کد خبر : 1742469 | 19 اسفند 1399 ساعت 11:51 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

کامران پا پس نکشید، اما رقیب یل جویبار نشد

حسن یزدانی؛ برنده انتخابی جذاب و تماشایی

حسن یزدانی با برتری مقابل کامران قاسمپور در تک مسابقه انتخابی وزن 86 کیلوگرم تیم ملی صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شد.

حسن یزدانی؛ برنده انتخابی جذاب و تماشایی

به گزارش "ورزش سه"، با نظر کادرفنی تیم ملی پیش از شروع سال 1400 مسابقات انتخابی وزن 86 کیلوگرم بین دو مدعی این وزن یعنی حسن یزدانی و کامران قاسمپور برگزار شد. 


حسن یزدانی که شانس کسب مدال طلای المپیک به شمار می رود، بدون حرف و حدیث مثل سال های قبل در این مسابقه انتخابی شرکت کرد. قاسمپور که خودش یک مدعی محسوب می شود و در مسابقات آسیایی و جهانی در رده های سنی دیگر توانسته مدال های خوشرنگی کسب کند، امروز برای چندمین بار در سال های اخیر برابر همشهری خود ایستاد.


یل جویبار که بدون شک به گرفتن انتقام از دیوید تیلور در فینال المپیک توکیو فکر می کند، برخلاف رقبای خارجی خود خیلی سخت با قاسمپور کشتی گرفت. با گذشت بیش از یک دقیقه از کشتی در حالی که حملات یزدانی به در بسته می خورد، داوران یک امتیاز به یزدانی و یک اخطار به قاسمپور دادند.


روی زیرگیری قاسمپور این حسن یزدانی بود که توانست حریفش را خاک کند و دو امتیاز دیگر بگیرد تا وقت اول 3 بر صفر به سود او به پایان برسد.


در یک دقیقه ابتدایی وقت دوم اما قاسمپور با یک حمله برق آسا به پاهای یزدانی رسید و دارنده طلای المپیک ریو را خاک کرد تا کشتی 3 بر 2 ادامه پیدا کند.
بازهم ضدحمله حسن یزدانی در حالی که قاسمپور به امتیاز احتیاج داشت، باعث شد تا نابغه جویباری دو امتیاز دیگر کسب کند و با خیال راحت تری یک دقیقه پایانی کشتی را پشت سر بگذارد. 


حالا با این پیروزی حسن یزدانی که سهمیه المپیک را هم در اختیار دارد، بدون حرف و حدیث و با خیالی راحت می تواند برای رسیدن به دومین طلای المپیک دورخیز کند.

دیدگاه‌ها