کد خبر : 1743023 | 21 اسفند 1399 ساعت 23:49 | 109.3K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی دیاباته، سرنگونی نادری و گل دانشگر

نظرات کارشناسان داوری: پیکان – استقلال

تصمیمات حمید حاج ملک در بازی استقلال و پیکان جنجالی بود و دو تیم بر سر دو صحنه پنالتی و گل دوم استقلال، معترض بودند.

نظرات کارشناسان داوری: پیکان – استقلال

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در جدالی سخت و نفس گیر، موفق شد پیکان را در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی شکست داده و به دور بعدی صعود کند. این دیدار صحنه جنجالی زیادی داشت که قضاوت حمید حاج ملک را تحت الشعاع خود قرار داد.


ابتدا و در دقیقه 14 ضربه ایستگاهی وریا غفوری به تیر دروازه برخورد کرد که شیخ دیاباته برای باز کردن ریباند توپ اقدام کرد که با خطای مجید عیدی سرنگون شد. داور ابتدا با اعلام خطای پنالتی، عیدی را از زمین مسابقه اخراج کرد ولی پس از اعتراض های شدید پیکانی ها، رنگ کارت را از قرمز به زرد تغییر داد.

 

1581221


در دقیقه 38 نیز ارسال خوب نادری از سمت چپ با ضربه دقیق دانشگر همراه شد و این بازیکن گل دوم تیمش را به ثمر رساند. بازیکنان پیکان اعتقاد داشتند که دانشگر در شرایط آفساید این گل را به ثمر رسانده است ولی علی میرزابیگی کمک اول حاج ملک، اعتقادی به آفساید نداشت.


صحنه مشکوک سوم نیز در دقیقه 43 رخ داد. جایی که حرکت انفرادی زیبا محمد نادری و عبور او از دو بازیکن پیکان، این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد ولی نادری درون محوطه جریمه سرنگون شد که حاج ملک اعتقادی به پنالتی نداشت.


کارشناسان داوری نظرات خود را در خصوص این صحنه ها اعلام کرده اند:

 

 

1581224

 

* خطای پنالتی برای استقلال و کارت زرد به عیدی:


نوید مظفری: پنالتی درست بود ولی طبق قانون که گویا برخی از داوران از آن اطلاع ندارند، وقتی جدال بر سر توپ باشد؛ پنالتی است و رنگ کارت باید زرد باشد که داور به اشتباه کارت قرمز نشان داد و در ادامه این اشتباه خود را درست کرد.


حیدر سلیمانی: حاج‌ملک قضاوت خوبی نداشت. در همان دقایق ابتدایی پنالتی اعلام شده به سود استقلال کاملاً صحیح بود، ولی کارت قرمزی که حاج‌ملک به بازیکن پیکان نشان داد کاملاً اشتباه بود، چون وقتی مدافع امکان استفاده از توپ را دارد، باید با کارت زرد جریمه شود، مگر اینکه مدافع با دست بازیکن را هُل بدهد تا پیراهنش را بکشد. به نظرم در این صحنه کمک داور به داد حاج‌ملک رسید و نجاتش داد.


حسین عسگری: تصمیم، تصمیم درستی بود اما اگر داور اعتماد به نفس و تسلط کافی روی تصمیم خودش داشته باشد نباید دچار تردید شود که با دیگران مشورت کند و این فشارها به وجود بیاید. داور ابتدا کارت قرمز داد. بعد اعتراض شد و کارتش را عوض کرد؛ این تصمیم در کل درست بود اما نحوه اجرا باعث ایجاد آن هجمه‌ها شد. کارت زرد درست بود. طبق قانون اگر موقعیت مسلم گل با خطاهای دست، هول دادن، گرفتن و یا کشیدن گرفته شود کارت قرمز دارد اما غیر از این چون پنالتی هم اعلام می شود کارت زرد می‌دهند.

 

1581223

 

* سرنگونی نادری درون محوطه جریمه:


نوید مظفری: محمد نادری در محوطه جریمه سرنگون شد، خطایی رخ نداد و پنالتی نبود.
حیدر سلیمانی: در دقیقه 42 محمد نادری در محوطه جریمه سرنگون شد که داور به درستی بازی را ادامه داد و این صحنه هم پنالتی نبود.
حسین عسگری: در این صحنه نادری تعادلش را از دست داد و خطایی اتفاق نیفتاد. در کل صحنه خاص دیگری در بازی وجود نداشت.

 

1581224

 

1581225

 

* گل دوم استقلال:


نوید مظفری: در این صحنه آفسایدی نبود. این گل روی ارسال نادری و ضربه دانشگر به ثمر رسید و شیخ دیاباته نقشی در به ثمر رسیدن گل نداشت.
حیدر سلیمانی: به نظرم کتف مهاجم استقلال در موقعیت آفساید بود، ولی با چشم غیرمسلح نمی‌شود در این صحنه تصمیم گرفت. اگر VAR داشتیم این صحنه آفساید بود.
حسین عسگری: گل استقلال درست بود.

دیدگاه‌ها