کد خبر : 1745536 | 06 فروردين 1400 ساعت 12:19 | 42K بازدید | 11 دیدگاه

برابری حقوق زنان و مردان در آمریکا؛

این ستاره زن آمریکایی جو بایدن را متقاعد کرد! (عکس)

مگان راپینو در جلسه برابری حقوق زنان و مردان در حضور رئیس جمهور جدید آمریکا شرکت کرد.

این ستاره زن آمریکایی جو بایدن را متقاعد کرد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جو بایدن روز چهارشنبه مدعی شد که اختلاف حقوق زنان و مردان به شرایط اقتصاد آسیب رسانده است. به همین علت او اعضای تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده را به کاخ سفید دعوت کرده تا شرایط جدیدی برای برابری دستمزد در فوتبال زنان و مردان فراهم سازد. جو بایدن قصد دارد اختلاف حقوق زنان و مردان در سال گذشته را جبران کند. بررسی نشان می دهد وقتی یک زن تمام وقت کار می کند بابت هر دلار پرداخت شده به یک مرد، حدود 82 سنت درآمد کسب کند.

 

1584907

 

بایدن و همسرش جیل، میزبان جلسه ای با حضور افرادی چون مارگارت پورس و مگان راپینو از تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده و دیگر اعضای تیم به صورت مجازی بودند. جو بایدن در ادامه بیانیه ای را برای گرامیداشت روز "برابری حقوق زنان و مردان" امضا کرد.

 

تیم زنان آمریکا تا به حال چهار بار قهرمان جام جهانی شده که آخرین بار این اتفاق در سال 2019 رخ داد. اما بازیکنان تیم ملی زنان در همان سال از فدراسیون فوتبال ایالات متحده به دلیل تبعیض در پرداخت دستمزد شکایت کردند که البته این دادخواست در ماه می رد شد.

 

1584909

 

جو بایدن در این خصوص گفت: "مهم نیست که شما یک برقکار، یک حسابدار یا بخشی از بهترین تیم فوتبال زنان در جهان باشید. اختلاف در پرداخت دستمرد واقعیت دارد. اما این تیم ثابت کرده علیرغم اینکه بهترین است، اما هنوز باید برای دستمزد برابر مبارزه کند."

 

اما مگان راپینو در دیدار با رئیس جمهور گفت: "علیرغم این موفقیت ها حس می کنم انسانی بی ارزش هستم و به من بی احترامی شده، زیرا من یک زن هستم. به من گفته شده که لیاقت من بیشتر از این نیست، زیرا من یک زن هستم."

 

اخیرا مرکز ملی حمایت از حقوق زنان مدعی شد زنان سیاه پوست فقط 63 سنت در ازای یک دلار پرداخت شده به یک مرد سفیدپوست غیر اسپانیش درآمد دارند. در حالی که زنان اسپانیش در ازای این رقم فقط 55 سنت درآمد دارند. این تفاوت به معنای از دست دادن تقریبا یک میلیون دلار درآمد در طول زندگی است.

 

1584910

 

سسیلیا روز، رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، در جلسه مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت: "این مسائل فقط مربوط به زنان نیست. این تفاوت در پرداخت بر تمام خانواده ها، توانایی پیشرفت اقتصاد ما و رقابت پذیری در کشور تاثیر می گذارد."

 

دولت جدید بایدن در همین مدت کوتاه به دنبال از بین بردن فاصله طبقاتی بوده است. این دوبت از مرخصی زنان و امکان بیشتر به مراقبت از کودک حمایت می کند. یک مقاله تحقیقی در ماه فوریه از بانک مرکزی سان فرانسیسکو نشان داد که بیماری کرونا باعث می شود مادران از بازار کار خارج شوند.

 

این مقاله خاطر نشان کرد که یک برنامه کاری انعطاف پذیر زندگی مادران شاغل را آسان تر می کند و دولت بایدن در تلاش برای عملی کردن این سیاست خواهد بود. مگان راپینو در دوران ریاست دونالد ترامپ به همین علت به شدت به رئیس جمهور سابق ایالت متحده تاخته بود.

 

1584911

 

1584912

دیدگاه‌ها