کد خبر : 1744913 | 01 فروردين 1400 ساعت 12:15 | 24.5K بازدید | 1 دیدگاه

دروازه‌بان مراکشی و شاید بی حد و حصر

عجیب‌ترین گل هفته لالیگا؛بونو مدیون تیر دروازه (عکس)

سنگربان مراکشی سویا در دقیقه 94 یک گل زیبا و حرفه ای به ثمر رساند تا تیمش را از یک شکست نجات دهد.

عجیب‌ترین گل هفته لالیگا؛بونو مدیون تیر دروازه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در هفته بیست و هشتم رقابت های لالیگای اسپانیا، تیم های رئال وایادولید و سویا در استادیوم خوزه زوریلا به مصاف هم رفتند. ابتدا این وایادولید میزبان بود که در دقیقه 44 توسط فابیان اوریانا از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تلاش های شاگردان لوپتگی برای زدن گل تساوی بی نتیجه بود.


در حالیکه بازیکنان سویا برای زدن گل تساوی ناامید شده بودند، داور مسابقه 4 دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد. در آخرین ثانیه های این دیدار بازیکنان سویا صاحب یک ضربه کرنر شدند و این آخرین بخت آنها برای به تساوی کشاندن بازی بود. کرنری که باعث شد یاسین بونو گلر سویا در دقیقه 94 دروازه اش را رها کرده و برای گلزنی جلو بکشد.


ارسال یک کرنر به روی دروازه با ضربه سر لوک دی یونگ مهاجم سویا همراه شد که این ضربه سر در حال خروج از زمین بود که اسکار آرنایز هافبک سویا مانع از بیرون رفتن توپ شد. سانتر او به روی دروازه به حدی کم جان و زمینی بود که توپ او دقیقا از روی خط عرضی دروازه در حال بیرون رفتن بود.


دو نفر از مدافعین رئال وایادولید با تصور اینکه توپ در حال بیرون رفتن است، بدن خود را کنار کشیدن تا آخرین فرصت سویا به بیرون برود و حتی روبرتو خیمنز سنگربان وایادولید در کنار تیر دروازه ایستاده بود و منتظر بیرون رفتن توپ بود ولی در کمال ناباوری توپ به پایین تیر عمودی دروازه برخورد کرد و دوباره به داخل زمین بازگشت که یوسف النصیری مهاجم سویا در آنجا در انتظار توپ بود.


یوسف النصیری فورا توپ را زمینی به درون محوطه جریمه فرستاد که ژولز کانده مدافع فرانسوی سویا به صورت ناخودآگاه اثری روی توپ گذاشت و یاسین بونو سنگربان مراکشی سویا در شرایطی ایده آل و شبیه به یک ضربه پنالتی صاحب موقعیت شد که شوت بغل پا و فنی این دروازه بان به درون دروازه وایادولید رفت و او در عین ناباوری گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

1584062

 

1584058

 

1584059

 

1584061

 

1584060

 


یاسین بونو گلر 29 ساله سویا که از به ثمر رساندن گل تساوی تیمش سر از پا نمی شناخت، پس از گلزنی پیراهنش را از تن بیرون آورد و یک کارت زرد را به جان خرید. او که مشخص بود باور ندارد که توانسته دروازه حریف را در آخرین ثانیه های این دیدار باز کند، به سمت نیمکت تیمش دوید و آنها را در آغوش گرفت.


در حالیکه مدافعین وایادولید ثانیه هایی قبل از باز شدن دروازه تیمشان به راحتی می توانستند این توپ را دور کنند یا در بدترین حالت ممکن آن را مجددا به کرنر بفرستند، اما این کار را انجام ندادند تا سنگربان مراکشی سویا در دقیقه 94 گل تساوی تیمش را به ثمر برساند و خولن لوپتگی با کسب یک امتیاز مهم، 55 امتیازی شده و همچنان در رده چهارم باقی بماند.

 

دیدگاه‌ها