آیا بازیکنان آمادگی مورد نظر شما را در تمرینات داشته اند؟
بعد از این که ما دوره طولانی مدتی را بدون این که استراحتی داشته باشیم، همینطوری بازی کردیم، واقعا تیم نیاز داشت که چند روزی استراحت کند. ما فقط 48 ساعت استراحت دادیم و چیزی که مورد نیاز تیم بود وجود نداشت اما این 48 ساعت باعث شد که بازیکنان بازسازی شوند. حالا بعد از آن دو روز بچه ها خیلی با نشاط با تمام تعهدشان در حال کار هستند که انشالله برای بازی سایپا آماده شویم.

 

* آمادگی مهدی ترابی به چه شکلی است؟
مهدی [ترابی] از زمانی که آماده تمام تلاشش را انجام داده و ما خوشحالیم که او را در اختیار داریم. نمی‌توانم بگویم که او در بازی اول حضور خواهد داشت یا نه اما خودش تلاش زیادی انجام می‌دهد تا در قالب تیمی پرسپولیس قرار بگیرد.

 

* پرسپولیس نیم فصل پرفراز و نشیبی داشت. حالا که به عقب نگاه می‌کنید از عملکرد تیم راضی هستید؟
نمی‌دانم منظورتان از پرفراز و نشیب چیست. باید عملکرد تیم را در پایان نیم فصل ببینید، درست است تیم یک سری مشکلات مدیریتی داشت اما توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم. قهرمانی نیم فصل جزو اهداف کوتاه مدت و با ارزشمان بود اما می‌دانیم که در نیم فصل به کسی جامی داده نمی‌شود. ما با تمام قوا تلاش می‌کنیم و تیممان نشان داده که تلاشگر است و با تمام قوا می‌جنگد و ذهن همیشه برنده خواه دارد. در DNA پرسپولیس قهرمانی وجود دارد و در نیم فصل دوم هم تلاش خواهیم کرد که قهرمان شویم. آن فراز و نشیب هم بیشتر مشکلات مدیریتی بود که حالا با گروه جدید، آرامش به تیم تزریق شد.

 

* پرسپولیس در نیم فصل اول به تیم های مدعی نباخت. چه رازی پشت این نکته وجود دارد؟
ما هر بازی برایمان مثل یک فینال بود. البته تمام تیم ها قابل احترام هستند و هر بازی سختی خاص خودش را دارد اما ما سعی کردیم بازی به بازی پیش برویم. درست است که ما یک باخت دادیم اما همان باخت به آلومینیوم نقطه عطف تیم ما شد چون درس های خوبی از آن گرفتیم و روی نقطه ضعف هایمان بیشتر کار کردیم. ما بعد از آن بازی بردهای متوالی کسب کردیم اما اینطور نبود که یک استراتژی برای بازی های بزرگ داشته باشیم. کادرفنی پرسپولیس همیشه یک پلن برای بازی ها دارد و برنامه ریزی می‌کند و تلاش می‌کنیم که بازیکنان تمام انرژی شان را بگذارند.

 

 

* یک بار آقای گل محمدی گفتند که پرسپولیس باید روی دفاع تیمی کار کند و بعد از آن دیدیم که عملکرد تیم بهتر شد. در این مدت کادرفنی چه کرد؟
پیشرفت دفاعی ما راز خاصی نبود. ما بیشتر تلاش کردیم و در بعضی از آیتم ها هم وقت بیشتری گذاشتیم و بیشتر کار کردیم. ما در بحث انتقال از دفاع به حمله هم بیشتر کار کردیم. مالکیت پایه و اساس تیم ماست و تلاش می‌کنیم که توپ را در اختیار داشته باشیم. ما رکوردهای زیادی را داشتیم و این نشان می‌دهد که خیلی زیاد کار کرده ایم. به نظرم این قابل احترام است، ما پارسال با 14 امتیاز اختلاف قهرمان لیگ شدیم و به فینال آسیا رفتیم و الان هم قهرمان نیم فصل هستیم و واقعا می‌خواهم بگویم که فوتبال ایران باید قدر یحیی گل محمدی را بداند. اگر این نتایج را یک مربی خارجی کسب می‌کرد، خیلی در بوق و کرنا می‌کردند اما برای مربیان داخلی اینطور نیست. البته من مخالف حضور مربیان خارجی نیستم و اتفاقا دوست دارم که بیایند و به فوتبال ما چیزی اضافه کنند.

 

* در این عملکرد خوب دفاعی، کمال کامیابی نیا هم در پست غیرتخصصی عملکرد خوبی داشت.
شما یک نمونه کمال را گفتید، او در پست غیرتخصصی آمد و بازی کرد و ما خیلی از او راضی بودیم. این در پست های دیگر هم وجود دارد، ما بازیکنان زیادی از دست دادیم اما تیم فعلی فوق العاده کار کرد و نهایت تلاشش را انجام داد. شما کمال را گفتید اما مثال های زیاد دیگری هم وجود دارد که آمدند در پست های غیرتخصصی عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و ثابت کردند که ما یک تیم هستیم و همه بچه ها خودشان را در قالب پازل تاکتیکی قرار می‌دهند.

 

 

* چرا پرسپولیس با دو مهاجم غیرتخصصی (عالیشاه و امیری) بازی می‌کرد؟
ما از نزدیک با تیممان زندگی می‌کنیم و بازیکنان را تمرین می‌دهیم. هواداران ما همیشه منطقی بودند و ما را حمایت کردند و این حمایت با تمام کمبودهای تیم ما بوده است. ما باید به تفکرات مربیان احترام بگذاریم چون آن ها از نزدیک با تیم کار می‌کنند و از تمام زوایای تیمی اطلاع دارند. من همیشه در کنفرانس ها با سوالی درباره خط حمله مواجه بودم و می‌گفتم که به کار تیمی ما احترام بگذارید. ما می‌خواستیم که بچه ها را زیر فشار نگذارند و دیدید که تمام بچه ها در کار تیمی عملکرد خوبی داشتند.

 

* در این مدت نیمکت نشینی مهدی عبدی سوال برانگیز بوده است.
شما بارها دیدید که مهدی [عبدی] توانمندی اش را نشان داده و گل های حساسی را زده اما ما برای بازی های مختلف تاکتیک های متفاوتی داریم. مهدی همیشه نهایت تلاشش را کرده و در اختیار تیم بوده و موضوع خاصی در این زمینه وجود ندارد. کادرفنی تصمیم می‌گیرد که چه کسانی بازی کنند. مهدی [عبدی] بازیکن جوانی است و زیر این همه فشار و انتقاد، توانسته کار خودش را انجام دهد.

 

* شایعات زیادی هم برای نقل و انتقالات پرسپولیس وجود دارد.
در نیم فصل، بازیکن گرفتن فوق العاده سخت است چون تیم ها بازیکن های خوبشان را از دست نمیدهند و حق هم دارند. بنابراین اگر بازیکنی باشد که واقعا لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشته باشد و از لحاظ قرارداد اوکی باشد یعنی مشکلی نداشته باشد ما تلاشمان را می‌کنیم ولی بازیکن گرفتن خیلی سخت است و ما با همین موجودی که داریم بچه ها نهایت تلاششان را کردند و  زحمت کشیدند و خوب کار می‌کنند. در یکی دو پست کمبود داریم اگر کسی که واقعا لیاقت پرسپولیس را داشته باشید بتوانیم حتما انجام میشه ولی همه بازیکنان ما فوق العاده هستند.

 

1537095

 

* کار شهریار مغانلو با پرسپولیس تمام شده؟
درباره نفر خاصی صحبت نمیکنم. ما یکی دو بازیکن مد نظرمان بوده. اگر واقعا از لحاظ رضایتنامه و مراحل قانونی مشکلی نباشد آنها هم به تیم اضافه می‌شوند. چون در جام حذفی هستیم، در لیگ هستیم، در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و ممکن است خدایی نکرده آسیب دیدگی پیش بیاید و اگر هم نشود با همین تیم ادامه می‌دهیم.

 

* یک بازیکن باید چه ویژگی ای داشته باشد که مورد توجه کادرفنی پرسپولیس قرار بگیرد؟
آیتم های گوناگونی هست که ما سراغ یه بازیکن میرویم و دوست داریم در تیممان باشد که به موقع به آن اشاره میکنیم. شاید الان در فصل نقل و انتقالات بازگو کردن آن درست نباشد.

 

* درباره سیدجلال حسینی چه نظری دارید؟
سید ستون و لیدر تیم ماست و شما میبینید کسی که یک زندگی خوب و حرفه ای داشته باشد میتواند در این  سطح هم کار کند و بهترین باشد. سید بزرگتر تیم ماست و به وظایفش به خوبی عمل میکند به عنوان کاپیتان تیم.

 

* در سال جدید هواداران پرسپولیس منتظر چه چیزی باشند؟
ما از روز اولی که آمدیم آقا یحیی در جلسه ای که با بچه ها داشت گفت در لیگ ایران که واقعا باید تلاش کنیم و قهرمان هم شدیم ولی مهم‌ترین چیز لیگ قهرمانان آسیا است که خداروشکر آن‌جا به فینال رسیدیم و متاسفانه در فینال علی‌رغم اینکه شایسته قهرمانی بودیم آن اتفاقات افتاد و تیممان قهرمان نشد. خیلی برای رسیدن به فینال که خودتان می‌دانید کار بزرگی است، تلاش کردیم. بردن تیم های بزرگ در آسیا در آن فشردگی خیلی سخت بود. خیلی بچه ها تلاش کردند بنظر من مزد زحماتشان را نگرفتند. درست است که رسیدن به فینال آسیا واقعا کار بزرگی است ولی واقعا حق پرسپولیس قهرمانی بود که آن اتفاقات بازی فینال افتاد ولی چیزی از ارزش های تیم ما کم نمی‌کند. خیلی با برنامه میخواهیم برای آسیا برویم ضمن اینکه هدفمان قهرمانی در لیگ ایران هم هست علیرغم اینکه نیم فصل دوم خیلی سخت است و خیلی باید تلاش کنیم که بتوانیم قهرمان شویم.

دیدگاه‌ها