کد خبر : 1743987 | 26 اسفند 1399 ساعت 10:41 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

در دیدار وولوز برابر لیورپول؛

مصدومیت پاتریسیو؛ انگشت اتهام به سوی VAR

پس از مصدومیت شدید روی پاتریسیو، دروازه‌بان وولوز، از ناحیه سر و گردن در برخورد با مدافع خودی که منجر به توقف طولانی بازی و انتقال این بازیکن به بیمارستان شد، سرمربی ولورهمپتون راجع به آخرین وضعیت او صحبت کرده است.

مصدومیت پاتریسیو؛ انگشت اتهام به سوی VAR

به گزارش "ورزش سه"، پس از مصدومیت شدید و ترسناک روی پاتریسیو از ناحیه سر و گردن در دیدار شب گذشته ولور همپتون برابر لیورپول که به پیروزی 1-0 قرمزها ختم شد، دروازه‌بان وولوز اکنون در مسیر بهبودی است. در دقایق پایانی بازی ورزشگاه مولینکس شاهد صحنه های ناراحت کننده ای بود؛ پس از برخورد زانوی کانر کودی، مدافع وولوز، با سر پاتریسیو، دروازه بان پرتغالی وولوز بی‌حرکت روی زمین افتاد و به نظر می رسید که بیهوش شده است.

 

1582627

 

بازی برای دقایقی طولانی متوقف شد و تیم پزشکی پس از اینکه برای پاتریسیو ماسک اکسیژن گذاشتند و سر و گردن او را ثابت کردند، با رعایت پروتکل ها این دروازه بان بدشانس را با برانکارد به بیرون از زمین انتقال دادند. جان رودی با استفاده از قانون ضربه مغزی، در به عنوان چهارمین تعویض وولوز به زمین آمد و به جای دروازه بان مصدوم درون دروازه ولورهمپتون ایستاد.

 

1582635

 

بازی با اعلام هفت دقیقه وقت تلف شده از سر گرفته شد و در نهایت لیورپول با همان نتیجه 1-0 نیمه اول ولور همپتون را در این دیدار شکست داد. اما هر دو تیم بیش از آنکه به فکر نتیجه کسب شده باشند، نگران حال روی پاتریسیو بودند.

وولز البته در این فصل با مصدومیت های جدی از ناحیه سر بیگانه نبوده و رائول خیمینز نیز در بازی برابر آرسنال در ماه نوامبر، در برخوردی دچار شکستگی جمجمه شد.

اما خوشبختانه معاینه های اولیه پاتریسیو بسیار مثبت ارزیابی شده و نونو اسپریتو، سرمربی ولورهمپپتون، پس از پایان مسابقه گفت که دروازه بان تیمش هشیار بوده و صحنه برخورد را به خاطر می آورد.

 

1582625

 

اسپریتو گفت: "حال او خوب است و هشیار است. با زانوی کودی برخورد کرد اما حالش خوب است. او همه چیز را به یاد داشت و حالش مساعد بود. با او صحبت کرده ام و به زودی بهبود می یابد. دکترها به من گفتند که او حالش خوب است."

 

قانون آفساید در لیگ برتر

این نشانه های امیدبخش که نوید از بهبود سریع پاتریسیو می دهند اما باعث نمی شود که حادثه ای که شب گذشته رخ داد ذره ای کمتر نگران کننده و یا وحشتناک باشد و بسیاری از فوتبال دوستان، کارشناسان و روزنامه‌نگاران قوانین فعلی لیگ برتر را زیر سوال برده اند.

مخصوصا پس از حادثه دیشب قانون آفساید در لیگ برتر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ طبق قانون کمک داور در صورتی که راجع به آفساید مطمئن نباشد حق ندارد که پرچم خود را بالا ببرد و باید منتظر تصمیم VAR در پایان حرکت مهاجم بماند.

 

کمک داور در بازی شب گذشته نیز بسیار دیر پرچم خود را بالا برد، هر چند نمی شود با قاطعیت گفت که اگر زودتر پرچم می زد این برخورد اتفاق نمی افتاد. هواداران فوتبال در شبکه های اجتماعی اما به انتقاد از قانون آفساید در لیگ برتر پرداختند و خواهان بازنگری در این قانون شدند.

 

1582626

"این مصدومیت روی پاتریسیو تقصیر VAR است. کمک داور آفساید را دید و به خاطر قانون VAR پرچم نزد. اگر پرچمش را بالا می برد این برخورد اتفاق نمی افتاد."

 

 

1582631

"هر کسی که این دیر پرچم زدن در قانون آفساید را ابداع کرده واقعا مسخره بوده.  برای پیشگیری از چنین موقعیت هایی این قانون های وحشتناک را عوض کنید. کمک داور را سرزنش نکنید، آنهایی که پشت این قانون ها هستند را سرزنش کنید. دعا می کنیم که روی پاتریسیو خوب باشد"

 

1582628

"از این قانون احمقانه دیر اعلام کردن آفساید متنفرم. امیدوارم روی پاتریسیو خوب باشد."

"بعد از این مصدومیت وحشتناک روی پاتریسیو شاید زمان آن رسیده که کمک داورها زودتر برای اعلام آفساید پرچم بزنند و بازی را قبل از رخ دادن چنین اتفاقاتی متوقف کنند؟"

 

حادثه ای که برای پاتریسیو رخ داد آخرین هشدار به جامعه فوتبال و یادآوری این نکته بود که قانون‌گذاران باید هر چه که در توان دارند را برای محافظت از بازیکنان از مصدومیت هایی از ناححیه سر و گردن به کار ببرند چرا که این مصدومیت ها و این ضربات تنها حرفه بازیکنان را به خطر نمی رساند و ممکن است مشکلات طولانی مدت سلامت و حتی خطر مرگ را برای آنها به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها