کد خبر : 1740910 | 12 اسفند 1399 ساعت 11:06 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

شگفتی در ترکیب پیکان؛ 9 بازیکن زیر 23 سال!

در ترکیب پیکان مقابل صنعت نفت آبادان 9 بازیکن زیر 23 سال به میدان رفتند.

به گزارش "ورزش سه"، خودروسازان لیگ برتر روز گذشته مقابل نفت آبادان به برد ارزشمندی دست یافتند و با نتیجه دو بر صفر این تیم قدرتمند را شکست دادند. برد پیکان در شرایطی به دست آمد که تعداد زیادی بازیکن جوان در ترکیب این تیم به میدان رفتند.


روزی که مهدی تارتار هدایت پیکان را برعهده گرفت می شد حدس زد که او رویه موفقش در سال های گذشته را در این تیم هم در پیش بگیرد. تارتار که در سال های گذشته بازیکنان جوان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده، امسال هم با جسارت خاص خودش توانسته نام نفرات جدیدی را بر سر زبان ها بیندازد.


با توجه به کاهش بودجه پیکان در فصل جاری، یکی از مسائلی که می تواند به این تیم در لیگ برتر کمک کند، استفاده از بازیکنان آکادمی این باشگاه است. پیکان همواره در امر بازیکن سازی موفق بوده و از تیم های پایه قدرتمندی برخوردار است. از این رو مهدی تارتار هم به عنوان یک مربی جسور از نفرات آکادمی تیمش استفاده می کند و توانسته نتایج خوبی بگیرد.

 


نکته قابل توجه در ترکیب پیکان مقابل نفت آبادان استفاده از 9 بازیکن زیر 23 سال بود. دیروز برای تیم پیکان با احتساب بازیکنان تعویضی 13 بازیکن به میدان رفتند که 9 نفر از آنها زیر 23 سال سن داشتند.


علیرضا رضایی، سامان فلاح، نادر محمدی، امیر روستایی، اسماعیل بابایی، رضا جبیره، امیرحسین رنگرز جدی، آرش قادری و علیرضا کوشکی 9 بازیکنی هستند که دیروز برای پیکان بازی کردند و همه آنها سن و سال پایینی دارند. نکته جالب تر اینکه در بین این نفرات سامان فلاح بازیکن دهه هشتادی پیکانی ها است که توسط تارتار از امیدها به تیم بزرگسالان آورده شد و حالا به یکی از مهره های تاثیرگذار این تیم تبدیل شده است.


بی تردید با روندی که تارتار و همکارانش در پیکان در پیش گرفته اند، تا پایان فصل باز هم شاهد این جوانگرایی ها خواهیم بود و قطعا آنها در پایان لیگ بیستم هم نفرات جدیدی را به فوتبال ایران معرفی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها