کد خبر : 1745985 | 09 فروردين 1400 ساعت 15:44 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

دو فیفا دی تا خداحافظی یواخیم لوو

زمان زیادی تا خداحافظی یواخیم لوو از تیم ملی آلمان باقی نمانده و این سرمربی تنها 2 فیفا دی دیگر تا شروع رقابت های یورو 2020 با مانشافت خواهد بود.

دو فیفا دی تا خداحافظی یواخیم لوو

به گزارش "ورزش سه"، حدود 20 روز پیش بود که یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان در اقدامی غیرمنتظره به صورت رسمی اعلام کرد که پس از پایان رقابت های یورو 2020 از سرمربیگری تیم ملی این کشور کنار خواهد رفت.


لوو که بعد از جام جهانی 2006 هدایت ژرمن ها را برعهده گرفت و با این تیم در رقابت های جام جهانی 2014 به قهرمانی رسید، تنها 2 فیفا دی دیگر برای همراهی تیم ملی آلمان و آماده سازی این تیم جهت شرکت در رقابت های یورو 2020 فرصت دارد.

 

1585754


لوو در طی تمام این سالها که هدایت آلمان را برعهده داشته است، در 191 بازی سرمربی ژرمن ها بوده که آنها موفق به کسب 122 پیروزی شده اند. 38 بازی آلمانی ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده و شاگردان یواخیم لوو در 31 بازی نیز در طی 15 سال گذشته تن به شکست داده اند.


شکست سنگین 6 بر صفر مقابل اسپانیا که حدود چهار ماه پیش و در یکی از رقابت های لیگ ملت های اروپا به دست آمد، بدترین شکست لوو طی تمام سالهایی است که هدایت آلمان را برعهده داشته و البته آن باخت، سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال آلمان نیز بود.


این شکست سنگین در آخرین هفته از رقابت های لیگ ملت های اروپا باعث شد تا آلمان با ایستادن در رده دوم، از صعود به بازی نیمه نهایی بازبماند و اسپانیا با 11 امتیاز به عنوان تیم اول گروه چهارم راهی بازی ماقبل فینال شود. پس از همین باخت سنگین بود که زمزمه هایی مبنی بر به پایان رسیدن دوران یواخیم لوو بر روی نیمکت مانشافت به گوش رسید که پس از مدتی این زمزمه ها، رنگ واقعیت به خود گرفت.

 

1585756


قهرمانی جام جهانی با آلمان در سال 2014 و کسب مقام اولی جام کنفدراسیون ها در سال 2017، افتخارات یواخیم لوو با ژرمن هاست و حالا او سعی دارد تا با کسب یک قهرمانی دیگر در یورو 2020، از سمت سرمربیگری آلمان کنار برود.


آنها در گروه F این رقابت ها به همراه کشورهای فرانسه، مجارستان و پرتغال در یکی از سخت ترین گروه های این رقابت ها حضور دارند. البته شانس بزرگ یواخیم لوو، کسب میزبانی این گروه از بازی هاست. آنها در استادیوم آلیانز آرنای مونیخ از سه حریف خود پذیرایی خواهند کرد.


تیم ملی فرانسه به عنوان قهرمان جام جهانی 2018 و تیم ملی پرتغال نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یورو 2020 و همچنین قهرمان لیگ ملت های اروپا 2018 از حریفان قدرتمند آلمان محسوب می شوند تا این مسئله نشان دهد که شاگردان یواخیم لوو کار آسانی در این گروه ندارند.


به هر حال زمان زیادی تا آخرین روزهای حضور یواخیم لوو بر روی نیمکت آلمان باقی نمانده است. رقابت های یورو 2020 از تاریخ 21 خرداد آغاز می شود و در تاریخ 20 تیرماه نیز به پایان می رسد. تا قبل از شروع این بازی ها، تنها 2 فیفا دی باقی مانده که آخرین فرصت تیم آلمان برای آماده سازی جهت حضور پرقدرت در این تورنمنت است. باید دید در نهایت لوو با چه کارنامه ای نیمکت ژرمن ها را به فرد بعدی می سپارد.

دیدگاه‌ها