کد خبر : 1744958 | 01 فروردين 1400 ساعت 18:47 | 102.6K بازدید | 0 دیدگاه

بحث و جدلهای از همان ابتدای فهرست ملی

ملادن زگانیر به دعوت لک رضایت نداد

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از 48 ساعت بعد وارد اردوی تدارکاتی خواهد شد که درباره انتخاب های اسکوچیچ برای پست دروازه‌بانی بحث و جدل سختی در گرفته است.

ملادن زگانیر به دعوت لک رضایت نداد

 

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی کروات تیم ملی برای دیدار با سوریه نام علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و پیام نیازمند را در فهرست خود قرار داد تا نسبت به اردوی قبلی، امیر عابدزاده خارج از لیست باشد و بیرانوند جای او را بگیرد. این در حالی است که علاوه بر این چهار اسم، یک نام دیگر هم در محافل فوتبالی گزینه دعوت به تیم ملی بود که مورد توجه اسکوچیچ قرار نگرفت: حامد لک.

 

گلر شماره یک پرسپولیس این فصل در 14 بازی 10 کلین شیت ثبت کرد و با عملکرد قابل قبول خود، یکی از عوامل عنوان بهترین خط دفاعی برای پرسپولیس در لیگ بیستم لقب گرفت. حامد لک که از سال 1391 در تیم ملی حضور داشت، اولین بار در مقابل یمن به میدان رفت که با پیروزی 2-1 ایران به پایان رسید. او سپس چندین سال غیبت را در اردوی تیم کی‌روش تجربه کرد تا این که شش سال بعد دوباره به اردو فراخوانده شد و دو بازی ملی دیگر هم انجام داد.

 

 

او که یک دهه در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته، در تابستان و باتوجه به جدایی بیرانوند از پرسپولیس، انتقالی بزرگ را تجربه کرد و به پرسپولیس پیوست تا دوباره شانس رسیدن به پیراهن تیم ملی را برای خود متصور شود. حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا درخشان ظاهر شد و در لیگ برتر فراز و نشیب هایی را تجربه کرد تا این که سرانجام فصل را با دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان به پایان رساند؛ مسابقه ای که علی رغم دریافت یک گل، چند واکنش قابل توجه نیز داشت اما با این حال اسکوچیچ ترجیح داد که به سه اسم دیگر اعتماد کند.

 

دیگر دروازه بانی که شاید شانس دعوت به تیم ملی را داشته باشد، محمدرضا اخباری است. او این فصل 17 گل خورده و میانگین نزدیک به یک گل در هر بازی را دارد اما با سیوهای پرتعداد، از عوامل حضور تراکتور در جمع مدعیان است. اخباری تنها یک بازی ملی انجام داده و مدت هاست که به اردو دعوت نمی‌شود ولی با این حال در فصل جاری از زیر سایه مظاهری خارج شده و تلاش می‌کند تا توجه ملادیر زگانیر مربی گلرهای تیم ملی را به خود جلب کند.

 

 

با این حال اما شاید عدم دعوت از امیر عابدزاده عجیب تر هم بود که البته با یک شرح کوتاه در وبسایت فدراسیون فوتبال ایران، غیبت او را به شرایط خاص در مادیرای پرتغال ربط داد: «امیر عابدزاده بدلیل قوانین قرنطینه در جزیره مادیرا  به این اردو دعوت نشد.» عابدزاده از آخرین سال‌های مربیگری کی‌روش در ایران به تیم ملی فراخوانده شد و حتی در جام جهانی و جام ملت‌ها نیز مسافر روسیه و امارات شد تا جای پایش را در تیم ملی محکم کند.

 

عابدزاده که بیشترین تعداد بازی در خارج از کشور، به عنوان یک دروازه بان ایرانی را هم به نام خود ثبت کرده، در این مدت 4 بازی ملی نیز انجام داد و باتوجه به این که در این سال ها گلر شماره یک ماریتیمو بوده، محتمل به نظر می‌رسد که یکی از گزینه های دروازه بانی تیم ملی باشد اما رقابت در این پست با شدت بسیار زیاد دنبال می‌شود و گلرهای شاغل در لیگ برتر هم با انگیزه بالایی وارد این کارزار شده‌اند.

 

1533374

 

سه دروازه بان دعوت شده جزو شایسته ترین گلرهای چند سال اخیر فوتبال ایران هستند. علیرضا بیرانوند که پس از چهار سال قهرمانی با پرسپولیس، سرانجام راهی قاره سبز شد و پیراهن آنتورپ را برتن کرد، در ماه های اخیر باتوجه به مصدومیت ژان بوتز به دروازه بان اصلی تیمش تبدیل شد اما حالا دوباره چند بازی است که به نیمکت منتقل شده است. با این وجود اما بیرانوند با انجام 40 بازی ملی، باتجربه ترین دروازه بان تیم ایران محسوب می‌شود و بعید است که اسکوچیچ از نام او بگذرد و احتمالا تنها کسی است که از جایگاهش برای بازی های مقدماتی جام جهانی نیز خیالش راحت خواهد بود.

 

نفر دوم فهرست رشید مظاهری است که امسال در مجموع بهترین گلر باشگاهی ایران بود و با انتقال به استقلال جای پای خود را سفت تر هم کرد اگرچه بیم آن می‌رفت مسائلی که در روزهای پایانی محمود فکری رخ داد به دعوت او توسط مربی گلرهای تیم ملی سایه بیندازد اما او دوباره در اردوست.

 

 


نفر بعدی پیام نیازمند در 18 بازی این فصل 19 گل خورده تا آمار عجیبی را ثبت کند اما بدیهی است که مدافعان سپاهان نیز در خلق این آمار منفی شرکت داشته‌اند. نیازمند سال را با نمایشی درخشان مقابل تراکتور به پایان رساند و کلین شیتی ارزشمند را ثبت کرد که با سیو یک پنالتی، او را در زمره برترین بازیکنان هفته نیز قرار داد اما شاید در تیم ملی، او به ثبات بیشتری نیاز داشته باشد.
*از نظر سنی، پیام نیازمند و امیر عابدزاده وضعیت بهتری نسبت به سه گلر دیگر دارند. آن ها به ترتیب 25 و 27 ساله هستند و با ادامه این روند، فرصت این را خواهند داشت که حتی در جام ملت های 2023 و مقدماتی جام جهانی 2026 نیز به تیم ملی دعوت شوند و شانس خود را برای حضور در جام جهانی آمریکای شمالی امتحان کنند. محمدرضا اخباری 28 سال دارد و علیرضا بیرانوند 29 ساله است و حامد لک و رشید مظاهری نیز رویاهای ملی خود را در 30 و 31 سالگی دنبال می‌کنند.

دیدگاه‌ها