کد خبر : 1742280 | 18 اسفند 1399 ساعت 13:35 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

دادگر:

امیدوارم سبد سهمیه تیراندازی در المپیک پُر بارتر شود

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: تیراندازی فوتبال نیست که درآمدزا باشد و باید امکانات به رایگان در اختیارمان قرار بگیرد.

امیدوارم سبد سهمیه تیراندازی در المپیک پُر بارتر شود

به گزارش "ورزش سه" از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، نشست خبری رئیس فدراسیون تیراندازی با اصحاب رسانه امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.


علی دادگر در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ان‌شاالله که سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای ایران باشد و گشایش اقتصادی، سیاسی و مالی بر کشورمان حاکم شود. سال اخیر بسیار پرفراز و نشیب برای فدراسیون تیراندازی سپری شد. ابتدای سال در شرایطی که برای المپیک حاضر می‌شدیم، با بیماری کرونا مواجه شدیم و به برنامه‌های روتین تدوین شده توسط مربیان ملی دادیم. نهایتاً در نیمه دوم سال توانستیم مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه کسب کنیم تا مسابقات لیگ و آزاد برگزار شود که موفقیتی نسبی برای فدراسیون تیراندازی بود. ستاد مبارزه با کرونا اصلاً اجازه برگزاری لیگ را به ما نمی‌داد که بالاخره توانستیم به زحمت زیاد و محدودیت‌های خاصی این امر را محقق کنیم. اگرچه دیر شد اما برگزار شد و با مشارکت مربیان عزیز توانستیم لیگ را به سرانجام برسانیم.
وی افزود: ورزشکاران نو ظهوری در مسابقات امسال داشتیم که امید است پشتوانه‌های خوبی برای تیم‌های ملی‌مان باشند. برای نخستین بار لیگ جدید اهداف پروازی را ابداع و ترسیم کردیم که عواید بسیاری زیادی برای‌مان داشت. برگزاری منظم لیگ‌ها باعث می‌شد که تیم‌های ملی ما به موفقیت‌های بین‌المللی برسند و تصمیم گرفتیم که این موضوع برای اهداف پروازی هم شکل گرفت.


رئیس فدراسیون تیراندازی درباره برنامه های آتی فدراسیون گفت: در سال ۱۴۰۰ در معرض آزمون بزرگی به‌نام المپیک هستیم. زحمات همکارانم در فدراسیون باعث شد تا ۶ سهمیه مستقیم حضور در توکیو را کسب کنیم و امیدواریم که حاصل آن زحمات را در المپیک توکیو کسب کنیم. همچنین در پایان سال با اعزام تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه به مسابقات هندوستان مواجه هستیم تا سبد سهمیه‌های ما پربارتر شود. پس از آن قرار بود مسابقات کره جنوبی برگزار شود که لغو شد و اردوی آلمان هم به همین مشکل دچار شد. تنها مسابقه ممکن مسابقات آذربایجان است که امیدواریم در تیرماه بتوانیم در باکو شرکت کنیم.



دادگر در ادامه بیان کرد: تیراندازی الان یک خانواده متحد و قدرت‌مند دارد و مسائلی که با خانم هاشمی وجود داشت، حل شده. مشکلات ایشان به امکانات فنی و اداری تیم‌ ملی بازمی‌گشت که سعی کردیم آن‌را برطرف کنیم. ایشان تا پایان المپیک ۲۰۲۰ در تیم ملی خواهند بود و امیدواریم باز هم حضور داشته باشند. در هر خانواده اختلاف نظر وجود دارد و ما هم‌ مستثنی نیستیم. خواسته‌های وی تامین شده، ولی برخی خارج از اراده فدراسیون و کشور است.
او با تاکید بر پرداخت حقوق ملی پوشان ادامه داد: مشکلی که درباره حقوق بچه‌های تیم ملی وجود داشت، برطرف شده و تمام نیازهای ملی‌پوشان توسط فدراسیون تیراندازی و با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تامین می‌شود. ادارات کل استانی هم به ورزشکاران کمک می‌کنند تا مشکلی وجود نداشته باشد و گلایه‌ای پیش نیاید.
رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به مشکل همیشگی مهمات تاکید کرد: در سال‌های گذشته مشکلات حضور در مسابقات و تامین مهمات را داشتیم اما شیوع بیماری کرونا مشکلات ما را ۱۰چندان کرد. تامین مهمات ما سابقاً از راه اعزام‌ها انجام می‌شد اما فعلاً این امکان برای ما فراهم نیست. با حداقل‌ها باید بسازیم و کاری بکنیم کارستان. تعدادی فشنگ‌ برای تمرینات آتی از آلمان خریداری شده بود که هواپیمایی کشور مبدا صرفاً نصف آن‌را تحویل داد و مابقی‌اش نزد همکاران ما در آلمان محفوظ هست.
رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص عدم اعزام 5 تیرانداز المپیکی به جام جهانی در هند گفت: مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم اعزام داشته باشیم و برنامه‌های ما تحت‌الشعاع شرایط کرونایی قرار گرفته است. حفظ سلامتی بچه‌ها در شرایط کرونایی از اولویت‌های ماست و این تصمیم‌گیری‌ها بر اساس خرد جمعی‌ست. در این رابطه با مربیان نشست داشتیم و نتیجه بر این بود که تنها کسانی که شانس کسب سهمیه المپیکی دارند به مسابقات گزینشی اعزام شوند و این تشخیص فنی بوده. فروغی با توجه به اینکه در مسابقات کمتری شرکت کرده بود، به خواست مربی به هند اعزام می‌شود.


دادگر در پاسخ به سئوالی درباره ترکیب تیم اعزامی به المپیک بیان کرد: در فدراسیون به‌دنبال شفافیت هستیم و سهمیه‌ها متعلق به کشور هست، نه فرد. به‌دنبال اعزام بهترین‌ها هستیم و مطابق با شیوه‌نامه خود تصمیم به اعزام می‌گیریم. فکر می‌کنم کسانی که به المپیک اعزام شوند، همین‌هایی خواهند بود که سهمیه‌ها را کسب کرده‌اند.


وی در خصوص وضعیت بدهی لازلو سوچک مربی سابق تیم ملی اظهار داشت: آقای لازلو یکی از مربیان خوب تیراندازی دنیاست که ما مدیون زحمات‌شان هستیم. بنیان موفقیت‌های ما در تیراندازی از کارهای ایشان بوده و مربیان زیادی هم در سطح جهانی تربیت کرده‌اند. ایشان قرارداد سنگینی داشتند و اگر امروز بود، به‌هیچ‌عنوان همکاری مقدور نمی‌شد. ایشان حدود ۸۰ هزار دلار از کشورمان طلب‌کار بودند که تمام آن تسویه‌حساب شده و به هیچ عنوان به هیچ مربی خارجی بدهی نداریم. این بدهی‌‌ها از گذشتگان وجود داشت و حدود ۱۷.۵ میلیارد تومان بدهی داشتیم که به‌جز شرکت توسعه و تجهیز، طلب‌کاری نداریم.


دادگر افزود: در رابطه با پرداخت‌هایی که به ورزشگاه آزادی داشتیم، به‌روز هستیم اما درباره شرکت تجهیز گلایه‌ای‌ست که همه فدراسیون‌های ورزشی دارند. یک‌سری امکانات حاکمیتی در اختیار ماست که نباید حتی ریالی به شرکت تجهیز بدهیم، آنها باید کمک کنند و استفاده کردن از امکانات و اردوها با اجاره دادن منطقی نیست. شخصاً قراردادها را امضا نکردم و تا زمانی که باشم هم امضا نمی‌کنم‌. فدراسیون تیر‌اندازی نیازمند توجه و کمک است، مثل فوتبال نیستیم که درآمدزا باشیم. باید امکانات به رایگان در اختیارمان قرار بگیرد و بدهی‌هایی که از گذشته مانده، باید با کمک وزارت ورزش حل شود. اگر به شرکت توسعه پرداخت داشته باشیم، چیزی از بودجه ما برای اعزام‌‌ها نمی‌ماند. بدهی به شرکت توسعه از گذشته است. در سه سال گذشته چیزی اجاره نکردیم. امیدوارم در وزارت ورزش و شرکت توسعه این مسئله حل شود.


رئیس فدراسیون تیراندازی درباره استفاده از اسپانسرها برای کمک به این رشته تاکید کرد: اسپانسرها اغلب جذب رشته‌هایی مثل فوتبال می‌شوند و به تیراندازی توفیقی نداشته‌اند. مشکلات اقتصادی در سبد اسپانسرها هم موثر بوده اما امسال در مسابقات لیگ توانستیم چند اتفاق خوب را سپری کنیم که عواید آن حتی به تیم‌های ملی هم رسید. سلاح‌های ما کاملاً به‌روز هستند و مشکلات مرتفع شده اما مشکل فشنگ داریم و تشدید هم شده. وقتی پروازی وجود ندارد و ویزا نمی‌دهند، اعزام خارجی هم نخواهیم داشت و کرونا این‌گونه هم بر تیراندازی ایران تاثیر گذاشته. با توجه به کسب بیش‌ترین سهمیه، مورد توجه وزارت‌خانه و کمیته ملی هم هستیم و با اعتباراتی که وجود داشت و اسپانسر‌ها، توانستیم مسائل را تا حد امکان برطرف کنیم.


وی در پاسخ به انتقادات رسانه ها مبنی بر عدم پاسخگویی گفت: در فدراسیون به این‌ جمع‌‌بندی رسیده‌ایم که به جهت آرامش ملی‌پوشان، فقط هر چند ماه یک‌بار نشست خبری بگذاریم و به سوالات پاسخ بدهیم. برخی‌ها با سوالات خود آرامش بچه‌های تیم ملی را برهم می‌زنند و این رویکرد صحیحی نیست که فقط به ایران ضرر و زیان می‌رساند.

دیدگاه‌ها