کد خبر : 1740654 | 11 اسفند 1399 ساعت 14:51 | 48.9K بازدید | 0 دیدگاه

با وجود دلجویی کونسیسائو؛

طارمی حق داشت اینقدر ناراحت باشد

پورتو با وجود ارائه یک نمایش برتر شانس شکست دادن صدرنشین لیگ پرتغال را در نبرد کلاسیک برابر اسپورتینگ در ورزشگاه دراگائو، از دست داد.

طارمی حق داشت اینقدر ناراحت باشد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم پورتو و اسپورتینگ لیسبون با وجود حساسیت های بسیاری که جدال در صدر جدول لیگ پرتغال و همچنین رقابت دیرینه دو تیم به این بازی داده بود، با تساوی بدون گل به پایان رسید. البته این تساوی به این دلیل به دست نیامد که دو تیم نتوانستند برنامه های تاکتیکی مختلفی را در زمین پیاده کنند.

پورتو همانطور که انتظار می رفت برای اولین بار با آرایش 2-4-4 برابر اسپورتینگ صف آرایی کرد اما در فاز دفاعی هدف این تیم جلوگیری از حملات حریف در نزدیکترین نقطه به دروازه بود.

اسپورتینگ نیز که با برتری در امتیازات و صدرنشینی در جدول پا به این دیدار گذاشته بود، که به آنها اجازه می داد تا به راحتی دفاع خود را عقب بکشند، هر چند که این تیم بلافاصله پس از سوت آغاز بازی سعی کرد تا با فشار زیاد مانع از آسودگی خط دفاع پورتو شود.  

 

1577529

 

آمار بازی در نهایت به سود پورتو بود: 14 شوت در مقابل 4 شوت که البته از این تعداد پورتو تنها سه شوت در چارچوب داشت و اسپورتینگ حتی نتوانست یک شوت در چارچوب در تمام طول بازی داشته باشد!

هر سه شوت در چارچوب پورتو را دروازه بان اسپورتینگ دفع کرد.

 

1577527

 

مهدی طارمی روی دو صحنه و در دقایق 57 و 75 بازی بهترین شانس های پورتو برای به ثمر رساندن گل را در اختیار داشت که متاسفانه موفق به گلزنی نشد.

بار اول او در دقیقه 57 از نیمه دوم مقابل دروازه اسپورتینگ و روی پاس سریع کورونا، این شانس را داشت که با یک بغل پا کار را تمام کند اما توپ روی پای او ننشست تا این موقعیت طلایی به هدر برود.

 

1577528

 

در دقایق پایانی نیز روی یک ضربه کاشته و ارسال مانافا، با یک ضربه آکروباتیک توپ را از روی دروازه حریف به اوت فرستاد. این قیچی که چندین بار از سوی تلویزیون پرتغال به نمایش در آمد، می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر بدهد اما شانس با طارمی و تیم پورتو یار نبود.

پورتو شانس های دیگری هم برای گلزنی داشت اما در نهایت به تساوی بدون گل برابر اسپورتینگ رضایت داد.

 

1577530

 

اسپورتینگ نیز در دقیقه 73 بازی شانس خوبی برای گشودن دروازه پورتو داشت که ماتئوس نانس موفق به گلزنی نشد.

 

پنج شوت پورتو از روی توپ های برگشتی بود، در حالی که اسپورتینگ نتوانست از هیچ کدام از توپ های برگشتی استفاده کند.

 

اگر به بررسی امار بازی ادامه دهیم مشخص می شود که پورتو پاس های کوتاه بیشتری نیز داده 418 پاس در برابر 324 پاس. اسپورتینگ اما مجبور به استفاده از توپ های بلند شده و در آمار 76 به 59 از پورتو جلوتر است.

 79 درصد پاس های اسپورتینگ تهاجمی و رو به جلو بودند و پورتو در مقابل 69 درصد پاس رو به جلو داشت.

اما 32 درصد پاس های شاگردان کونسیسائو در یک سوم پایانی زمین فرود آمد و در مقابلِ تنها 24 درصد پاس های اسپورتینگ، که به خوبی سلطه بیشتر تیم میزبان را در این بازی نشان می دهد.

 

1577526

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو، پس از پایان بازی از مهدی طارمی بابت فرصت هایی که از دست داد دلجویی کرد.

 

تساوی در ورزشگاه دراگائو یک نتیجه ایمن و خوب برای اسپورتینگ بود که فاصله 10 امتیازی خود را با پورتو در صدر جدول حفظ کرد.

اسپورتینگ به خصوص در دقایق پایانی، با خطاهای بسیار هم‌تیمی‌های طارمی را متوقف کرد اما پورتو نتوانست از ضربات کاشته‌ای که به خصوص در پنج دقیقه آخر بازی به دست آورد، استفاده بهینه را ببرد. 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها