کد خبر : 1743522 | 24 اسفند 1399 ساعت 09:47 | 51.4K بازدید | 5 دیدگاه

تکل وحشیانه روی کین و بازهم یک کینه قدیمی

هالندها از منچستریونایتد متنفرند! (عکس)

تکلی که 20 سال پیش روی کین بازیکن سابق منچستر روی پای پدر ارلینگ هالند زد، مانع بزرگی در راه پیوستن این بازیکن به منچستر یونایتد شده است.

هالندها از منچستریونایتد متنفرند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آینده ارلینگ هالند غول نروژی و بازیکن با استعداد و آینده دار دورتموند، به یکی از علامت سوال های بزرگ دنیای فوتبال تبدیل شده است. هالند که به همراه امباپه به نسل جدیدی از ستارگان دنیای فوتبال تبدیل شده است، ممکن است در پایان فصل از جمع زنبورها جدا و راهی تیم دیگری شود. از منچستر، رئال مادرید، بارسلونا، چلسی و... به عنوان تیم های خواهان او نام برده می شود ولی مشکل بزرگی در این میان وجود دارد که خط قرمزی روی نام منچستر کشیده و این بازیکن هرگز پیراهن شیاطین سرخ را بر تن نمی کند.


در بخش سرگرمی شبکه ورزشی talkSPORT به موضوع تیم آینده ارلینگ هالند ستاره آینده دار دورتموندی ها اشاره شد که در این میان هواداران لیدز یونایتد معتقدند که این بازیکن هرگز راهی منچستر نمی شود چرا که خانواده هالند به شدت از شیاطین سرخ متنفرند که علت این کینه به 20 سال پیش بازمیگردد. جایی که روی کین با تکلی وحشیانه بر روی پای آلفی هالند پدر ارلینگ هالند باعث مصدومیت شدید این بازیکن شد و هالند پدر پس از مدت کوتاهی به دلیل شدت آسیب دیدگی، هرگز نتوانست به میادین بازگردد و از فوتبال خداحافظی کرد.

 

1582008

 

1582005


حادثه موردنظر در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۰۱ افتاد، هنگامی که منچستریونایتد میزبان منچسترسیتی در ورزشگاه اولدترافورد بود. با این حال ریشه‌های این نبرد انتقام آمیز به مصدومیتی که روی کین در ۴ سال قبل از این بازی متحمل شد، مربوط می شود. در ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۷ منچستریونایتد باید برای بازی با یکی از رقیبان سنتی و نفرت‌انگیز خود، لیدز یونایتد، به الاند رود می رفت. «او به دست و پای من می پیچید»، روی کین این جمله را درباره آلفی هالند در بازی با لیدز در کتاب زندگی نامه خود در سال ۲۰۰۲ نوشته است: «۵ دقیقه بعد، من خودم را درست در مقابل هالند انداختم، سعی می کردم به جای اینکه به او ضربه بزنم، به او پشت پا بدهم تا جلوی حرکت او را بگیرم و او را متوقف کنم و می دانستم که انجام این کار باعث جریمه شدن من می شود اما اون لعنتی مرا کلافه کرده بود!»


با این حال، ضربه زدن به هالند در واقع باعث مصدوم شدن خود روی کین شد و رباط صلیبی پای چپ او پاره شد. در آن لحظه هیچ یک از بازیکنان لیدز از موضوع اطلاعی نداشتند اما هالند به همراه یکی دیگر از هم‌تیمی‌های خود، ودرال، به بالای سر روی کین آمدند و درحالی که کین روی زمین افتاده بود، او را به مصدومیتی دروغین و فریب دهنده متهم کردند. به دلیل اتمام تعویض های یونایتد، کین به زمین بازگشت که همین مسئله باعث افزایش شدت آسیب دیدگی او شد. 

 

1582009


چهار سال بعد از این اتفاق، هالند به منچسترسیتی پیوست. در بازی‌های پایانی فصل ۲۰۰۰ روی کین به طور ناگهانی و طی حرکتی شرورانه، تصمیم به انتقام گرفت. کین در کتاب زندگینامه خود راجع به تقابل با هالند، ۴ سال پس از مصدومیتش، می گوید: «به اندازه کافی صبر کرده بودم.» پس از اینکه تنها ۴ دقیقه از دربی شهر منچستر گذشته بود، کاپیتان منچستریونایتد در یک خطای وحشتناک و بسیار خشن بر روی زانوی راست هالند، باعث مصدومیت او شد. 


روی کین در این باره می گوید: «ضربه خیلی سختی به او زدم. توپ در آنجا بود (به گمانم) و من بعد از خطا بر روی او گفتم: بگیرش!» دیوید ایلری، داور مسابقه، بی درنگ کارت قرمز را به روی کین نشان داد درحالی که روی کین قبل از دریافت کارت از سوی داور، زمین مسابقه را ترک کرده بود و منتظر داور نمانده بود! با این حال قبل از خارج شدن از زمین، خم شد و به هالندی که بر روی زمین افتاده بود و از درد به خود می پیچید گفت: «دیگر جلوی من نایست و بابت مصدومیت‌های الکی به من نخند. به رفیقت ودرال هم بگو برای او هم دارم.»

 

1582006


در واقع این روی کین بود که پرده از این قضیه برداشت و با سخنان خود همه چیز را فاش کرد. با این حال، او پس از این اتفاق نیز هرگز ابراز پشیمانی نکرد. روی کین در کتاب دیگر خود با نام "نیمه دوم" که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد در این رابطه گفته بود: «هالند در بازی مقابل من، مدام در حال تحریک من بود. آب زیرکاه بودن او موجب ناراحتی من می شد. من قصد داشتم به او ضربه‌ای بزنم و به او بفهمانم که چه اتفاقی افتاده است. من قصد داشتم به او ضربه بزنم و پس از انجام این کار، رو به روی او ایستادم و گفتم: «بگیرش! از انجام این کار پشیمان نیستم. اما من به هیچ وجه نمی ‌خواستم باعث مصدومیت او شوم.»

دیدگاه‌ها