کد خبر : 1742458 | 20 اسفند 1399 ساعت 23:45 | 29.7K بازدید | 0 دیدگاه

پنج چیزی که شاید درباره دربی سویل ندانید

دربی جذاب اسپانیا؛ جدالی با سابقه نتیجه ۲۲-۰

در این گزارش به پنج چیزی که شاید درباره دربی سویل ندانید اشاره می کنیم.

دربی جذاب اسپانیا؛ جدالی با سابقه نتیجه ۲۲-۰

به گزارش "ورزش سه"، دربی سویا یک مسابقه بسیار پرهیجان محسوب می‌شود و همواره اتفاقات جذابی در این رقابت رخ داده است؛ از سورئال تا غیر قابل باور. در اینجا ما به پنج مورد از آن ها که شاید درباره این جدال ندانید اشاره می کنیم.

 

دیداری با تاریخ طولانی
اولین دیدار رسمی بین دو تیم سویا و بتیس در سال 1915 برگزار شد؛ یعنی چندی بعد از آغاز فعالیت رئال بتیس. در این بازی بتیس به لطف گل آلبرتو هنکه مقابل سویا به پیروزی رسید و با جام قهرمانی که به آن ها اهدا شد در شهر رژه رفتند. به طور غیر رسمی نیز اولین دربی بین دو تیم در سال 1909 انجام شد. با این حال نتیجه این مسابقه مشخص نیست و تا به اینجا به شکل یک راز باقی مانده است.

 

هر دو این تیم ها لالیگا را فتح کرده اند؛ دو باشگاه از 9 باشگاهی که در طول تاریخ موفق به کسب این عنوان شده اند
این دو تیم در میان موفق ترین و شاخص ترین باشگاه های تاریخ فوتبال اسپانیا قرار دارند.  رئال بتیس اولین عنوان قهرمانی لالیگا در این شهر را بدست آورد و با هدایت پاتریک اوکانل ایرلندی در فصل 35-1934 به مقام قهرمانی رسید.  سویا یک دهه بعد به این مهم دست یافت و در پانزدهمین دوره از تاریخ لالیگا با یک امتیاز بیشتر از بارسلونا این مقام را از آن خود کرد.

 

 

1580254

 

 

خوزه آنتونیو ریس رکورد گلزنی در قرن بیست و یکم را در اختیار دارد
خوزه آنتونیو ریس، افسانه زادگاهش، که در یک حادثه جاده ای در سال 2019 به طرز غم انگیزی درگذشت با 5 گل زده بهترین آمار را در سویا دارد. فردی کانووته و کوین گامیرو، دو مهاجم ایتالیایی الاصل بعد از ریس قرار دارند. در بتیس اما بنات اچبریا از این حیث رکورد دار است. بازیکنی که تا تابستان 2020 در بیلبائو بازی می کرد.

 

دربی سویل در لیگ اروپا
این دو تیم در لیگ اروپا نیز رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند. جایی که در مرحله یک هشتم نهایی فصل 14-2013 مسابقات به مصاف هم رفتند. هر دو تیم یک بازی را با نتیجه 2-0 به پیروزی رسیدند اما در ضربات پنالتی این سویا بود که 4-3 پیروز شد تا هواداران بتیس با ناامیدی فراوان راهی خانه شوند.

 

 

1580257

 

 

بازی 22-0
یک قرن است که مورخان بر سر آنچه در هنگام دیدار رئال بتیس و سویا در سال 1918 اتفاق افتاده است بحث می کنند. آن چه مشخص شده این است که سویا با نتیجه عجیب 22-0 در آن مسابقه به پیروزی رسیده است. البته اعتقاد بر این است که بتیس در اعتراض به حکمی مبنی بر محرومیت دو بازیکن آن ها، تیمی شامل بازیکنان کم سن و سال خود را به زمین فرستاده است.

 

 

1580255

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها