کد خبر : 1745523 | 06 فروردين 1400 ساعت 09:22 | 51.4K بازدید | 5 دیدگاه

آلمان هم به صف معترضان به قطر پیوست (عکس)

بازیکنان تیم ملی آلمان نیز در اقدامی نمادین به وضعیت موحود در کشور قطر اعتراض کردند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان در اولین گام در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قدرتمند ظاهر شده و موفق شد با سه گل از سد تیم ملی ایسلند عبور کند. لئون گورتزکا، کای هاورتز و ایلکای گوندوغان سه گلزن تیم ملی المان برابر ایسلند برای کسب اولین سه امتیاز لقب گرفتند.

 

اما در روزهای اخیر اعتراضات به شرایط حقوق بشری در قطر دوباره اوج گرفته است. نشریه گاردین اخیرا در گزارشی فاش کرد تا به حال بیش از 6500 کارگر مهاجر در کشور قطر و به علت شرایط بد کار و زندگی در این کشور جان خود را از دست داده اند و این روند به شدت مورد انتقاد نهادهای حامی حقوق بشر در سراسر دنیا قرار گرفته است.

 

این روند باعث اعتراض چند باشگاه و کانون هواداری در کشورهایی چون آلمان و نروژ قرار گرفته و حتی شرکت هلندی تامین کننده چمن استادیوم های قطر نیز این کشور را تحریم کرده است. پیش از تیم ملی آلمان، بازیکنان تیم ملی نروژ از جمله ارلینگ هالند، مارتین اودگارد و دیگر بازیکنان نیز به وضعیت موجود در این کشور حاشیه خلیج فارس اعتراض کرده بودند. حالا ستاره های مانشافت دیشب و پیش از شروع دیدار مقابل ایسلند، لباسی منقش به عبارت "حقوق بشر" به تن کرده تا اینگونه حمایت خود را از وضعیت نابسامان کارگران در قطر در فاصله یک سال و نیم مانده به جام جهانی نشان بدهند.

 

1584895

 

1584896

دیدگاه‌ها