کد خبر : 1743062 | 22 اسفند 1399 ساعت 11:22 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

پوریا ساوه: رفتم تا به جوانان انگیزه بدهم

پوریا ساوه شمشکی یکی از دلایل اصلی خداحافظی خود از دنیای قهرمانی را کمک به ورزشکاران جوان عنوان کرد تا انگیزه حضور در تیم ملی را داشته باشند.

پوریا ساوه: رفتم تا به جوانان انگیزه بدهم

به گزارش "وذرزش سه" به نقل از ایسنا، پوریا ساوه شمشکی کاپیتان تیم ملی اسکی ایران در جریان مرحله اول لیگ آلپاین از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

 

ساوه‌شمشکی در گفت‌وگو با ایسنا به خداحافظی خود اشاره و بیان کرد: هر کسی باید یک روز برود و فکر کردم که بهتر است در اوج خداحافظی کنم. این موضوع را  قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا با همسرم در میان گذاشتم و ۹۰ درصد آماده خداحافظی بودم اما از آنجایی که همسرم جواب مطمئنی نداد، مردد شدم. در مسابقات ایران احساس کردم که بهترین وقت برای خداحافظی است.

 

او افزود: کسی جز پدر و همسرم در جریان نبودند و روز مسابقه هم به مربیانم گفتم. خوشبختانه آن روز همه جامعه اسکی و پیشکسوتان در پیست بودند و به نظرم خداحافظی خوبی داشتم.  

 

کاپیتان تیم ملی به خاطرات تلخ و شیرین حضور در عرصه قهرمانی اشاره کرد و گفت: تمام ۱۵_۱۶ سال حضورم در تیم ملی شیرین بود اما بهترین آن به حضور در المپیک  ۲۰۱۰ ونکوور و همچنین شرکت در چهار فینال قهرمانی جهان مربوط می‌شود. تلخ‌ترین خاطره هم به قبل از المپیک ۲۰۱۴ برمی‌گردد که روی مسابقات کسب ورودی تمرکز نکردم و وقتی نتایج را دیدم، احساس کردم که می‌توانستم به المپیک برسم. اتفاق تلخ دیگر خداحافظی از اسکی است.

 

ساوه شمشکی ادامه داد: جزو خانواده اسکی هستم و دوست دارم هر کمکی از دستم برمی آید برای پیشرفت این رشته انجام بدهم. البته هنوز تصمیم جدی در مورد مربیگری نگرفته‌ام.  آقای نظریان روز خداحافظی پیشنهاد داد که به بخش جوانان کمک کنم و باید ببینم در آینده چه پیش می‌آید. ریسک بزرگی است چون باید انگیزه را به جوانان بدهیم تا برای رسیدن به تیم ملی تلاش کنند.  

 

او با بیان اینکه انگیزه‌ام از خداحافظی، دادن فرصت به جوان‌ترها بود، ادامه داد: آنها به خاطر حضور نفرات فعلی فکر می‌کنند که تیم ملی دست‌نیافتنی است به همین دلیل  انگیزه ندارند و قوی نشده‌اند،  در صورتی که از نظر بدنی و تمرینی وضعیت خوبی دارند.   دوست داشتم با خداحافظی به آنها انگیزه بدهم.

 

ساوه شمشکی در مورد وضعیت اسکی جوانان ایران گفت:  متاسفانه شرایط خوب نیست. فدراسیون قبلی در بخش نونهالان و نوجوانان به صورت مقطعی با یک مربی خوب فرانسوی کار کرد و آن اسکی‌بازان می‌توانند با داشتن اردوهای تدارکاتی، پشتوانه تیم ملی باشند.

 

کاپیتان سابق تیم ملی اسکی به شرایط این رشته در ایران اشاره کرد و گفت: اسکی ایران پتانسیل قوی شدن و رسیدن به تیم‌های سطح دوم دنیا را دارد.  این اتفاق در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ افتاد اما مسائلی در فدراسیون پیش آمد که ما را از مسیر اصلی دور کرد. مشکلات با ریاست آقای نظریان تا حدودی حل شده است و برای اینکه بتوانیم خوب مسابقه بدهیم فقط به اردوهای تدارکاتی نیاز داریم چون دانش مربیان، پتانسیل و انگیزه ورزشکاران خوب است اما اردو کم داریم.

 

ساوه‌شمشکی در پایان گفت: این چند روز خیلی به من سخت گذشت اما هم‌تیمی‌ها و جامعه اسکی به من لطف داشتند. در این سال‌ها هم مسئولان و مربیان برایم زحمت کشیدند و به من اعتماد کردند.  از همه مهمتر مردم دیزین، شمشک و دربندسر دلسوزانه،  با مرام و معرفت با من برخورد می‌کردند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها