کد خبر : 1742264 | 18 اسفند 1399 ساعت 12:45 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

هاشمی: برای المپیک نیاز به حمایت بیشتری داریم

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: امیدوارم مشکل فشنگ حل شود، ما نیاز به حمایت بیشتری داریم.

هاشمی: برای المپیک نیاز به حمایت بیشتری داریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، الهام هاشمی در نشست خبری فدراسیون تیراندازی، گفت: ما در ابتدا مشکل فشنگ داشتیم و تمرین به خاطر شرایط کرونا فقط صبح تا ظهر انجام می‌شد. خواسته‌های من بیشتر حول و حوش این مسائل بود. در نهایت ما به توافق رسیدیم و امیدواریم مشکل فشنگ حل شود. ۳۰ هزار فشنگی که در اختیار باشگاه‌ها بود را فدراسیون خریداری کرد اما برای المپیک نیاز به حمایت بیشتر داریم.

 

اگر امکان تهیه فشنگ نباشد، باید در خارج از کشور اردو داشته باشیم تا با فشنگ تمرین کنیم. امیدوارم این امکان بعد از عید فراهم شود چون در گذشته و قبل از المپیک هم این اردوها انجام می‌شد.

وی در خصوص تاثیر مسابقات آنلاین گفت: مسابقات با حضور چند کشور برگزار شد و از نظر من از هیچ چیز بهتر بود. یک سالی بود در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بودیم و باید روحیه جنگندگی پیدا می‌کردیم. کیفیت مسابقات مناسب بود و من از آن رضایت داشتم. فقط مسابقات لیگ فشرده انجام شد و این باعث خستگی تیراندازان می‌شد. چون هیچ مسابقه‌ای نبود نیاز به حضور در مسابقات چه آنلاین و چه حضوری داشتند. قرار بود تا آخر امسال نفرات جایگزین معرفی شوند و در سال جدید نفرات اصلی مشخص شوند. بیشتر سهمیه‌ها دو رشته‌ای هستند. در لیگ نفراتی بودند که موفق عمل کرده‌اند اما آن‌ها تک رشته‌ای هستند. در این شرایط هم نمی‌توان تیرانداز ساخت چون فشنگ‌ها کم است. انتخابی ما قرار بود که با توجه به جام جهانی هند و کره باشد.

 

وی گفت: اگر بتوانیم به خواسته‌هایمان برسیم، قطعا رکوردها بهتر خواهد شد. اگر مشخص شود که هر فردی در چه مسابقه‌ای شرکت و تمرین بیشتر می‌کند، قطعا رکورد بهتر خواهد شد. اگر چیزهایی که لازم است فراهم شود، امیدوارم بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشیم.

هاشمی در خصوص وضعیت حسین باقری و کسب سهمیه گفت: با توجه به رنکینگ مسابقات از سال ۲۰۲۰ امتیازات ۱۰ برابر شده است. مسابقات هند تاثیر زیادی خواهد داشت. ممکن است به خاطر نداشتن مسابقه کمی افت داشته باشیم. حسین باقری امتیازش ۲۴ است و با قانون جدید، مسابقات امتیاز بیشتری دارند. ممکن است نفرات دیگری هم شانس داشته باشند. سهمیه رنکینگ تنها دو شانس است و به بالاترین رنکینگی داده می‌شود. اواخر خرداد و بعد از پایان مسابقات سهمیه داده می‌شود. اکنون اصلا نمی‌توان گفت چه کسی شانس دارد.

 

وی در ادامه افزود: از بعد فنی دوست داشتم المپین‌ها در مسابقات جام جهانی شرکت کنند. همیشه قبل المپیک ۳ جام جهانی بود اما اکنون تنها یک مسابقه مانده است. دوست داشتم تیراندازان بیشتر در مسابقات شرکت کنند. سلامتی ورزشکاران برای ما در درجه اول است. کمیسیون پزشکی در این خصوص نظر داشتند و صلاح ندانستند که اعزام انجام شود.

کهرنگی نایب رئیس بانوان در این نشست و در تکمیل صحبت‌های هاشمی، گفت: به کمیته پزشکی درخواست کتبی دادیم، آقای بهرامی‌نژاد صلاح ندانست چون تیم‌های اعزامی واکسن دریافت کرده‌اند. بعد از این نظر، کمیسیون پزشکی برگزار نشد.

دیدگاه‌ها