کد خبر : 1744929 | 01 فروردين 1400 ساعت 14:26 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

صحبت‌های اولین ورزشکار حرفه‌ای فیتنس ایران

گلستانه: فیتنس تشکیلات مجزایی دارد

حسن گلستانه که اولین متولی فیتنس در ایران است، لقب آقای فیتنس را به خود اختصاص داده است.

گلستانه: فیتنس تشکیلات مجزایی دارد

به گزارش "ورزش سه"، در روز تولد آقای گلستانه با او گفت و گویی داشتیم. حسن گلستانه در پاسخ به این سوال که چرا به او آقای فیتنس می‌گویند گفت: ابتدا نوروز باستانی را به همه هم‌میهنانم تبریک می‌گویم و آرزوی سالی پر از برکت و شادمانی برای تک‌تک‌شان دارم. این لقب به این خاطر است که ما سالها قبل این ورزش را وارد ایران کردیم و من بنیان‌گذار این ورزش در ایران شدم و لطف داشتند و این لقب را به من دادند.


او در خصوص انتخابات فدراسیون بدنسازی برای انتخاب رئیس که مدت زیادی نیست از برگزاری آن گذشته نظرش را اینگونه بیان کرد: بخاطر ویروس کرونا که همه گیر شده است مدتی طول کشید تا رئیس انتخاب شود اما مجمع برگزار شد و این اتفاق افتاد و باید به آقای نصیرزاده زمان داد.

 

حسن گلستانه آقای فیتنس


قهرمان فیتنس در مورد وضعیت این رشته و اینکه آیا همچنان در ایران معلق است یا خیر گفت: همانطور که گفتم رئیس فدراسیون تازه انتخاب شده و شاید از این فضا هم کمی دور بوده چون ایشان قبلا در زمینه کشتی فعالیت می‌کرده است که اتفاقا هم بسیار موفق بوده و کارنامه درخشانی در سازمان لیگ کشتی دارند و ورزش هم به اینگونه مدیران نیاز دارد. 13 سال است که هنوز برای فیتنس تعیین تکلیف نشده است و طبق جلسه ای که با آقای نصیرزاده داشتیم کاملا توضیح دادیم که فیتنس تشکیلات مجزا دارد و سیستمش متفاوت است و حالا همه چیز بستگی به تصمیم رئیس جدید فدراسیون دارد که مطمئن هستم با حضور دکتر نصیرزاده اتفاقات خوبی برای این رشته رخ می دهد.


گلستانه در مورد اینکه آیا تورنمنت مهمی پیش رو دارد یا خیر گفت: با توجه به بحث کرونا و سختی‌های موجود، ما سعی کردیم آمادگی مان را حفظ کنیم و باید دید برنامه‌های فدراسیون جهانی به چه صورت است تا بتوانیم برای مسابقات آماده شویم.


وی که به دلیل ادعای برخی مبنی بر داشتن مدال‌های جعلی در رشته بدنسازی ناراحت است در این خصوص گفت: خیلی‌ها در یک فدراسیون غیرمرتبط با فیتنس مسابقه می‌دهند و ادعای قهرمانی جهان، آسیا و یا .... را دارند. در صورتی که مسابقات قهرمانی جهان یکبار در سال برگزار می‌شود و متولی فیتنس در جهان تنها دو فدراسیون W.F.Fو F.I.F است. الباقی فدراسیون ها تنها با کپی برداری از روی فدراسیون های اصلی به برگزاری مسابقاتی با اسامی مختلف شبیه به فیتنس می نمایند که هیچکدام رسمیت جهانی ندارد.

 

1584079


گلستانه در مورد هادی چوپان که لقب گرگ ایرانی را دارد و در مسابقات مستر المپیا شرکت کرده است و یکی از افراد موفق در رشته بدنسازی است گفت: من به عنوان یک ایرانی به وجود ایشان افتخار می‌کنم و به همت بلند و پشتکار هادی عزیز درود می‌فرستم. ایشان در حال حاضر شناسنامه بدنسازی ایران در جهان هستند و امیدوارم بازهم در مسترالمپیا افتخارآفرینی کنند.


قهرمان فیتنس جهان در پایان در مورد تیمهای ملی پرورش اندام گفت: خیلی خوشحال هستم که دکتر رضا سلطانی دوباره در رأس تیمهای ملی حضور دارد و این یک اتفاق بزرگ و خوشایند است. رضا سلطانی محبوبیت خاصی بین بدنسازها و ورزشکاران دارد. چراکه همیشه دغدغه موفقیت بدنسازی را داشته و هیچوقت دنبال اهداف شخصی خود نبوده، اگرچه بعضی ها نمیگذارند او کارش را با قدرت ادامه دهد و سنگ اندازی می‌کنند. اما امیدوارم خیلی زود او را در راس هیئت بدنسازی تهران ببینیم و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این رشته باشیم. فراموش نکنید بدنسازی پس از حضور دکتر رضا سلطانی به عنوان مدیر تیمهای ملی بدنسازی توانست در اکثر مسابقات جهانی و آسیایی بدرخشد به گونه ای که ایران تبدیل به قدرت اول بدنسازی جهان شد. بدنسازی به مدیرانی مثل دکتر رضا سلطانی نیاز دارد و امیدوارم دکتر نصیرزاده در ادامه بازهم انتخاب‌های اینچنینی داشته باشد. بدنسازی یکی از پر طرفدارین رشته‌های ورزشی است و قطعا به حمایت بیشتر مسئولین نیاز دارد.

 

1584080

دیدگاه‌ها