کد خبر : 1743861 | 25 اسفند 1399 ساعت 18:16 | 44.4K بازدید | 2 دیدگاه

مرد اول تمرینات پرسپولیس با سوت سرخ؛

روز سخت شاگردان یحیی با مربی سخت گیر (عکس)

حمید مطهری مسئول برنامه ریزی و هدایت تمرینات پرسپولیس است و با سخت‌گیری خاصی کار را به پیش می‌برد.

روز سخت شاگردان یحیی با مربی سخت گیر (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس پس از مدت‌ها با حضور اهالی رسانه برگزار شد و البته آن‌ها تنها چند دقیقه فرصت تماشای تلاش شاگردان یحیی گل‌محمدی را پیدا کردند و به محض این‌که بازی درون تیمی آغاز شد، فضای تمرین به حالت بسته تغییر کرد تا در غیاب عکاسان و خبرنگاران، ۱۱ بازیکن اصلی در مقابل تیم ذخیره ها به میدان بروند.

 

اما پیش از آن و زمانی که یحیی گل‌محمدی تازه مصاحبه ایستاده‌اش با خبرنگاران را به اتمام رسانده و صحبت کوتاهی را با بازیکنان انجام داده بود، حمید مطهری عنان کار را در دست گرفت و با چهره ای جدی و سخت گیری خاص خود، برنامه از قبل چیده شده را برای سرخپوشان تبیین کرد.

 

یکی از تمرینات که به شدت مورد توجه مطهری قرار داشت، ایجاد دو مربع از بازیکنان در مقابل موانع بود. بازیکنان در این موقعیت، وظیفه داشتند که یک پاس به یار خودی بدهند و توپ را از خود او بگیرند و پس از طی کردن مسافت ۱۰ متری به مربع مقابل پاس بدهند و بعد یک بازیکن از آن چهار ضلعی همین کار را انجام دهد.

 

 

احتمالا در این تمرین موانع نقش بازیکنان حریف را داشته‌اند و مربی پرسپولیس تلاش می‌کرد تا انتقال بی نقص توپ از یک منطقه به منطقه دیگر را به بازیکنان آموزش دهد؛ کاری که پرسپولیس در آن مهارت دارد.

 

پیچیدگی این تمرین سبب شد تا قرمزها چند بار دچار اشتباه شوند اما مطهری از این اشتباهات نمی‌گذشت و اصرار داشت که آن به شکلی درست این فعالیت را انجام دهند و بعد بازیکنی دیگر همین کار را کند.

 

جالب این‌که حتی در چند مورد، خود او پا به توپ شد و به بازیکنان نکته موردنظر را آموزش داد و پرسپولیسی‌ها نیز درخواست های او را اجابت کردند.

 

 

مطهری که به نظر می‌رسد نقش اصلی را در طراحی و اجرای تمرینات دارد، امروز حضوری فعال در زمین شهید کاظمی داشت و تمام تلاش خود را کرد تا بازیکنان در این مسئله پیشرفت کنند و البته باید دید که نتیجه این تمرینات در زمین مسابقه چه خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها