کد خبر : 1740959 | 12 اسفند 1399 ساعت 21:50 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

والنسیا- ویارئال؛

در انتظار یکی از جذاب ترین تقابل های لالیگا

جمعه شب شاهد یک رقابت جذاب در لالیگا بین دو تیم والنسیا و ویارئال خواهیم بود.

در انتظار یکی از جذاب ترین تقابل های لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، از حالا شهر والنسیا حال و هوای دربی را به خود گرفته است. در واقع منطقه والنسیا واقع در ساحل شرقی اسپانیا شور و حرارت زیادی را تجربه می کند؛ جایی که قرار است در اواسط ماه مارس دربی بین لوانته و والنسیا برگزار شود. البته پیش از آن مسابقه والنسیا در مستایا میزبان ویارئال خواهد بود.

 

 

1578004

 

 

تقابل بین دو تیم والنسیا و ویارئال در حالی رخ می دهد که وضعیت کنونی دو تیم سنخیت خاصی با رتبه فعلی شان در جدول لالیگا ندارد. ویارئال با توجه به تاریخ خود نسبتا یک تازه وارد نسبی به لالیگا محسوب می شود اما طی سال های اخیر عموما در رقابت های لیگ اروپا و حتی بعضا لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده است؛ همان اتفاقی که فصل گذشته برای آن ها رخ داد و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کردند.

 

در طرف مقابل والنسیا به رقابت های اروپایی راه نیافت؛ این در حالی است که آن ها اصولاً تیمی قدرتمند در فوتبال اسپانیا محسوب می شوند و در حال حاضر نیز بازیکنان با استعدادی در اختیار دارند و به حضور در رتبه ای بالا تر جدول فکر می کنند.

 

 

1578003

 

 

به طور کلی این بازی می تواند به روحیه والنسیا برای حضور قدرتمند در دربی کمک کرده و از طرف دیگر برای هر دو تیم به لحاظ موقعیت جدولی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

از طرفی شاید هیچ تیمی نتواند ادعا کند که والنسیا را بیش از شاگردان اونای امری می شناسد. به جز این سرمربی، پنج بازیکن ویارئال سابقه حضور در والنسیا را در کارنامه دارند. این در حالی است که تابستان اخیر فرانسیس کوکلین و دنی پارخو از والنسیا به جمع زیر دریایی های زرد اضافه شدند و به رائول آلبیول، خوامه کاستا و پاکو آلکاسر پیوستند. در سمت دیگر دنیس چریشف و گابریل پائولیستا، بازیکنان کنونی والنسیا پیش از این زرد پوش بوده اند.

 

 

1577999

 

 

خارج از فضای بحث های نقل و انتقالاتی، چالش این دو تیم در زمین مسابقه از سال 2004 به بعد شدیدتر شد؛ زمانی که والنسیا موفق به حذف ویارئال در جام یوفا شد. از آن زمان رقابت ورزشی بین دو تیم بیشتر شده و در سال 2011 یک اتفاق جذاب دیگر در این زمینه رخ داد؛ جایی که این بار ویارئال با پیروزی دو گله در کوپا دل ری مقدمات حذف والنسیا را فراهم کرد. این در حالی بود که والنسیا با پیروزی 4-2 سال بعد، این شکست را جبران کرد.

 

ویارئال به جز یک مقطع کوتاه سال های اخیر را در لالیگا پشت سر گذاشته و عموما نتایج خوبی در مستیا به دست آورده است. آن ها در کل سال های 2016 و 2017 سه بار پیاپی در مستایا به پیروزی رسیدند. تیم زرد پوش از زمان آخرین بازگشت به لالیگا واقعا رشد کرده و طی هفت فصل گذشته تنها یک بار پایین تر از رتبه هشتم  جدول قرار گرفته است؛ ثبات و قدرتی که آن ها را به یک رقیب جدی برای والنسیا تبدیل کرده است. این تیم حتی در فصل 06-2005 به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و فقط یک پنالتی مانع حضور آن ها در بازی فینال شد.

 

 

1578001

 

 

اما والنسیا یک قدرت کلاسیک در فوتبال اسپانیا محسوب می شود و یکی از 9 تیمی است که جام لالیگا را بالای سر برده است. آن ها همچنین از سال 1985 هیچ سقوطی را تجربه نکرده اند. اگر چه والنسیا در سال 2019 قهرمانی کوپا دل ری را هم به دست آورد اما آن ها در سال های اخیر از ثبات همیشگی دور بوده اند اما در عین حال بازی جمعه شب می تواند غیر قابل پیش بینی و بسیار جذاب باشد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها