کد خبر : 1745836 | 08 فروردين 1400 ساعت 12:51 | 54.5K بازدید | 0 دیدگاه

خیال راحت آلکنو از پنجه های طلایی معروف

مغز متفکر والیبال ایران بازهم به کار افتاد(عکس)

سعید معروف بعد از دوری 14 ماهه از میادین، یکی از ستاره های بایک موتور در راه قهرمانی در لیگ والیبال چین بود.

مغز متفکر والیبال ایران بازهم به کار افتاد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در یک سال اخیر خیلی از علاقه مندان به والیبال نگران شرایط سعید معروف بودند، ستاره ای که بعد از بازی در سری آ ایتالیا قراردادی را با تیم بایک موتور چین امضا کرد، اما کرونا یک بدشانسی بزرگ برای او بود تا اینکه بالاخره در اسفندماه 99 بار دیگر کاپیتان تیم ملی ایران دست به توپ شد.


لیگ والیبال چین با حضور ستاره های خارجی به صورت متمرکز و در یک بازه 10 روزه به میزبانی شهر چین‌هوانگ‌دائو برگزار شد؛ جایی که تیم بایک موتور با در اختیار داشتن یکی از بهترین پاسورهای جهان از همان ابتدا مدعی اصلی قهرمانی بود و در نهایت هم مقتدرانه جام را بالای سر برد.

 

1585401


مدتی که سعید معروف دور از مسابقات والیبال بود و در آمریکا به سر می برد، امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی که ارتباط نزدیکی هم با او دارد، بارها اطمینان داد که معروف به عنوان یک بازیکن حرفه ای اجازه نخواهد داد دوری از مسابقات هم از میزان آمادگی اش کم کند. نمایش مغز متفکر والیبال ایران در لیگ چین دقیقا گواه همین موضوع بود که معروف در 14 ماهی که در مسابقه ای دیده نمی شد هم تمریناتش را دنبال کرده و کاملا آماده است.

 

1585403


کسب عنوان قهرمانی در لیگ چین و البته معرفی به عنوان بهترین بازیکن خارجی این مسابقات، روحیه ای دوچندان را به کاپیتان تیم ملی والیبال ایران داد تا او در بازگشت به تهران کاملا آماده کسب موفقیت های بیشتر با پیراهن تیم ملی ایران باشد.


سعید معروف تنها بازیکن ایرانی به شمار می رود که پیش از این سابقه کار با ولادیمیر آلکنو را به در تیم زنیت کازان روسیه داشته و احتمالا بعد از ورود این مربی روس به ایران هم می تواند هم به آلکنو کمک کند و هم به همبازیانش در تیم ملی.

 

1585404


آمادگی بالای معروف در ترکیب بایک موتور هم خیال آلکنو را بابت داشتن یکی از بهترین پاسورهای جهان در لیگ ملت های 2021 و المپیک توکیو راحت کرده و او حالا می تواند از پتانسیل معروف برای رهبری تیم در حین مسابقه هم بهره ببرد.


قرار است از 14 فروردین رسما تمرینات تیم ملی والیبال بعد از یک وقفه طولانی مدت به خاطر شیوع کرونا استارت بخورد و سعید معروف نیز مثل همیشه هم با پنجه های طلایی خود در زمین و هم با توجه به مقبولیت خود بین بازیکنان خارج از زمین، کمک شایانی به مربیان ایرانی حداقل در فاصله قبل از ورود آلکنو به تهران خواهد کرد.

 

1585405


اگر به لیگ ملت ها نیز به عنوان یک رقابت تدارکاتی در راه آماده سازی تیم ملی برای المپیک نگاه کنیم، در مجموع معروف و یارانش 3 ماه و نیم زمان خواهند داشت تا خود را برای رویارویی با تیم های ژاپن، لهستان، ونزوئلا، کانادا و ایتالیا در مرحله گروهی و تیم های قدرتمند دیگر در مراحل بالاتر آماده کنند.

دیدگاه‌ها