کد خبر : 1740332 | 10 اسفند 1399 ساعت 00:08 | 74.9K بازدید | 5 دیدگاه

گل نیست، گل قبول است، نه گل مردود است!

تمسخرآمیزترین تصمیم داوری فصل علیه یاران جهانبخش

لی میسون داور انگلیسی، امروز یکی از عجیب ترین تصمیمات لیگ برتر را گرفت و ابتدا گل برایتون را مردود کرد سپس آن را پذیرفت و دوباره آن را رد کرد.

تمسخرآمیزترین تصمیم داوری فصل علیه یاران جهانبخش

به گزارش "ورزش سه"، در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر، تیم های برایتون و وست برومویچ در استادیوم هاتورنز وست بروم به مصاف هم رفتند. تیم میزبان با گل کایل بارتلی از برایتون پیش افتاد ولی در ادامه و در دقیقه 28 اتفاق بسیار عجیبی رخ داد و این بازی را جنجالی کرد.

 

1576875


خطایی پشت محوطه جریمه برای بازیکنان برایتون به دست آمد. در حالیکه لوئیس دانک آماده بود تا این ضربه ایستگاهی را بزند، سم جانستون سنگربان وست بروموویچ در حال چیدن دیواره دفاعی بود. در این لحظه لی میسون داور 49 ساله این دیدار در سوت خود دمید و دانک از غفلت سنگربان وست بروم نهایت استفاده را برد و در حالیکه او هنوز دیواره دفاعی را به درستی تنظیم نکرده بود و در سمت دیگر دروازه قرار داشت، دروازه خالی میزبان را باز کرد.

 

1576889


در حالیکه توپ هنوز وارد دروازه نشده بود و در چند سانتی متری ورود به درون دروازه بود، لی میسون داور مسابقه برای دومین بار در سوت خود دمید و این گل را نپذیرفت. پس از پایان بازی مشخص شد که داور این دیدار در آن لحظه شک داشته است که اجازه زدن ضربه را داده و سوت خود را به صدا درآورده است یا اینکه دانک قبل از سوت او ضربه ایستگاهی را زده و لی میسون به همین دلیل گل را نپذیرفته است.

 

1576876


اما پس از اعتراض بازیکنان برایتون، داور مسابقه از کمک داور ویدیویی درخواست کرد تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهند تا مشخص شود دانک قبل از سوت او این ضربه را زده است یا خیر که مشخص گردید بازیکن برایتون بعد از سوت اول داور دیدار ضربه اش را به سمت دروازه وست بروم زده است و به همین دلیل لی میسون قاضی بازی گل برایتونی ها را صحیح اعلام کرد تا حساب کار یک – یک مساوی شود.

 

1576879


اما این باز هم پایان کار نبود و نوبت به اعتراض بازیکنان وست بروم رسید. لی میسون داور دیدار که از ابتدای فصل بخاطر عملکردش مورد انتقاد قرار گرفته بود، از طریق ارتباط بیسیم مدام در حال گفتگو با کمک داوری ویدیویی بود و این بار خود او به کنار زمین رفت و صحنه را مورد بازبینی قرار داد و در سومین تصمیم خود، گل تساوی برایتون را مردود اعلام کرد. تصمیم عجیبی که هنوز علت آن مشخص نیست.

 

1576880

 

به نظر می رسد از آنجایی که قبل از ورود توپ به درون دروازه میسون اشتباها دومین سوت خود را به صدا درآورده و بازی را متوقف کرده است، گل را مردود اعلام کرده و عده ای از رسانه ها نیز می گویند چون یکی از بازیکنان برایتون در معرض دید سنگربان وست بروم بوده است، احتمالا لی میسون به این دلیل گل یاران علیرضا جهانبخش را نپذیرفته است.

 

1576881


این تصمیم لی میسون با واکنش های زیادی مواجه شد. هیچ دلیل مشخصی وجود ندارد او چرا برای دومین بار سوتش را به صدا درآورد و باعث مردود شدن گل برایتون شد. لوئیس دانک بازیکن برایتون در پایان این دیدار، تصمیم داور بازی را شرم آور و وحشتناک خواند. او گفت: من فکر می کنم که او نمی دانست چه کاری انجام می دهد.

 

1576883

 

او ابتدا گل را پذیرفت، بعد چرا آن را قبول نکرد؟ من نمی دانم چرا VAR در این صحنه درگیر شده بود، او گفت "گل صحیح است"... اگر می خواهید می توانید به ویدیو این دیدار نگاه کنید.

 

1576885


گراهام پاتر سرمربی برایتون از کمیته داوران خواستار پاسخگویی شد. او همچنین گفت: تا آنجا که من می دانم لوئیس دانک از داور درخواست کرد که می تواند ضربه آزاد را به سرعت انجام دهد و داور گفت بله. در این بین سوت دیگری وجود داشت. من نمی دانم این سوت برای چه بود. خوب است که در این رابطه توضیحات بیشتری داده شود. نمی دانم سوت دوم برای چیست. من این را نمی فهمم.

 


اما این پایان بدشانسی برایتون و یاران جهانبخش نبود چرا که آنها در این بازی دو ضربه پنالتی به دست آوردند و هر دو را هدر دادند. پاسکال گروس و دنی ولبک در این دیدار دو ضربه پنالتی را از دست دادند تا وست بروم در این دیدار مهم و حیاتی که برای بقا در لیگ برتر از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، برنده شود. با این نتیجه برایتون 26 امتیازی و در رده شانزدهم باقی ماند و وست بروم 17 امتیازی شد و همچنان در جایگاه نوزدهم قرار دارد.

 

تصمیمات جنجالی لی میسون در فضای مجازی واکنش های زیادی داشت. گری لینه کر بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و‌ مجری اسکای اسپورت یکی از هزاران منتقد تصمیمات لی میسون بود.

 

1576878


این یه ناداوری از لی میسونه.
شواهد بیشتری بر این که استانداردهای داوری در این کشور در کف قرار دارد.

 

 

1576884


تمام امتیاز جذاب شدن بازی وست بروم برایتون به لی میسون تعلق دارد.

 

 

1576882


لی میسون حالا قراره کلی هیت بشه (اسمش تو گوگل سرچ بشه و تو توئیتر ترند بشه و ...)
و باید پاسخگو باشه
و فکر کنم تنها جواب صادقانه ای که میتونه بده اینه که: اصلن نفهمیدم چی شد رفیق!

 

 

1576886


حتی با وجود وضعیت افتضاح داوری در این فصل، اتفاقی که امروز افتاده بی سابقه بوده. لی میسون گل را نپذیرفت، سپس گل را قبول کرد و سپس گل را رد کرد. بهترین، گیج لستر!

 

 

 

1576887


لی میسون دلایلی برای نپذیرفتن گل برایتون ارائه داد:

 

 

1576877


لی میسون... واقعا خودت میدونی داری چیکار میکنی؟

دیدگاه‌ها