کد خبر : 1745147 | 03 فروردين 1400 ساعت 12:43 | 98.6K بازدید | 25 دیدگاه

برنامه برای آینده از امروز

گزارش؛ آیا میزبانی از منامه گرفته می‌شود؟

با تصمیم هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرین به عنوان میزبان بازی های باقی مانده گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 انتخاب شده است.

گزارش؛ آیا میزبانی از منامه گرفته می‌شود؟  

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران به این تصمیم معترض شده است و اعتراض خود را به صورت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه داده است. فدراسیون فوتبال ایران حتی تهدید به شکایت به دادگاه بین المللی ورزش کرده است که به نظر می رسد تا زمان رسیدگی به این پرونده از سوی CAS خرداد ماه از راه برسد و بازی ها تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2022 برگزار شود.

 

آیا مقصر فدراسیون فوتبالی قبلی بود؟ 

فدراسیون فوتبال جدید بعد از اعلام رای از سوی هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال قبلی را مقصر این تصمیم گیری اعلام کرد! در حالی که فدراسیون فوتبال قبلی توسط حیدر بهاروند اداره می شد که به نظر می رسد با رییس جدید فدراسیون فوتبال ارتباط خوبی دارد. اما واقعیت از این قرار است انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی های باقی مانده در گروه C با رای اکثریت اعضای هیات رییسه صورت گرفت. هیات رییسه ای که به نظر می رسد 24 نفر هستند و مهدی تاج تنها یک حق رای در این انتخاب داشت. بحرین در حالی به عنوان میزبان بازی ها انتخاب شد که قصد داشت در اسفند ماه جام ملت های جوانان آسیا را با حضور 16 تیم برگزار کند. از جمله ایران. بحرین در سال 2016 هم این مسابقات را با حضور 16 تیم برگزار کرد که تیم ایران با مربیگری امیر حسین پیروانی بهمراه ویتنام مشترکا به عنوان سومی دست یافت و به جام جهانی صعود کرد. این انتخاب نشان می دهد میزبانی بحرین بارها و بارها در گذشته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد ارزیابی قرار گرفته و مطلوب بوده است. به واقع ذهنیت اعضای هیات رییسه نسبت به انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی ها روشن تر از ایران بود. در حالی که ایران در دهه های اخیر حتی برای میزبانی جام ملت های نوجوانان و جوانان آسیا کاندید نشده است. حتی دیدید که انتخاب گوای هند به عنوان میزبان بازی های لیگ قهرمانان آسیا با دفاع از سوی رییس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال روبرو شده است. سهیل مهدی البته به درستی گفت جزیره گوای هند در سال 2016 جام ملت های نوجوانان آسیا را با حضور 16 تیم برگزار کرد و یک فصل بعد جام جهانی را در همین رده سنی با حضور 24 تیم میزبانی کرد. 

 

1584386

 

رای هیات رییسه تغییر نمی کند

برای خیلی ها این پرسش به وجود آمده است آیا با اعتراض ایران رای هیات رییسه تغییر می کند؟ واقعیت این است تصمیم گیرنده اصلی در خصوص مسایل کلان فوتبال آسیا اعضای هیات رییسه هستند. مهدی تاج هم یکی از اعضاء به شمار می رود و البته تنها یک حق رای دارد. وقتی در خصوص مسله ای رای گیری می شود تصمیمی که با اکثریت آراء توام شود نهایی می شود و در ادامه غیر قابل تغییر است. بدون شک اگر قرار باشد یک بار دیگر اعضای هیات رییسه تصمیم گیری کنند باز هم انتخاب بحرین خواهد بود. به این خاطر که بحرین با اکثریت آراء به عنوان میزبان بازی ها انتخاب شد. شاید بحرین برای گرفتن رای نهایی لابی هم کرده باشد اما نمی شود از توانمندی این کشور در میزبانی تورنمنت های مهم در سال های اخیر به راحتی گذشت در حالی که دیدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی پرسپولیس در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا ایرادات زیادی به استادیوم آزادی تهران گرفت و رفع این ایرادات موجب شد تا پرسپولیس برگزار کننده بازی نهایی باشد. 

 

1584385

 

به وضوح مشخص است این تصمیم بیشتر به سود بحرین تمام شد چون اگر قرار بود بازی ها همانند گذشته برگزار شود بحرین در سه دیدار از دور برگشت باید در خانه حریفان به میدان می رفت اما کرونا موجب برگزاری بازی ها در یک کشور به صورت متمرکز شده است و بهتر است تیم ملی با این تصمیم کنار بیاید و در منامه به دنبال صعود به جام جهانی باشد. وقتی قرار باشد بازی ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود استادیوم آزادی با استادیوم ملی بحرین تفاوتی ندارد. 

 

شاید بهتر است فوتبال ایران به جای اعتراض به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال توانمندی سازی خود در زمینه خصوص امکانات سخت افزاری برود. ابتدا برای میزبانی جام ملت های نوجوانان – جوانان و امید کاندید شود و بعد از به رخ کشیدن توانمندی خود در میزبانی تورنمنت های مهم به دنبال جام ملت ها بزرگسالان و انتخابی جام جهانی برود.

دیدگاه‌ها