کد خبر : 1742892 | 21 اسفند 1399 ساعت 14:33 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

سومین تقابل استقلال و پیکان در جام حذفی

استقلال و پیکان پیش از بازی امروز، تاکنون دوبار در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفته اند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و پیکان که قرار است امروز در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی به مصاف هم بروند، تاکنون تنها دوبار در این جام با یکدیگر تقابل داشته اند که در هر دو دیدار، سهم آبی پوشان پیروزی بوده است.


نخستین بار دو تیم در جام حذفی، در خرداد 1380 به مصاف هم رفتند. در آن زمان و در تصمیمی عجیب و غریب، رقابت های جام حذفی ساعت 10 صبح برگزار می شد. صمد مرفاوی با ترکیبی از بازیکنان جوان، هدایت استقلال را برعهده سپرد. دو تیم در استادیوم شیرودی روبروی هم قرار گرفتند که استقلال با 3 گل از سد حریف خود گذشت.


در آن دیدار، حمدی تبریزی، علیرضا واحدی نیکبخت و مهدی صالح پور گلزنان استقلال بودند. بازیکنانی نظیر مسعود قاسمی، سعید بیگی، مجاهد خذیراوی، بهزاد داداش زاده و پیروز قربانی در ترکیب آن روز استقلال به میدان رفتند. آبی پوشان در آن فصل و در دیدار نیمه نهایی مغلوب فجرسپاسی شدند.

 

1580992


دومین دیدار دو تیم در جام حذفی نیز به خرداد 1383 بازمیگردد. در آن فصل، بازیکنی نظیر عرفان اولروم در تیم پاسارگادی که امیر عابدینی مالکیتش را برعهده داشت، چهره شد. استقلال به سختی و با نتیجه سه بر دو از سد این تیم گذشت و حریف پیکان شد. در روزی که اولروم هر دو گل پاسارگاد را وارد دروازه آبی پوشان کرده بود.


دیدار استقلال و پیکان در مرحله یک چهارم نهایی گلی را در پی نداشت و کار به وقت های اضافه کشیده شد. در آن زمان که قانون گل طلایی در فوتبال وجود دارد، استقلال با تک گل رضا عنایتی از سد پیکان گذشت و به مرحله بعد صعود کرد. استقلال با قلعه نویی در آن سال به بازی فینال نیز راه یافت ولی در نهایت مغلوب سپاهان شد.

دیدگاه‌ها