کد خبر : 1744612 | 28 اسفند 1399 ساعت 23:30 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

صعود توپچی‌ها به یک چهارم نهایی؛

آرسنال 0-1 المپیاکوس؛ صعود توپچی‌ها در شب طلسم اوبامیانگ

المپیاکوس در دیدار برگشت از دور یک هشتم نهایی لیگ اروپا موفق شد آرسنال را در خانه با نتیجه 1-0 شکست دهد، اما تیم یونانی برای صعود به حداقل دو گل دیگر نیاز داشت.

آرسنال 0-1 المپیاکوس؛ صعود توپچی‌ها در شب طلسم اوبامیانگ

به گزارش "ورزش سه"، با برتری 3-1 آرسنال در دیدار رفت از دور یک هشتم نهایی لیگ اروپا برابر المپیاکوس، تیم یونانی برای صعود به مرحله بعد باید در بازی امشب حداقل سه گل بار دروازه توپچی ها را باز می کرد اما آنها تنها یک بار دروازه تیم لندنی را باز کردند که برای صعود آنها کافی نبود.

نیمه اول بازی آرسنال و المپیاکوس در استادیوم امارات با حملات توپچی ها روی دروازه تیم میهمان آغاز شد و در همان ابتدای بازی سوکراتیس یک موقعیت را از اسمیت رو گرفت، هر چند ضربه پای سوکراتیس مستقیم به صورت اسمیت رو برخورد کرد و دقایقی طول کشید تا هر دو بازیکن دوباره به بازی برگردند.

حملات آرسنال برای گشودن دروازه حریف دقت لازم را نداشت و بازیکنان این تیم چندین موقعیت گل را از دست دادند. در دقیقه 17 سبایوس با یک پاس در عمق دقیق پهپه را صاحب توپ کرد و این بازیکن با از پیش رو برداشتن دروازه بان صاحب یک موقعیت عالی برای گلزنی شد که توپ او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

1583527

 

در دقیقه 20 المپیاکوس می توانست دروازه آرسنال را باز کند، ارسال بلند سا به پشت چهار دفاع آرسنال باعث شد که خط دفاع آرسنال به کلی جا بماند و العربی توانست خود را مقابل دروازه برساند و شوت کند، اما لنو با عکس العمل مناسب توانست توپ را با زانوی خود دفع کند.

حمله بعدی آرسنال نیز روی حرکت سبایوس بود که اوبامیانگ را در نزدیکی محوطه جریمه صاحب توپ کرد و با وجود حضور دو مدافع در اطراف کاپیتان آرسنال، او توانست خود را به محوطه جریمه رسانده توپ را به سوی دروازه شلیک کند، اما این ضربه نیز زیادی بلند بود و از بالای تیر دروازه به بیرون رفت.

 

1583525

 

در دقایق تلف شده نیمه اول سبایوس بار دیگر از سمت چپ به سوی محوطه جریمه المپیاکوس نفوذ کرد و سپس توپ را در عرض برای اسمیت رو فرستاد که به سوی توپ شیرجه زده بود، اما سا توانست توپ را دور کند و سوت پایان نیمه اول بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

 

نیمه دوم با حملات المپیاکوس شروع شد و در همان دقایق اولیه تیم آبی پوش میهمان به یک ضربه کرنر دست یافت و ارسال به تیر یک به شکل خطرناکی پس از ضربه سر یکی از آبی پوشان از تیر دو دور شد و فرصت از دست رفت.

در دقیقه 51 یوسف العربی روی یک ضد حمله پس از اینکه توپ را از سبایوس گرفتند، توانست با ضربه محکم پای راست که به گابریل، مدافع آرسنال، نیز برخورد کرد دروازه میزبان را باز کند.

در دقیقه 59 روی حرکت تیمی خوب آرسنال بار دیگر صاحب فرصتی فوق العاده برای گلزنی شد اما ضربه محکم‌ په‌په با برخورد به اسمیت‌رو از بالای دروازه المپیاکوس بیرون رفت تا آه از نهاد توپچی ها برآید.

 

1583519

 

در دقیقه 71 بازی دفاع پر تعداد المپیاکوس را دفاع آرسنال در چند مرحله دور کرد. در دقیقه 75 بازی نیز مارتین اودگارد روی دفع ناقص مدافع المپیاکوس درست مقابل دروازه صاحب توپ شد اما توپ را از بالای دروازه به بیرون زد تا آرسنال یک فرصت دیگر را هم از دست داده باشد. در دقیقه 78 باز دیگر په‌په صاحب یک موقعیت خیلی خوب رو به روی دروازه حریف شد اما توپ را درست به میان دستان ژوزه سا شلیک کرد.

در دقیقه 80 بازی اوبامیانگ روی پاس بسیار خوب در میانه زمین صاحب توپ شد و با یک فرار عالی خود را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار داد اما به شکلی عجیب توپ را به اوت زد!

 

1583523

 

در دقیقه  بازی اوسینو با، بازیکن المپیاکوس، پس از اینکه با دست به صورت بازیکن آرسنال زد تا از داور کارت زرد بگیرد و در ادامه با اعتراض به تصمیم داور، کارت قرمز گرفت و از زمین بازی بیرون رفت. دوربین های تلویزیونی تصویر این بازیکن را در بیرون از زمین نشان دادند که به شدت از اشتباهش که منجر به 10 نفره شدن المپیاکوس شد، پشیمان بود و اشک می ریخت.

در دقیقه بازی بار دیگر اوبامیانگ رو به روی دروازه صاحب توپ شد و قصد داشت با یک ضربه پشت پای زیبا دروازه المپایکوس را باز کند که ژوزه سا با عکس العملی عالی توپ را دفع کرد و قیچی اوبامیانگ روی توپ برگشتی نیز راهی به دروازه نیافت.

در پایان بازی با همان نتیجه 1-0 به نفع المپیاکوس به پایان رسید تا آرسنال در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3-2 پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا صعود کند.  

 

1583526

 

1583518

 

1583520

 

1583522

 

 

دیدگاه‌ها