کد خبر : 1743159 | 22 اسفند 1399 ساعت 21:23 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

رفتار را من با داور می کردم، محروم می شدم؛

قاسمی: دیاباته روی بازیکن ما خراب شد

کاپیتان پیکان معتقد است حق آنها مقابل استقلال باخت نبوده و تنها نقطه تمایز در نتیجه گیری تیم فرهاد مجیدی اشتباهات داوری بود که از حریف شان برنده ساخت.

قاسمی: دیاباته روی بازیکن ما خراب شد 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و پیکان در یک بازی پرحاشیه در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف هم رفتند و در نهایت شاگردان مجیدی توانستند بعد پیروزی در لیگ، اینبار در جام حذفی به موفقیت رسیده و به مرحله بعدی برسند. این مصاف اما دیداری بود که پیکانی ها حسابی به داوری اعتراض داشتند. آرمان قاسمی درباره این بازی گفتگویی با خبرنگار ما داشت و حرف هایش را اینطور در مورد بازی و اتفاقاتش آغاز کرده است:« در این بازی ما پیکان عملکرد فوق العاد ای داشت و کاملا بازی را در اختیار داشتیم و جدا از یک بازی پایاپای در بعضی مواقع هم سرتر از حریف بودیم.  کارمان را با همین شرایط دنبال می کردیم اما متاسفانه یک مقدار فرق ما در این بازی اشتباهات داوری بود که به سود استقلال شد و به نفع ما نبود.»


او با اشاره به اشتباهات داوری اضافه کرد:« در صحنه گلی که داور پنالتی روی دیاباته گرفت در دوربین پشت دروازه صددرصد نشان می دهد که داور اشتباه کرده است و بازیکن ما نیم متر جلوتر از مهاجم استقلال بود و جایگیری بد داور باعث شد که این خطا به ضرر ما گرفته شود. از دوربین پشت دروازه هم زاویه به شکلی است که نشان می دهد بازیکن پیکان جلوتر از دیاباته بود و مهاجم استقلال روی او خراب شد.» 


آرمان قاسمی همچنین با اشاره به گل دوم استقلال که در شرایط آفساید به ثمر رسیده است، گفت: « متاسفانه کمک داوری که سمت ما بود به جای تمرکز روی قضاوت خودش مدام کارش شده بود کل کل و جواب دادن به بازیکنان ما و اصلا هیچ تمرکزی روی داوری اش نداشت. قطعا اگر تمرکزش روی داوری خودش بود قضاوت بهتری می کرد. واقعا بی جهت نیست می گوییم که بعضی داورها ادبیات درستی با بازیکنان ندارند و امیدوارم کمیته انضباطی همانطور که بازیکن را جریمه می کند، یک مرجع رسیدگی به اینچنین تخلفات از سوی داوران باشد که حق ندارند اینچنین رفتار کنند.

 

واقعا کمک داور حق ندارد با بازیکن کل کل کند و اگر بازیکنی بد حرف زد و اهانت کرد باید داور را صدا کند و از سوی قاضی میدان تذکر یا کارتی داده شود. دیدید که مجموعه این اتفاقات باعث که کرنر دقیقه 94 و ما خطای پنالتی رشید مظاهری روی پورامینی گرفته نشود و ما تاوان این مساله را دادیم. در جریان یک بازی یکی، دو اشتباه وقتی می شود 5 تا 6 اشتباه واقعا نباید توقع داشته باشید که بازیکنان یک تیم چیزی نگویند.»


مدافع پیکان با اشاره به اینکه آن ها اگر اشتباهات داوری نبود و عادلانه قضاوت می شد، می توانستند در این بازی حتی برنده باشند، گفت: « در اکثر دقایق از استقلال برتر بودیم و به جز دقایق آخر که استقلال از ضدحمله ها به نفع خودش استفاده کرد چون ما جلو کشیده بود در مجموع عملکردمان خوب بود. واقعا بازهم تاکید می کنم در دقایق حساسی پنالتی و خطاها به نفع ما گرفته نشد.»


آرمان قاسمی که گویا بحث و جدل ها در میانه زمین از سوی کمک داور با او بوده است، گفت: « واقعا توقع ما این است که کمیته داوران به این مسائل رسیدگی کند. باور کنید این برخورد را اگر من می کردم کمیته انضباطی بدون شک من را محروم یا جریمه می کرد. من کوچکترین بی احترامی به داور نمی کنم اما به نظرم در صحنه ای که همه از تلویزیون شنیدند اکثر تماشاگران متوجه این ماجرا شدند. قطعا باید با تخلف چه فنی و چه لفظی باشد برخورد شود.»


کاپیتان پیکان در مورد صحنه پنالتی ک داور بازی به نفع استقلال گرفت و حواشی زیادی داشت، اظهار داشت: « آقای حاج ملک داور خوبی است اما در مورد صحنه خطای پنالتی به نفع استقلال کار ما را در ادامه سخت کرد. قانون جدید اگر اشتباه نکنم می گوید اگر خطایی در محوطه جریمه رخ می دهد دیگر هم پنالتی و هم اخراجی را با هم لحاظ نمی کنند.»


قاسمی با اشاره به این موضوع که باید رسیدگی بیشتری به جامعه داوران شود، افزود: « داوران ما واقعا قشر مظلومی هستند و این مساله ای است که متفق القول همه می گویند و روی این مساله نظر دارند و باید شرایط را برای آنها به نحوی فراهم کنند؛ چه از لحاظ کلاس های آموزشی و چه از لحاظ مالی که در بازی تمام تمرکزشان روی مسابقه باشد و تاوان اشتباهات را یک تیم ندهد. ما داوران خوبی داریم که اگر به آنها خوب رسیده شود و امکانات درست باشد از درون آنها داوران درجه یک بین المللی همچون علیرضا فغانی ها را خواهیم داشت.»

 

کاپیتان پیکان در ادامه با تاکید بر اینکه باید حتما سیستم VAR در فوتبال ایران راه اندازی شود، گفت: « واقعا کمبود VAR هر روز با این اشتباهات داوری بیش از گذشته احساس می شود. پیکان در همین دو بازی که من برگشتم به این تیم از داوری ضرر کرده و نیم فصل هم در نساجی این شرایط را تجربه کردم. گل تراکتور در شرایطی که آفساید بود به ثمر رسید. پنالتی هایی هم که به ضرر این تیم اعلام و برایش گرفته نشده، نساجی را به این روز انداخته است. امیدوارم شرایط بهتر شود و اینچنین با اشتباهات داوری اندوخته های یک تیم از بین نرود.»

دیدگاه‌ها