کد خبر : 1746086 | 10 فروردين 1400 ساعت 11:34 | 21.6K بازدید | 12 دیدگاه

یک تیم متلاشی را در آسیا در اختیار گرفتم

نامجومطلق: نمی‌خواستند فرهاد با استقلال قهرمان شود

نامجومطلق مدعی است تیمی که با آن به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کرده، هیچ کدام از شرایط موفقیت را نداشت و تیمی کاملا متلاشی را در اختیار گرفته بود.

نامجومطلق: نمی‌خواستند فرهاد با استقلال قهرمان شود

به گزارش “ورزش سه”، هافبک سابق آبی‌ها بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی در پایان فینال جام حذفی، هدایت این تیم را برای لیگ قهرمانان آسیا در اختیار گرفت و البته موفق شد علیرغم مشکلاتی که داشتند به مرحله حذفی نیز صعود کند. نامجومطلق مدعی است که تیمش با توجه به اتفاقاتی که قبل و بعد از فینال جام حذفی برای آن رقم خورده بود، هیچ کدام از شرایط موفقیت را نداشت و البته درباره اینکه چرا در بازگشت فرهاد مجیدی او را روی نیمکت همراهی نکرده هم پاسخ داد.

 

وی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به شرایطی که در سال گذشته پشت سر گذاشتند می‌گوید: با توجه به شرایط کرونا مسلما به کسی خوش نگذشته است و من فکر می‌کنم با وضعیتی که مردم ما در این شرایط سخت و کرونا دارند خیلی وقت است که کسی طعم نوروز را نمی‌چشد. تورم و گرفتاری‌های مردم طوری است که بعید است حال کسی ایده آل باشد. بحث من مشکلاتی است که گریبانگیر مردم کشورم است، عید زمانی است که به همه خوش بگذرد، مثل قدیم‌ها که سه ماه قبل از عید هیجان آن را داشتیم. قبلا دلخوشی وجود داشت و همه کنار هم اوقات خوبی داشتیم اما الان دیگر برای کسی عید رنگ و بوی جدیدی ندارد. این مسائل سال‌‌هاست که از خانه مردم رفته است.

 

نامجو مطلق در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: از نظر فوتبالی و برخی مسائل دیگر خوب بود اما فضا به شکلی نامرتب است که نمی‌توان واقعا دلخوش بود. سرمربیگری در استقلال برای من ریسک نبود، من برای تیمم این کار را کردم، شرایط بسیار سخت بود و همه از وضعیت اطلاع داشتند. هیچ کسی در آن زمان این کار را انجام نمی‌داد اما من قبول کردم به استقلال کمک کنم.

 

سرمربی آبی‌ها در لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۰ درباره اینکه آیا قادر بودند با این تیم شرایط بهتری برای صعود به مراحل بالاتر‌ را دنبال کنند می‌گوید: ما آنجا دو مشکل داشتیم،‌ یک اینکه تیم‌ما بعد از بازی جام حذفی متلاشی شد و از نظر روحی روانی لطمه خوردیم. بحث تمدید قرارداد بازیکنان هم مزید بر علت شد که تمرکز تیم بهم بریزد. تا روز آخر که می‌خواستیم به قطر برویم چندین بازیکن را در اختیار نداشتیم.

 

حتی زمانیکه به قطر هم رفتیم 13-14 بازیکن ویزا نداشتند و این مشکلاتی بود که ما داشتیم اما خوب بازی کردیم و نتیجه خوبی هم کسب کردیم. تا قبل از آن همه می‌گفتند که آبروریزی می‌شود و استقلال شکست می‌خورد اما از مرحله گروهی صعود کردیم و در آن بازی هم با تمام مشکلات مانند محرومیت میلیچ و مصدومیت وریا در کنار خستگی بازیکنان و همینطور پنجره بسته نمی‌شد نتیجه‌ای بهتر از آن گرفت. شما ببینید پرسپولیس همان زمان به اندازه دو تیم بازیکن داشت و در جریان مسابقات بازیکنان را جابجا می‌کردند که از فشار خارج می‌شدند اما شرایط برای ما خیلی سخت بود.

 

نامجو مطلق بزرگ‌ترین حسرتش در سال گذشته را ناکامی در فینال حذفی می‌دهند و می‌گوید: فینال جام حذفی. چرا که حق تیم ما بود به قهرمانی برسد ولی آنقدر این تیم را اذیت کردند که نمی‎‌خواستند قهرمان شویم و قهرمانی را از دست‌مان درآوردند. دوست نداشتند مجیدی در جام حذفی قهرمان شود.

 

وی در واکنش به اینکه آیا شرایط استقلال را دنبال می‌کند گفت: چرا که نه. فرهاد مجیدی از نظرم بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم بود. امیدوارم که موفق باشد و بهترین نتایج را کسب کند. من هر کمکی که به عنوان یک استقلالی از دستم بربیاید به باشگاه می‌کنم و برای من تفاوتی ندارد که چه کسی سرمربی باشد. وظیفه ما به عنوان پیشکسوت است که از سرمربی تیم‌مان حمایت کنیم.

 

و سوال پایانی و اینکه چرا در کادرفنی جدید مجیدی حضور نداشت و آیا این موضوع به دلیل ناراحتی مجیدی از وی بعد از جدایی‌اش و جانشینی نامجومطلق بوده است: نه اصلا، حضور من به نوعی برگشت به عقب می‎‌شد و من چنین تصمیمی نداشتم. از قبلش هم گفته بودم. امیدوارم نتایج موفقی کسب کنند و به همراه استقلال موفق باشند.

دیدگاه‌ها