کد خبر : 1746397 | 12 فروردين 1400 ساعت 14:10 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

گلی که دروازه‌بان اسپانیا به کوزوو هدیه داد؛

گل بشار حلیمی؛ انتقام کوزوو از اسپانیا (عکس)

در پیروزی 3-1 شب گذشته اسپانیا برابر کوزوو، دروازه‌بان اسپانیا با اشتباهی عجیب توپ را از دست داد تا بشار حلیمی گلی زیبا برای کوزوو به ثمر برساند.

گل بشار حلیمی؛ انتقام کوزوو از اسپانیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اشتباه اونای سیمون، دروازه‌بان اسپانیا که تصمیم گرفت از محوطه جریمه بیرون آمده و تا میانه های زمین توپ را دنبال کند، باعث شد تا بشار حلیمی از فاصله بسیار دور گلی بسیار زیبا را برای کوزوو به ثمر برساند.

سیمون که برای سومین بازی اسپانیا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، باز هم به جای داوید دخیا درون دروازه لاروخا ایستاده بود و امید داشت پس از اینکه برابر یونان و گرجستان در دو بازی گذشته دروازه خود را باز شده دیده، برابر کوزوو شبی آرام را برابر حریفی که در حد و اندازه های ستاره های اسپانیا نبود پشت سر بگذارد.

اسپانیا در نیمه اول بازی با گل های دنی اولمو و فران تورس از حریف خود پیش افتاده بود و دروازه بان اتلتیکو بیلبائو شاید انتظار داشت که بالاخره به کلین شیتی که می خواست برسد، اما در نهایت این خود سیمون بود که با اشتباهی که کرد موجب باز شدن دروازه تیمش شد.

 

1586477

 

دروازه بان 23 ساله اسپانیا در دقیقه 70 بازی از دروازه خود بیرون آمد تا در حضور مدافعان اسپانیا پیش از رسیدن مهاجم کوزوو توپ را دور کند. سیمون به توپ رسید اما ضربه ای که به توپ زد بسیار محکم تر از چیزی بود که انتظار می رفت و توپ را درست به میانه میدان، جایی که بازیکنان زیادی از هر دو تیم حاضر بودند، فرستاد. سیمون که دیگر خیلی از دروازه دور شده بود باز هم به دنبال توپ دوید و درست در لحظه ای که به توپ رسید بشار حلیمی توپ را پس گرفت و از همان میانه میدان و از چهل متری با ضربه ای دقیق و زیبا دروازه اسپانیا را باز کرد.

 

1586479

 

1586478

 

1586480

 

1586481

 

1586475

 

1586482

 

گل زیبای بشار حلیمی در شبکه های اجتماعی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

1586476

"با عشق از کوزوو"

 

1586472

 

"بهترین گلی که به عمرم دیده‌ام! عشق من کوزوو"

 

1586474

"اسپانیا: کوزوو وجود ندارد...

کوزوو: بای بای کوچولو!"

 

اسپانیا که با یک تساوی و یک برد از دو بازی قبلی خود به شدت به پیروزی در این بازی نیاز داشت در نهایت با گل جرارد مورنو به پیروزی 3-1 در این بازی دست یافت.

این بازی موارد بحث برانگیز دیگری نیز داشت، از گیر کردن یک ساعته لوییز انریکه و دستیارانش در آسانسور هتل گرفته که باعث شد سرمربی اسپانیا دیر به ورزشگاه برسد، تا اعتراض اهالی کوزوو به نوشته شدن حروف اختصاری نام کشورشان با حروف کوچک در شبکه های اسپانیایی.

شبکه سراسری تلویزیون اسپانیا در طول مسابقه فوتبال دیشب نام کوزوو را با حروف کوچک نوشت. اسپانیا یکی از معدود کشورهای جهان است که کوزوو را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسد. کوزوو در سال 2008 از صربستان مستقل شد.

این موضوع بی گمان گل حلیمی را برای کوزوو شیرین تر از قبل هم کرده است.

دیدگاه‌ها