کد خبر : 1740938 | 12 اسفند 1399 ساعت 12:40 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

خیابانی که به‌نام بهمن صالح‌نیا شد (عکس)

خیابانی در انزلی به نام بهمن صالح نیا مربی خوش نام استان گیلان نامگذاری شد تا این بار پیشکسوتی با کارنامه در زمان حیاتش احترام جامعه را لمس کند

به گزارش " ورزش سه "، قهرمانان و ورزشکاران بزرگی بودند که به  افتخار محله و شهر و کشور رسیدند و خیلی زود فراموش شدند ، قهرمانان و نام آورانی که بعد از مرگشان مجدداً به  سرزبانها برمی گردند و نسل جدید با آنها آشنا می شود و سوابق آنها و جایگاهاشان را در ورزش کشور می بیند.


در کشور ما از دیرباز همین بوده ، در تهران و  یا شهرستان ها بعد از درگذشت نامداران ورزش  نام خیابانها به نام بزرگان رشته ورزشی مزین می شود و یا تندیسی از آنها در گوشه ای از شهر به نمایش گذاشته می شود.


ولی این بار در انزلی خیابانی در جنب استادیوم تختی انزلی بنام بهمن صالح‌نیا نامگذاری شد،کاری زیبا که در زمان حیات و با حضور خود بهمن‌خان انجام شد. مربی نامداری که در دهه 60ملوان را به یکی از قطب های فوتبال کشور تبدیل کرد و با این تیم در سال 69 به مقام قهرمانی رقابت های جام حذفی با شکست پرسپولیس در نیمه نهایی و استقلال در فینال هم رسید.او قبل از این هم با ملوان در سال های 55و 65 تجربه قهرمانی در جام حذفی را داشت.


مربی نامداری که کمک مرحوم دهداری در تیم ملی ایران بود و در سال های 67،66و 70سابقه نایب قهرمانی جام حذفی در ایران را نیز با تیم مورد علاقه اش ملوان  در کارنامه دارد . رکورد جاودانه او از سال 65تا 70تاکنون توسط هیچ مربی شکسته نشده است تا او به یکی از مفاخر فوتبال ایران و انزلی تبدیل شود. در مراسم نام گذاری خیابان صالح نیا در 82سالگی آقا بهمن علاوه بر او ، نصرت ایراندوست، عزیز اسپندار، علی نیاکانی، مازیار زارع، فرهاد پورغلامی، پژمان نوری و ... در این مراسم حضور داشتند. شاید مهمترین شاگرد غایب  او در مراسم تجلیلش مرحوم سیروس قایقران کاپیتان سابق تیم ملی و ملوان بود که در سالهای پرشکوه ملوان درجام حذفی با بازوبند کاپیتانی در میانه میدان برای انزلی چی ها می درخشید.

 

1577959

دیدگاه‌ها