کد خبر : 1745150 | 03 فروردين 1400 ساعت 13:09 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی خریبین را از تیم ملی سوریه خط زد؟

سرمربی تیم ملی سوریه اعلام کرد که کنار گذاشتن عمر خریبین از این تیم، نتیجه تصمیم فدراسیون فوتبال سوریه بوده است.

چه کسی خریبین را از تیم ملی سوریه خط زد؟

به گزارش "ورزش سه"، نبیل معلول سرمربی تیم ملی سوریه در نشست خبری درخصوص لیست تیم ملی این کشور برای دو دیدار دوستانه مقابل بحرین و ایران صحبت هایی را مطرح کرد. تیم ملی سوریه که خود را برای دیدارهای مقدمانی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 آماده می کند، در اردوی اخیر خود و بنا بر اعلام سرمربی این تیم، 34 بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده است.
سرمربی تونسی تیم ملی سوریه درخصوص لیست تیمش و دعوت از بازیکنان جدید زیاد برای دو دیدار مقابل بحرین و ایران گفت: در لیست اخیر 34 بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند که تعدادی از آنها بازیکنان جدیدی هستند که برای آزمون و خطا و امتحان این نفرات، به تیم ملی دعوت شده اند. علاوه بر این، ممکن است در آینده بازیکنانی به ویروس کرونا مبتلا شده و از دسترس خارج شوند پس این بهترین فرصت برای استفاده از نام های جدیدی بوده است.


وی ادامه داد: علاوه بر اینکه با بازیکنان حرفه ای شاغل در سایر کشورها در ارتباطیم، همه بازیکنان تیم ملی سوریه چه در لیگ داخلی و چه در لیگ های آسیایی و اروپایی حضور دارند را زیر نظر داریم و با آنها در ارتباطیم.


معلول درخصوص خارج شدن عمر خریبین از لیست تیم ملی نیز گفت: من عامل مجازات انضباطی عمر خریبین نبودم بلکه این تصمیم توسط فدراسیون فوتبال سوریه گرفته شد و من تنها او را از اردوی تیم ملی در امارات اخراج کردم و علت عدم حضور او در این لیست کاملا فنی است.

 

1584389


چندی پیش بود که عمر خریبین به دلیل دخالت در امور فنی، توسط نبلی معلول از تیم ملی کنار گذاشته شد و فدراسیون فوتبال سوریه نیز اعلام کرد این بازیکن دیگر حق حضور در تیم ملی را ندارد. معلول در این خصوص اضافه کرد: من قبلا چه در تیم ملی کویت و چه در تونس بازیکنی را مجازات نکرده ام و این نشان دهنده این مسئله است که با مجازات دائمی بازیکنان مخالف هستم.


سرمربی تیم ملی سوریه با تأکید بر اینکه برای رسیدن این تیم به جام جهانی به امکانات سخت افزاری نیازمند است، گفت: مسئولیت اصلی کسب نتایج متوجه کادرفنی و سرمربی تیم ملی است، در حالی که مسئولیت فدراسیون فوتبال فراهم آوردن زمینه های موفقیت است.


معلول اظهار داشت که سطح لیگ داخلی در سوریه کمتر از حد متوسط است و این نشان می دهد بازیکنان قادر به انجام دو مسابقه با عملکرد بالا در طی یک هفته نیستند.
تیم ملی سوریه در گروه نخست رقابت های مقدماتی جام جهانی با 15 امتیاز از 5 بازی در صدر ایستاده و تیم های چین و فیلیپین با 7 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند. آنها قرار است در تاریخ 10 فروردین در دیداری دوستانه در استادیوم آزادی تهران به مصاف تیم ملی ایران بروند.

دیدگاه‌ها