کد خبر : 1742007 | 17 اسفند 1399 ساعت 12:52 | 8.1K بازدید | 3 دیدگاه

بنزما-سوارز:

سرنوشت دربی مادرید در دست شماره 9ها

کریم بنزما و لوئیس سوارز بهترین شماره 9‌های یک دهه اخیر فوتبال اسپانیا بوده‌اند و امشب قرار است بازیکنان تعیین‌کننده دربی مادرید باشند که می‌تواند به کورس قهرمانی لالیگا سر و شکل بدهد.

سرنوشت دربی مادرید در دست شماره 9ها

به گزارش "ورزش سه"، اتلتیکومادرید امیدوار است لوییس سوارز به گلزنی برگردد و رئال‌مادرید امید دارد کریم بنزما برای این بازی مهم بتواند به زمین مسابقه برسد. مهاجم اروگوئه‌ای در 17 بازی مقابل رئال‌مادرید 11 گل زده اما در پنج بازی اخیر برابر این تیم ناکام بوده، آن هم در مقطعی سخت و در مسیر نزول که تیمش هم افت کرده و از شرایط ایده‌آل فاصله گرفته بود.


بنزما یک‌بار دیگر در این فصل بهترین گلزن رئال به حساب می‌آید اما در سه بازی اخیر حاضر نبوده و همین جمعه به تمرین‌های تیم برگشته است. حالا به نظر می‌رسد زیدان روی مهاجم موفقش ریسک کند و او را در این بازی که باید برنده‌اش شوند، با وجود مشکلاتی که این اواخر در ناحیه قوزک پا داشته است در ترکیب اصلی قرار دهد. مربی چاره دیگری ندارد.

 

1578804


اتلتیکو اگر این بازی خانگی را ببرد، با یک بازی کمتر نسبت به رئال هشت امتیاز جلو می‌افتد. پیروزی تیم زیدان فاصله را به دو امتیاز کاهش می‌دهد و این یعنی اگر اتلتیکو می‌خواهد دوباره حاشیه امنی برای خود درست کند، باید چهارشنبه‌شب بازی عقب‌افتاده‌اش با اتلتیک‌بیلبائو را ببرد.
هر دو تیم منتظرند مهاجمان نوک خود شرایط بدنی و فرم ایده‌آلی که باعث شده تا این حد برای‌شان مهم شوند را دوباره پیدا کنند. سوارز در 26 بازی 16 گل زده و 2 پاس گل داده اما آخرین گل او تقریباً به دو ماه قبل مربوط می‌شود. در این 475 دقیقه که موفق به گلزنی نشده در واقع بد بازی نکرده، همچنان خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد، به‌طور متوسط در هر بازی سه ضربه به سمت دروازه حریفان زده اما دیگو سیمئونه لازم دارد او در فهرست گلزنان تیمش قرار بگیرد.


بنزما هم به همین اندازه برای رئال اهمیت دارد. او در 28 بازی در رقابت‌های مختلف این فصل 17 گل زده و 5 پاس گل داده. مصدومیت باعث شد به بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین آتالانتا نرسد و بدون او، رئال یک مهاجم نوک تخصصی نداشت. ماریانو فعلاً مصدوم و بیرون است و لوکا یوویچ به‌صورت قرضی به آینتراخت فرانکفورت برگشته. رودریگو در حالت آماده‌باش است و اگر بنزما به این بازی نرسد، جایش را می‌گیرد.

 

1579575


رئال‌مادرید همچنین فدریکو والورده را بعد از مدتی طولانی مصدومیت در اختیار دارد و او هم می‌تواند از عمق در کارهای هجومی مشارکت کند اما سرخیو راموس، دومین گلزن فصل قبل رئال و دنی کارواخال که در بازی رفت گل زد، هر دو به این بازی نمی‌رسند. ادن هازارد که انتظار زیادی از او می‌رفت نیز بازی نمی‌کند.


سوارز آماده است، خیلی بیشتر از حد تصور بارسلونا در این مقطع از فصل که باعث شد او را در تابستان به رقیب قهرمانی‌شان در لالیگا واگذار کنند.


هواداران اتلتیکو خود را به قهرمانی نزدیک احساس می‌کنند و بازیکنان هم برای اینکه چنین حسی به دست آورند، باید عملکرد بهتری از خود نشان دهند. هواداران برنامه‌ای برای استقبال از اتوبوس تیم در بدو ورود به استادیوم ترتیب داده‌اند و بعد از 12 ماه که نمی‌توانند بازی تیم‌شان را در واندا متروپولیتانو تماشا کنند، قرار است عده زیادی در ساعت‌های منتهی به بازی در آونیدا دی آرسنتالس جمع شوند. می‌دانید، وقتی هواداران از اتوبوس تیم استقبال کنند، قهرمانی نزدیک است. کافی است از سوارز سؤال کنید که درباره جمع شدن هواداران لیورپول در بیرون آنفیلد برای دیدن اتوبوس تیم وقتی در سال 2014 شانس قهرمانی لیگ برتر داشت، حرف زد: «برای بیشتر بازیکنان دیدن این حمایت یک منبع انگیزه قوی می‌شود. برای دیگران ترساننده است.»


لیورپول در نهایت در آن سال قهرمان نشد اما سوارز با بارسلونا چهار قهرمانی به دست آورد و لیورپول بدون او سال گذشته قهرمان شد. همان موقع که لیورپول قهرمانی سال 2014 را از دست می‌داد، اتلتیکومادرید در حال بردن لالیگا بود. حالا دوباره نزدیک شده‌اند، پیروزی در بازی امشب یعنی هشت امتیاز برتری و یک بازی کمتر در حالی که تنها 12 بازی تا پایان فصل باقی مانده. آنها نیاز دارند سوارز موفق باشد و مثل همیشه به رئال‌مادرید گل بزند.


زیدان به بنزما درون زمین احتیاج دارد و کارهایی که بعد از جدایی کریستیانو رونالدو برای تیم کرده، تکرار کند. رفتن فوق‌ستاره پرتغالی به او اهمیتی بیش از پیش داده است.
دوتا از بهترین مهاجمان نوک لالیگا در حالی که بهترین روزهای خود را سپری نمی‌کنند باید خودی نشان دهند، چون تیم‌شان بیش از همیشه به آنها نیاز دارد.

 

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها