کد خبر : 1745814 | 08 فروردين 1400 ساعت 10:23 | 26K بازدید | 3 دیدگاه

پس از رد گل سالم رونالدو؛

سانتوس: داور از من عذرخواهی کرد اما چه فایده؟

در دیدار شب گذشته پرتغال و صربستان از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، پرتغالی ها برای لحظاتی فکر کردند که به پیروزی رسیده اند، اما داور گل صحیح رونالدو را رد کرد.

سانتوس: داور از من عذرخواهی کرد اما چه فایده؟

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال، پس از تساوی بحث برانگیز 2-2 برابر صربستان در شب گذشته، خواستار استفاده از تکنولوژی خط دروازه در رقابت های بین المللی شد.

دو تیم با تساوی 2-2 به وقت های تلف شده بازی رسیده بودند که کریستیانو رونالدو توانست توپ را از زیر دستان دروازه بان صربستان عبور داده و وارد دروازه کند. مدافع صربستان توپ را از دروازه بیرون کشید اما تصاویر تلویزیونی نشان دادند که توپ پیش از ضربه مدافع کاملا از خط دروازه عبور کرده بود.

 

1585363

 

کریس رونالدو که پس از عبور توپ از خط دروازه به شادی با هم تیمی هایش پرداخته بود تنها لحظاتی بعد شاهد دستور داور به ادامه بازی و رد گل خود شد. رونالدو برابر کمک داور بازی که گل را نپذیرفته بود به ادامه شادی خود پرداخت و سپس به تصمیم او اعتراض کرد. با ادامه دار شدن اعتراض کاپیتان پرتغال دریافت یک کارت زرد هم نمک بر زخم CR7 پاشید.

پس از سوت پایان بازی رونالدو که از عصبانیت همچنان برافروخته بود، به نشانه اعتراض بازوبند کاپیتانی خود را بر زمین کوبید و زمین بازی را ترک کرد.

 

فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال، نیز به همین اندازه از تصمیم بحث برانگیز داور ناراضی بود و  خواهان آن شد که تکنولوژی VAR در این رقابت ها نیز به کار گرفته شود. سرمربی پرتغال گفت که عکس العمل رونالدو به دلیل استیصال و یاس و ناامیدی بود که او پس از رد گل صحیح خود تجربه کرد.

 

1585367

 

سانتوس گفت: "به من گفتند که او واکنش خوبی نشان نداد. این یاس طبیعی کسانی است که برای پرتغال گل پیروزی می زنند و گل‌شان به حساب نمی آید!"

 

سرمربی پرتغال که چندان تمایلی به ادامه صحبت درباره عکس العمل رونالدو نداشت، در ادامه در مورد لزوم استفاده از تکنولوژی و VAR در رقابت های بین المللی صحبت کرد.

 

1585365

 

سانتوس افزود: "داور عذرخواهی کرد و من برای او احترام زیادی قائلم، اما اصلا جایز نیست که در رقابتی مثل این، نه VAR هست و نه تکنولوژی خط دروازه. توپ نیم متر درون دروازه بود، هیچ مانعی بین دروازه بان و خط دروازه نبود. خیلی واضح بود. داور بازی از من عذرخواهی کرد اما این مشکل را حل نمی کند. داوران اشتباه می کنند، آنها انسان هستند، اما این همان چیزی است که VAR به خاطرش به وجود آمده است!"

 

خشم و ناامیدی پرتغالی ها و سرمربی‌شان کاملا قابل درک است چرا که گلی که اگر در هر یک از لیگ های مطرح اروپایی به ثمر می رسید، به کمک تکنولوژی صحیح اعلام می شد، از آنها دریغ شد.

رقابت های مقدماتی جام جهانی بدون استفاده از VAR برگزار می شوند چرا که فیفا تصمیم گرفت به دلیل اینکه در همه کشورها این تکنولوژی هنوز در دسترس نیست، در هیچ کدام از بازی ها از VAR  استفاده نشود.

دیدگاه‌ها